Kirjoittaja Aihe: Helsingin sarjakuvatapaamiset Milenkassa klo 19-valomerkki.  (Luettu 145399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaltsu

• Jäsen
Vs: Helsingin sarjakuvatapaamiset Milenkassa klo 19-valomerkki.
« Vastaus #285 : 29.12.2009 klo 12:09:47 »
Varmaan parempi, ettei keskustelua pilkota useampaan paikkaan, jatketaan mielummin vaan täällä. Tapaamisten vakiokävijöissä on jokusia, jotka eivät halua liittyä facebookkiin.

Minä olen kuullut sellaisiakin mielipiteitä että tapaamiset ovat muodostuneet turhan Kvaak-keskeisiksi. Tosin kuin yleisesti kai luullaan, kaikki sarjakuvaharrastajat eivät notku Kvaakissa, välillä tuntuu että tuntemistani sarjakuvapiirtäjistä Kvaakkia seuraa itse asiassa vähemmistö. On aina yhtä sydäntä riipivää kuunnella vierestä kun märkäkorvat kyselee tapaamisissa "mikä sun nikki on".

:(

Facebook luultavasti tavottais ihmiset huomattavasti paremmin ja kaikki muutokset aikatauluissa ja paikoissa menis huomattavasti paremmin perille sitä kautta.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #286 : 29.12.2009 klo 12:16:31 »
Komppaan Kaltsua.

JussiP

• Jäsen
  • Muutoksen tuulipuvut
« Vastaus #287 : 29.12.2009 klo 12:22:20 »
Facebook luultavasti tavottais ihmiset huomattavasti paremmin ja kaikki muutokset aikatauluissa ja paikoissa menis huomattavasti paremmin perille sitä kautta.

Tapaamisten epävirallisena Facebook-amishina totean, että sen kun perustatte vaan. Se on ihan ok.

Mutta välttämätöntä on se, että virallinen tapaamispaikka ja -aika määrätään vain ja ainoastaan yhdessä paikassa. Mielestäni tämän pitäisi olla julkisessa netissä, jonne kuka tahansa pääsee mistä tahansa ilman loggautumisia ja salasanoja. Eli siis täällä.

Jos Feisbuukkaajat haluavat vaikuttaa paikkaan/aikaan niin olettaisin, että joku referoi keskustelun oleelliset osat tännekin.
Jos haluat masentua tai vahingoniloistua, lue Ilman naista.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #288 : 29.12.2009 klo 12:32:18 »
Mutta välttämätöntä on se, että virallinen tapaamispaikka ja -aika määrätään vain ja ainoastaan yhdessä paikassa. Mielestäni tämän pitäisi olla julkisessa netissä, jonne kuka tahansa pääsee mistä tahansa ilman loggautumisia ja salasanoja. Eli siis täällä.

Tai tapaamisten omilla sivuilla. Kun joku laittais pystyyn ja ylläpitäis.

Sen kun perustatte vaan. Se on ihan ok.

Mä mitään jaksa tehdä.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #289 : 29.12.2009 klo 13:12:45 »
Tai tapaamisten omilla sivuilla. Kun joku laittais pystyyn ja ylläpitäis.

Olisi ilmeinen vaara joutua oikeuteen jos joku esim. hukkuisi vantaanjokeen.

JussiP

• Jäsen
  • Muutoksen tuulipuvut
« Vastaus #290 : 29.12.2009 klo 14:07:24 »
Mä mitään jaksa tehdä.

Onneksi aiempana ketjussa oli jo vapaaehtoinen.
Jos haluat masentua tai vahingoniloistua, lue Ilman naista.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #291 : 29.12.2009 klo 14:10:06 »
Tuota, kun määkin nyt taas tein paluun Kvaakin kuvioihin (kunnes taas palaa pinna...ei pala! Yritetään...) ja kun mullakin on nykysin toi (HYVIN vähän seuraamani) Facebook-sivu niin oikeastaan minulle saattaisi jopa sopia että Feissariinkin tulisi joku systeemi näille tapaamisille.

Kun joskus sitten (harvoin, yhä tuo torstai on hankala päivä mulle) olisi aikaa/halua käväistä niin ehkä, vain ehkä, voisin myös Feissarista havainnoida asian paremmin (ajan, paikan). Jos sen joku osaa järkevästi sinne hoitaa siis.

PS: Ja jälleen totean että eiväthän kaikki täällä Kvaakissa piipahtelevat ole suinkaan sarjispiirtäjiä vaan (suurin?) osa on "vain" sarjakuvaharrastajia tai (hui kamala) pelkästään sarjiksien lukijoita jotka eivät ns. skenestä tiedä yhtään mitään. Kylläpäs taas runoilen...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #292 : 29.12.2009 klo 14:33:01 »
Eihän tässä kukaan kvaakiainen missään umpiossa elä. Naulatkaa nyt päähänne ja kertokaa sitten naapureillenne, vanhemmillenne, sisaruksillenne, lemmikeillenne, vastaantulijoille, ventovieraille, viholliselle, kihlatullenne, koulukavereillenne omin puhein, kännyköin, mesettäen, laulaen, harpuin huiluin psalttarein että
seuraava Helsingin sarjakuvatapaaminen on to 14. tammikuuta 2010 Milenkassa klo 19 alkaen!
Tietysti ohjelma- tms. häriövarauksella.

Samana päivänä jaetaan muuten Puupäähattu.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #293 : 29.12.2009 klo 14:44:58 »
seuraava Helsingin sarjakuvatapaaminen on to 14. tammikuuta 2010 Milenkassa klo 19 alkaen!

Nytpä vasta tajusin, että enpä pääse kumpaankaan, sillä uusi vuosi tuo uudet työmatkat Brysseliin - ja just tuohon päivänlyömään tietenkin. Äreää.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #294 : 29.12.2009 klo 15:48:26 »
Eihän tässä kukaan kvaakiainen missään umpiossa elä.

Elääpäs. Mää, ainakin lomapäivinäni.  :laugh:

Ai joo, se Puupiähattu. Täytyykin tsekata ehrokkaat kun en edes muista ketä oli.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #295 : 29.12.2009 klo 16:28:14 »
Ai joo, se Puupiähattu. Täytyykin tsekata ehrokkaat kun en edes muista ketä oli.

Kerro sit meille muillekin!   ;)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #296 : 29.12.2009 klo 16:50:03 »
Öööh. Vai joko se on päätetty ja annetaan silloin vai...? Mää oon ihan pihalla "kuvioista" kun on ollut kaikenlaista muuta tekemistä/fundeeraamista viime aikoina...

Öööh.

terhie

• Jäsen
« Vastaus #297 : 30.12.2009 klo 01:59:53 »
Tapaamisia oli ennen Kvaakkiakin. Jos Tapaamiset olisi myös Facebookissa, mitähän sitten tapahtuisi? Tampereen tapaamiset on jo siellä...

Tuntuu että ihmiset pahoittavat mielensä Kvaakissa käydessään liika usein.
Ruoka maittaa, nukuttaa.

http://www.artnet.fi/terhiekebom

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #298 : 30.12.2009 klo 02:59:29 »
Tapaamisia oli ennen Kvaakkiakin. Jos Tapaamiset olisi myös Facebookissa, mitähän sitten tapahtuisi? Tampereen tapaamiset on jo siellä...

Tuntuu että ihmiset pahoittavat mielensä Kvaakissa käydessään liika usein.

No, Kvaak on Kvaak. Täällä on ollut alusta asti joukko sellaisia vakiokävijöitä ja nyttemmin ties mitä ylläpidonvalvojia, jotka tekivät Kvaakista saman tien itsensä näköisen ja joiden varassa koko Kvaakin 'henki' nykyäänkin pyörii, etten ainakaan mä näkisi Kvaakin edustavan suomalaista sarjakuvanharrastamista kokonaisuutena, yhtä osa-aluetta siitä toki. Samalla tavoin Kvaak edustaa suomalaista sarjakuvaa kuin Metro-lehden lukijoiden kännykkäviestit edustavat kansan syvien rivien todellisia mietteitä, tai ainakin niiden joilla on saldoa lähettää tekstari lehteen.

Muuten en ota kantaa. Facebookissa voi valita itse keskustelukumppaninsa, ja jopa muuttaa rasittavat hahmot "näkymättömiksi". Se on kuitenkin ties mikä pahuuden ja globalisaation pesäke, totta kai, ja omalla tavallaan rasittava. Ja saahan sitä periaatteesta vastustaa että omia tietoja urkitaan, kuten siellä tietysti käy. Sieltä voisin itse kuitenkin tiedon helpoimmin löytää.

Luulen kyllä että jatkossakin jos sattumalta innostun tulemaan tapaamisiin, soitan Vesalle ja kysyn koska ne on.

Kivi

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #299 : 30.12.2009 klo 09:02:59 »
Kannatan Facebookia. Jotenkin sen kautta on helpompi muistaa. Tänne on niin harvoin asiaa. Asiattomasti tulee käytyä sitäkin useammin, ihan kuin muka ois ylimääräistä aikaa. Ja erittäin hyvä pointti oli tuo aiempi, että ei kaikki tapaamisissa (potentiaalisesti) käyvät ole kvaakkaajia.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.