Kirjoittaja Aihe: Jhonen Vasquez  (Luettu 5665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leo Loikkanen

• Vieras
Jhonen Vasquez
« : 05.04.2004 klo 11:47:30 »
Okei, vähän taustaa. Mä olin imuroinut pari jaksoa "Invader Zimiä" kun mä olin kattonu ne, mä puhuin niistä eräälle mun jenkki kaverille. SE sano, että tää heppu (Siis, Jhonen) on kanssa tehny sarjakuvia, jossa huumori on tosi pimeetä.

Viime viikonloppuna mä menin Helsingin Fantasiapeleihin kattomaan, jos uusi Dork Tower olis tullu. Siel oli Dork Tower #25 joten mä ostin sen. Mä kanssa kysin tästä Jhonen Vasquesista, ja ne sano että niillä on sen sarjakuvia. Niillä oli seuraavat sarjikset

I Feel Sick 1 ja 2

Johnny, The homicidal Maniac collection

ja Sqee's big book of unspeakable horrors

I feel sick oli halvin joten mä ostin sen. Hyvä valinta. Huumori on tosi pimeetä ja tyyli on aivan loistava! Tää  on varma ostos kaikille, jotka tykkää oudosta sarjakuvasta.

P.S. koska en ollu varma mihin osastolle tää menee, pistin sen tänne.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Vs: Jhonen Vasquez
« Vastaus #1 : 05.04.2004 klo 12:21:40 »
Minä olin, joten siirsin sen tänne.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Leo Loikkanen

• Vieras
« Vastaus #2 : 05.04.2004 klo 12:35:57 »
Kiitos. Anteeksi sekaannuksesta.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 05.04.2004 klo 20:20:20 »
Invader Zim oli loistava sarja, sääli, että se lakkautettiin. (Huolestuneet vanhemmat iskevät taas.) Sitä voi sitten miettiä, että miksi Nickelodeon otti kaikista maailman ihmisistä juuri Vasquezin tekemään lastensarjaa....  ???

Kaikki ihmiset ovat noin pääsääntöisesti tykänneet Johnny the Homicidal Maniacista, vaikka ei sitä uskalla suositella ennen pientä varoitusta.... Sinänsä sarjis on hyvin fiksu, mutta hieman sairas. Squee onkin sitten vain sairas, siinä ei ole mukana JTHM:lle tyypillistä syvällisyyttä. I Feel Sick on tavallaan JTHM:n jatko-osa.

Vasquez itse tuntuu välillä tympääntyvän faneihin, joiden mielestä "Johnny on niin cool kun se tappaa ihmisiä"....  ;)

veevee

• Jäsen
« Vastaus #4 : 06.04.2004 klo 08:39:31 »
Jeps, onhan Jhonen Vasquez tuttu jo vuosien takaa. Slave Labor graphicsin kokoelmat Johnny the Homicidal Maniacia sekä Squee:tä olen lukenut. Tiedä nyt sitten siitä sairaudesta, mutta mainiota tavaraa noin ylipäätänsä. Oma suosikkini hahmoista on tietenkin Happy noodle boy :)

Ja Invader Zim nyt on omassa luokassaan animaatiosarjana. Eipä ole mitään yhtä hyvää näkynyt viime vuosina.. Mutta lakkauttaminen johtui pikemminkin katsojien vähäisyydestä kuin vanhempien huolestuneisuudesta. Sittemmin sarja onkin kai noussut aikamoiseen kulttimaineeseen, kun oheiskrääsää tunnutaan jenkeissä suollettavan vieläkin.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #5 : 06.04.2004 klo 14:17:32 »
Jhonenin kaverin, Roman Dirgen Lenore uppoaa kanssa kuin puukko teddykarhuun. Ruottissa saavat lukea söpöstäkuolleestapikkutytöstä joka 6. viikko Nemi-lehdestä... hannuhanhet..
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #6 : 06.04.2004 klo 16:56:05 »
Ja Invader Zim nyt on omassa luokassaan animaatiosarjana. Eipä ole mitään yhtä hyvää näkynyt viime vuosina.. Mutta lakkauttaminen johtui pikemminkin katsojien vähäisyydestä kuin vanhempien huolestuneisuudesta. Sittemmin sarja onkin kai noussut aikamoiseen kulttimaineeseen, kun oheiskrääsää tunnutaan jenkeissä suollettavan vieläkin.

Minä kuulin, että vanhemmat pimahtivat.... Toisaalta oli liikkeellä useitakin teorioita... Netissä keräiltiin nimiä sarjan säilyttämisen puolesta. Mutta eikös Vasquez sanonut, että pinna alkoi palaa sarjan kanssa, eli ehkä oli ihan hyväkin ettei jatkunut...? Viimeiset jaksot eivät tuntuneet enää niin hyviltä kuin ensimmäiset, vai liekö sensuuri sitten osasyy siihen.

Kuulin kuitenkin, että Invared Zimit julkaistaisiin DVDllä.  ;D

...ja onhan ne sairaita, vaan onko se välttämättä huono asia?  ;)

veevee

• Jäsen
« Vastaus #7 : 06.04.2004 klo 19:55:39 »

Ensimmäinen DVD, nimeltään Invader Zim: Doom Doom Doom!  ilmestyykin näköjään 11. huhtikuuta. Jei! Se onkin eri asia miten noita Suomesta käsiinsä saa..

Leo Loikkanen

• Vieras
« Vastaus #8 : 14.04.2004 klo 17:42:36 »

Minä kuulin, että vanhemmat pimahtivat.... Toisaalta oli liikkeellä useitakin teorioita... Netissä keräiltiin nimiä sarjan säilyttämisen puolesta. Mutta eikös Vasquez sanonut, että pinna alkoi palaa sarjan kanssa, eli ehkä oli ihan hyväkin ettei jatkunut...? Viimeiset jaksot eivät tuntuneet enää niin hyviltä kuin ensimmäiset, vai liekö sensuuri sitten osasyy siihen.

...ja onhan ne sairaita, vaan onko se välttämättä huono asia?  ;)

(hei Aura, oon sun fani!) Kuiteski, Invader Zimiä voi helposti imuroida, jos koneella on Kazaa. Mä imuroin sitä pari jaksoa, ja kuvan laatu oli HYVÄ! Vaikka ne failit oli aika isoja, ne tuli nopeesti.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 14.04.2004 klo 21:25:56 »
(hei Aura, oon sun fani!) Kuiteski, Invader Zimiä voi helposti imuroida, jos koneella on Kazaa. Mä imuroin sitä pari jaksoa, ja kuvan laatu oli HYVÄ! Vaikka ne failit oli aika isoja, ne tuli nopeesti.

Fani? :) Joo, kaveri oli ladannut netistä melkein kaikki jaksot, siten minäkin sarjaan tutustuin. Mieluusti kyllä ostaisin aitona, eiköhän sitä Suomestakin jotain kautta saa...?

Välillä kyllä ottaa päähän, kun jotain sarjaa on 26 jaksoa ja ne julkaistaan 3-4kpl per DVD... joista jokainen maksaa importtina halvimmillaan 30 euroa. >:( Ei ihmekään, että monilla tulee katsottua suurin osa animesarjoistakin fansubeina.... No, telkastahan ne kaikki ovat alunperin tulleet, ja ei kaikkia edes enkuksi julkaista....

Leo Loikkanen

• Vieras
« Vastaus #10 : 15.04.2004 klo 11:06:00 »
Tietysti, sitten on Sub Tv. JOs tarpeeks ihmisiä lähettää sinne postia, voi olla, että ne ottaa Zimin esitykseen. Se olis kova juttu.