No, ei ne nyky-Mikit niin huonoja ole, ne vain kuuluu eriluokaan kun Murryt yms.
Minä tunnustan skipanneeni pienempänä taskareista Aku Ankka -tarinat! Fanitin näet silloin Mikki Hiirtä salapoliisiasussaan ja ratkaisin minulle joskus jopa ylivoimaiset dekkaripähkinät. Eihän Aku Ankan taskukirjoja ole voitu luoda Aku Ankkojen lukemiseen? Nykyäänkin skippaan aluksi karseimmat kohdat taskareista ja luen ne parin kolmen päivän päästä muiden tarinoiden jälkeen kunhan olen kerännyt voimia tähän ylivoimaiseen tehtävään, jossa Aku tonkii banaaninkuorikasoja, joku vihainen tiedemies, kenraali tms. kannoillaan ja joutuu aina ojasta allikkoon. Parhaita ovat ne joissa keskitytään tiettyyn teemaan, esim. Roopen ja Kroisokseen kamppailuun... Taskareissa minuun eivät uppoa pitkät seikkailutarinat joissa Roope *huokaus* etsii jotain typerää aarretta, kuten kyklooppien kolikoita tai luonnon ääniä tulivuorista. Olen aina ollut sitä mieltä että parhaat tarinat ovat keskimäärin taskareissa 170-220 ja mielestäni useassa tapauksessa kaksikin huonoa tarinaa voi pilata koko taskarin. Vaikka jonkin tarinan laatu olisikin piirrokseltaan huono, niin voihan se tarinaltaan olla hyvä, mutta taskareissa (joista useimmista tarinoista en edes YRITÄ etsiä mitään taiteellista.) odotan itse edes kohtalaista piirrostaitoa, jotta sitä jaksaa esim. bussissa turhia mietiskelemättä lukea vain ajankulukseen. Hikisessä bussissa tai muunlaisessa ikävässä paikassa Esim. Rosa -kokoelman lukeminen voi aiheuttaa ikäviä traumoja kyseisiä tarinoita tai jopa koko kirjaa kohtaan! Tästä asiastahan minulta kokemusta löytyy, sillä en voi sietää Rosan "Aarre lasimaljassa" tarinaa, koska olen sen ikävässä tilanteessa lukenut ja se ei sen jälkeen vain uppoa. Ja *voih* nyt se tulee toiveuusintana Ankka -lehdessä

Minulla on muuten nyt kaikki taskarit

Taskarin tekijöistä en monia tunne, kun taas Aku Ankka -lehden piirtäjistä tunnistan lähes kaikki. Vaikka fanitankin Ankkaa en näe tarpeelliseksi opetella piirtäjiä ulkoa, vaan tarkistan esim. nettiin kirjoittaessani taskareista piirtäjien nimet (en siis valmistaudu tietokilpailuja varten opettelemalla jotain vartavasten ulkoa).