Suosittelen lämpimästi Astro Cityyn matkaamista. Oiva lomapaikka, jossa voisi viivähtää pitempäänkin. Jokainen kaupungista poistuminen on sujunut yhtä haikeissa tunnelmissa.
Tässä julkaistut kokoelmat:
-Life in the Big City
Kokoaa yhteen sarjan aloituksen ja esittelee käytännössä lukijalle Astro Cityn pelimiehiä ja -naisia mutta keskittyy hieman enemmän juuri mainittuun Samaritaniin. Albumissa tiivistyvät Astro Cityn teemat ja tyyli, joten tämän lukeminen on hyvä keino kokeilla maistuuko Busiekin ja Anderssonin tarjoilema trippi vai ei.
Sisältää yksittäisiä, yhden numeron mittaisia tarinoita.
-Family Album
Valokeilassa Jack-in-the-Box ja First Family. Kaksi muutaman numeron mittaista tarinakokonaisuutta ja pari yksittäistä tarinaa. Sisältää yhden omista suosikki-Astro City -tarinoista: In the Spotlight.
-Confession
Kokoaa pitkän tarinan tutunoloisesta Confessorista ja hänen nuoresta sidekickistään. Mielestäni tähän mennessä paras Astro City-kokoelma. Hyvin kasattu jännittävä tarina ja erinomaiset päähahmot tekevät tästä niin priimatavaraa, kuin vain voi olla. Lopussa hieno Nearness of you, joka on myös aivan kärkipäässä Astro Cityn tarinoita rankatessa.
-The Tarnished Angel
Kokoaa edellisen albumin tyyliin pitkän tarinan yksiin kansiin. Keskiössä entinen rikollinen, joka saa ratkaistavakseen hankalan haasteen. Ei mielestäni niin onnistunut, kuin Confession. Tarina hieman haahuilee, esitellen enemmän Astro Cityn sivukujia ja vieraita kaupunkejakin, kuin keskittyen itse juonen kuljettamiseen.
-Local Heroes
Taas "novellikokoelma". Alusta loppuun tappavan tasaista laatua, muttei ehkä Busiekin parasta.
Jokaisessa kokoelmassa melkoisesti extramateriaalia, hahmodesignin muotoutumista ja Alex Rossin alkuperäiskannet, joita olisi mukava saada vaikkapa omalle seinälle. Ilmeisesti vastikään ilmestyi lisäksi uusi Dark Ages vol 1 -kokoelma, jota olen itse odottanut suht mehuissani.