Kirjoittaja Aihe: Helsingin sarjakuvatapaamiset Milenkassa klo 19-valomerkki.  (Luettu 145397 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.M:salo

• Jäsen
Vs: Helsingin sarjakuvatapaamiset Milenkassa klo 19-valomerkki.
« Vastaus #330 : 18.01.2010 klo 16:34:20 »
Minä taisin voittaa kilpailun. Ohhoh. Vieläkin ihmetyttää.

Seuraava aihe on;

PIIRRÄ ASTERIX-SARJAKUVA KÄYTTÄEN JOTAIN MUUTA KUIN POTTUNOKKATYYLIÄ.

Saa käyttää omaa tyyliä tai matkia [xkcd'tä/narutoa/jotain muuta], miten vain tahtoo. Pääasiallisena voittokriteerinä on se, kuinka hyvin saatte paperin esittämän tilanteen toimimaan valitsemassanne tyylilajissa. Sarjakuvan ei tarvitse olla kokonainen tarina, vaan esim. ote albumista.

(sarjakuva=enemmän kuin yksi ruutu)

Voiko Rami olla ystävällinen, ja liittää korostetun tekstin blogiin? Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2010 klo 16:35:56 kirjoittanut J.Salo »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #331 : 19.01.2010 klo 14:34:46 »
Voiko Rami olla ystävällinen, ja liittää korostetun tekstin blogiin? Kiitos.

Tehty.

Heti kävi ilmi, kuinka huono tiedonvälityskanava tämä Kvaak on. Minä en edes lukenut tätä foorumia eilen...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #332 : 19.01.2010 klo 14:57:39 »
Mikä tahansa on huono tiedonvälityskanava, jos sitä ei seuraa.
Olen esim. Facebookissa, mutta en jaksa seurata sitä kovinkaan paljon - oikeestaan just yhtään.

Timo

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #333 : 19.01.2010 klo 15:53:31 »
Mikä tahansa on huono tiedonvälityskanava, jos sitä ei seuraa.
Olen esim. Facebookissa, mutta en jaksa seurata sitä kovinkaan paljon - oikeestaan just yhtään.

Facebookissa on se hyvä puoli että sitä ei tarvitse seurata jos ei halua, muutokset esim tapahtumissa saa tulemaan sähköpostiin.

Kvaakissakin näemmä saa ilmoitukset esim tähän viestiketjuun tulevista vastauksista mut samalla mä ilmeisesti saisin sähköpostia joka kerta kun ketjuun ilmestyy mitä hyvänsä hälinää.

Ei kyllä on paljon mukavempaa että tieto uudesta aiheestakin kapsahti RSS-lukijaan, sitä tulee seurattua myös niinä päivinä kun Kvaakkia ei jaksa.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2010 klo 15:58:08 kirjoittanut kaltsu »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #334 : 19.01.2010 klo 16:20:39 »
Facebookissa on se hyvä puoli että sitä ei tarvitse seurata jos ei halua, muutokset esim tapahtumissa saa tulemaan sähköpostiin.

juu, niin ne mulle tuleekin, eikä tarvi kirjautua minnekään. Herää kysymys miten se eroaa jostain vanhanajan (5-10 v. sitten) yahoogroups tms. postituslistasta. Tietysti kuka tahansa voi mennä Facebookiin kattomaan jotain ryhmää tai fanisivua, jos vaan osaa tai hoksaa semmosta sieltä etsiä.

Timo

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #335 : 19.01.2010 klo 18:16:24 »
Herää kysymys miten se eroaa jostain vanhanajan (5-10 v. sitten) yahoogroups tms. postituslistasta.

No minusta noi listat oli vähän tuskastuttavia kun sinne saattoi joku laittaa vanhan pesukoneensa myyntiin ja sitä sitten seurasi kymmenien viestien litania siitä miten väärin tai oikein oli tyrkyttää sitä pesukonetta kyseisellä listalla.

Voi olla että kuuluin väärille listoille mutta kyllä minusta hälyn määrä oli aina isompi kuin tolkullisen sisällön.

Facebookissa mulle tulee ryhmältä postia ainoastaan jos ryhmän ylläpitäjä kaikessa viisaudessaan päättää että hänellä on niin painavaa asiaa että siitä pitää ilmoittaa kaikille ryhmän jäsenille. Tapahtumien kohdalla saan muistutukset aikataulumuutoksista mutta siinä se. Seinillä tapahtuva huutelu ei kantaudu mun korviin ellen erikseen päätä mennä lueskelemaan.

:-/

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #336 : 28.01.2010 klo 10:32:40 »
Facebookissa mulle tulee ryhmältä postia ainoastaan jos ryhmän ylläpitäjä kaikessa

Facebook ryhmä olisi erittäin kätevä jos olisi joku ryhmän ylläpitäjä joka joskus lähettäisi postia. Itselleni olisi toki kovasti hyötyä sarjakuvatapaamisten kanssa jos niistä tulisi tavalla tai toisella muistutus Facebookissa. Vaikka vain ryhmän ylläpitäjän postauksena. Töissä kun kuitenkin täytyy koko ajan olla FB:ssä niin voisi joskus muistaa että hei tänään oli torstai ja tänään olisi tapaaminen siinä paikassa...

Oma ehdotus tähän olisi tapaamisista muistuttava Facebook sovellus jonka voisi laittaa muokattuna jonnekin Kvaakkiin. Tyylillä merkitse mistä tapaamisista haluat tietoa.

GrimBird

• Jäsen
  • hilpeää hyppelyä
« Vastaus #337 : 30.01.2010 klo 19:23:09 »
Hei hoi hui! Ja seuraava aihe on!

Teini-ikäiset mutantti ninja kilpikonnat/Teenage mutant ninja turtles.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #338 : 12.02.2010 klo 01:51:14 »
Kilpailutulokset.

Seuraava aihe vielä mietittävänä.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #339 : 15.02.2010 klo 18:45:48 »
Seuraavan kilpailun aihe ilmestyi minulle unessa. Se on:

"It's a trap!"

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #340 : 16.02.2010 klo 11:26:55 »
jostain vanhanajan (5-10 v. sitten) yahoogroups tms. postituslistasta.

Timo

Kommentoin tähän väliin vaan: "vanhan ajan"? Ouch. Tätä juuri tarkoitin tuolla "muualla" kun puhuin nykyajan hektisyydestä. Kun mulle 5 vuotta on tosi lyhyt aika  8]

Niin ja minä sain jostain sen käsityksen että feissarissa (oi, kuinka modernisti osaan jo nimittää tuota vehiikkeliä) ON jo joku kvaak-juitsu? Käsitin siis kai väärin. Taas.  :-[

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #341 : 16.02.2010 klo 12:06:01 »
Niin ja minä sain jostain sen käsityksen että feissarissa (oi, kuinka modernisti osaan jo nimittää tuota vehiikkeliä) ON jo joku kvaak-juitsu? Käsitin siis kai väärin. Taas.  :-[

Kyllä siellä "kvaak-juitsu" on, olet käsittänyt ihan oikein.

Olet luultavasti vain ymmärtänyt tapaamisten luonteen väärin. Ne ei koskaan oo olleet minkäänlaisia "kvaakki-miittejä" vaan niiden tarkoitus on (ainakin ollut) tarjota kaikille sarjakuvista kiinnostuneille mahdollisuus tavata kaltaisiaan, täysin riippumatta siitä viihtyykö hän rakkaalla foorumillamme vai ei ...ja tämän takia ainakin minä olen toivonut että tapaamisista olisi mahdollista saada informaatiota muutakin kautta.

Hmmm... milloinkohan muuten Sarjainfossa on viimeksi ollut tapaamisten mainoksia? Kiven päätoimittajakaudella?

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #342 : 16.02.2010 klo 13:03:40 »
No mutta aika pienet ja sisäänlämpiävät piirithän nämä sarjispiirit ovat, ei nyt urputeta siellä mistään "väärin"käsityksistä. Kvaakissahan sitä vasta pyöriikin sitten muutakin porukkaa kuin ns. tekijämiehiä (ja -naisia). Mutta ehkä "väärin"käsitys oli se mun osalta että tosta feissarista puhuttiin tällä(kin) keskustelualueella ja ehkä mun väsynyt mieleni luuli olevansa jollain "Facebook"-keskustelualueella.

Mutta siis: voisikos joku ystävällinen hlö neuvoa jossain välissä ihan että MITEN minä sen "kvaak-juitsun" löydän? Olen aivan ns. käsi tossa Facebookissa, yritin hakea kohdasta "Hae" sanalla "Kvaak".

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #343 : 16.02.2010 klo 13:27:04 »
Mutta siis: voisikos joku ystävällinen hlö neuvoa jossain välissä ihan että MITEN minä sen "kvaak-juitsun" löydän? Olen aivan ns. käsi tossa Facebookissa, yritin hakea kohdasta "Hae" sanalla "Kvaak".

Oliskohan tuossa.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #344 : 16.02.2010 klo 14:33:01 »
No pahus, siinähän se. Kiitos  8]