Author Topic: Kaupunkisissi  (Read 14338 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Kaupunkisissi
« on: 30.08.2008 klo 21:23:20 »
Kaupunkisissi Taisto Purnan seikkailuja. Ilta-Sanomien Kuukauden kotimainen syyskuun ajan. Vuosiluvut on oikeasti 2008 eikä 2004, mut Mac-päivitys on mitä on.

Kivikille terveisiä
« Last Edit: 30.08.2008 klo 21:28:40 by Doc Lomapäivä »

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
Vs: Kaupunkisissi
« Reply #1 on: 30.08.2008 klo 22:01:34 »
Hyvää, sanoi korsolainen mies, anarkiaa. Rujo graafinen esitys mutta asia on kuin minun suusta.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Reply #2 on: 30.08.2008 klo 22:17:46 »
Toimii!

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Reply #3 on: 30.08.2008 klo 22:19:10 »
Täytyy myöntää, että pieni tunteiden räiskyminen puhdistaa sanomaa, oli se mikä hyvänsä. Sinänsä huumori on samaa kuin vaikka Kiroilevan siilin tapauksessa, millä ei sisällöllisesti ole tämän kanssa tietenkään mitään tekemistä.

On ikävää tehdä tällainen vertaus kotimaisen tekijän kohdalla, mutta yhteiskunnallista kommentaaria voi tehdä myös siten, että saarnaa sanomansa tylsyyden puolelle.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #4 on: 30.08.2008 klo 22:28:42 »
Kuvallinen anti on kieltämättä köyhää(mikä ei valitettavasti ole tavatonta tässä eikä muissakaan maissa) mutta menköön koska perusidea silti välittyy.
Yhteiskunnalisia epäkohtia tuleekin tuoda esiin ja mielellään juuri nk. huumorin varjolla.
Omia suosikkeja "laita että kannattaa natoa" ja Lahtarit x2. Heh.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #5 on: 31.08.2008 klo 10:00:05 »
Odotin että sarja herättää keskustelua, mutta että yhden yön aikana näin paljon!

Aina kun mun jutuista puhutaan, niin täytyy muistuttaa että enhän minä osaa piirtää. Sarjakuva on minulle vain tarinankertomisen väline. Vaikeinta on tuo minkä Jiksi mainitsi, eli saarnaamisen välttely. Niitäkin jaksoja on vahingossa tullut tehtyä, onneksi itsesensuuri on ehtinyt iskeä ennen kuin oon pistänyt niitä julkaisuun.

Omia suosikkeja "laita että kannattaa natoa"
Ehdoton oma suosikkini myös.

kaltsu

• Jäsen
« Reply #6 on: 31.08.2008 klo 10:38:25 »
Mä puolestani oon aina pitäny tästä Lomapäivän pelkistetystä tyylistä. Kaikki olennainen tulee kerrottua ja Lomapäivä saa hahmoihinsa muutamalla viivalla hämmästyttävän määrän ilmettä ja luonnetta.

Omia suosikkejani Nato-stripin lisäksi on verotoimistossa asiointi. "Että lyötäisiin kunnolla eikä kidutettaisi."

Hieno mies, hieno mies.

Lewis

• Jäsen
« Reply #7 on: 31.08.2008 klo 13:18:25 »
Tää on ihan loistava!
Ja suosikki on kans nato-strib.
Lisää vaan!

Joonas

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #8 on: 31.08.2008 klo 13:20:57 »
Mä puolestani oon aina pitäny tästä Lomapäivän pelkistetystä tyylistä. Kaikki olennainen tulee kerrottua ja Lomapäivä saa hahmoihinsa muutamalla viivalla hämmästyttävän määrän ilmettä ja luonnetta.

Samaa mieltä. Tuntuis jotenkin väärältä jos nämä olis joku piirtänyt puhtaaksi jollain sinällään hienolla tyylillä. Hauskoja kuin mikä ja vielä asiaa!

Timo

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #9 on: 31.08.2008 klo 21:34:27 »
Olen yrittänyt olla ihan hiljaa ja mitään sanomatta, kun ei mulla ole tähän aiheeseen mitään uutta tai rakentavaa tarjottavaa, mutta hittojakos tässä, liitytään kuoroon lainaamalla:
... Hauskoja kuin mikä ja vielä asiaa!
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

JanneT

• Jäsen
« Reply #10 on: 31.08.2008 klo 21:47:36 »
Kyllä noita ilokseen luki. Pelkistetty jälki toimi erinomaisesti ja Taisto-pappa on hyvä hahmo. Kukkien potkiminen, poliisi on sika, Euromayday ja Nato kolahtivat parhaiten.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #11 on: 31.08.2008 klo 22:14:34 »
Hitto. Olisko se hippi-pappa?

Timo

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Reply #12 on: 07.09.2008 klo 16:58:02 »
Ei voi olla ihan toivoton sarja jos se saa minutkin ihan ääneen nauramaan.
Mites, kai näitä on luvassa lisääkin ja albumiakin joskus..?
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #13 on: 08.09.2008 klo 09:25:59 »
Blogitellaan nyt vaan ensin rauhassa.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Reply #14 on: 08.09.2008 klo 10:05:24 »
Ei voi olla ihan toivoton sarja jos se saa minutkin ihan ääneen nauramaan.

Fingerporissahan on viime aikoina ollut sellainen rypäs punavalkoista huumoria, että tulee väkisinkin vertailtua. Tässäkin stripissä on ehkä vähän liikaa puhetta, olisikohan tämäkin ollut toimivampi ilman vähän turhaa kommenttia ("punakapinasta (sic) kyse, no shit") ja toisaalta viimeiseen kuvaan jos olisi saanut kuvattua pakoon juoksevat lääkäri ja hoitaja.

Tälle ongelmalle on nimikin; buckleytauti.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.