Polly and Her Palsia on toistaiseksi koottu hyvin vähän - ja valitettavasti tämä uusi kirja näköjään toistaa osin jo aiemmin julkaistua. Kitchen Sinkin yhteistyössä jonkun muun kanssa piti tehdä neljän kirjan sarja 20-30-luvun taitteen sunnuntaisivuista, mutta kirjoja tuli vain kaksi, vuosilta 1926-1929. Saman materiaalin pohjalta (?) ranskalainen pikkukustantaja jatkoi pari vuotta sitten kolmannen kirjan, jossa oli, ranskaksi, sarjoja vuosilta 1929-1930.
Lisäksi Comic Strip Showcase -sarjassa tuli yksi pehmeäkantinen kokoelma päivästrippejä vuodelta 1930.
Nyt on muodissa tehdä sarjoista näitä complete -laitoksia, mutta näitä aiempia julkaisuja katsoessa, jotka samanlaista yrittivät, tulee pohtineeksi, onko se paras lähestymistapa Pollyn suhteen.
Hienoimmat sunnuntaisarjat ovat eräitä sarjakuvahistorian parhaimpia töitä kautta aikain, mutta ei sille tasolle kuitenkaan joka viikko ylletty. Joten ehkä enemmän editoitu valikoima sarjan parhaita paloja toimisi parempana esittelynä. Että saataisiin edes nähdä niitä parempia jaksoja lisää, vaikka täyttä complete-laitosta ei saavutettaisikaan.
On kyllä hyvä nähdä sekä päivästrippejä että sunnuntaisarjoja, sillä tässä sarjassa ne ovat hyvin erinäköisiä: mustavalkoisissa stripeissä Sterrett käyttää paljon viivavarjostusta, mutta sunnuntaisarjoissa sitä on paljon vähemmän. Taiteilija on siis ymmärtänyt niissä jättää osan kuvatehosta värien käytön varaan. Se osoittaa varhaiselta sarjakuvapiirtäjältä aikaa kypsää oman välineen hallintaa.
Näiden aiempien julkaisujen niukkojen esipuheiden perusteella vaikuttaa muuten tosiaan siltä, että Cliff Sterrettistä henkilönä ei tiedetä paljon mitään. Hänestä ei ole haastatteluja tms. aikalaismateriaalia. Mistä hän imi vaikutteensa? Mistä hän keksi ruveta käyttämään sarjakuvassa, joka periaatteessa on aivan perinteinen perhekomedia, kuvallisia viittauksia esim. saksalaisiin ekspressionistisiin elokuviin?