Äänestys

Mitä seuraavista vaiheista siis et haluaisi tehdä?

Hahmon suunnittelu
5 (7.4%)
Tekstikäsikirjoitus
34 (50%)
Kuvakäsikirjoitus
5 (7.4%)
Luonnostelu
3 (4.4%)
Tussaus
9 (13.2%)
Mahdollinen "kuvankäsittelyvaihe"
12 (17.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 62

Kirjoittaja Aihe: Mikä on vähiten mukavaa?  (Luettu 29208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
Re:Mikä on vähiten mukavaa?
« Vastaus #45 : 13.01.2004 klo 02:54:12 »
Joo... Kivi osui oikeaan... Tätä tarkoitin niillä arvostuksilla. Se käsintehty originaali on nimenomaan juuri psykologisesti tärkeä osa koko hommaa. Ainakin minulle. nostaa kummasti itsetuntoa ja -arvostusta. On se eri juttu, et tietää saaneensa kaiken ihan ite aikaan... käsin...

Lisätään nyt tähän uusien kokemusten ja kiroilujen jälkeen, et tekstauksen lisäks myös uusien hahmojen tai uusien sarjakuvien kokonaisten hahmogallerioiden luominen on joskus todella hidasta ja v-mäistä. Pitäis vaa piirtää ja piirtää ja piirtää ja piirtää...

Mut miten ihmeessä siihen saa riittävästi aikaa ja energiaa, ku samalla pitäis lukea ekologian tenttiin, siivota kämppää, ennen kuin kauniimmalta osapuolelta katkeaa päästä verisuoni, ruokkia kissat, hoitaa käärmeet, vaihtaa akvaarioden vedet, kastella kukat, käydä kaupassa, kirjoittaa pari artikkelia, lukea muutama lehti, käydä vähän rääkkäämässä sydäntä ja lihassoluja... ja seurustella ihmisten kanssa... ja oikolukea vielä sen kauniimman osapuolen kurssiessee..? No... ajanhallinnasta ja priorisoimisestahan se lopulta kaikki on kiinni, mut Suomen kaltaisessa markkinamaassa sitä usein priorisoi ennemmin sen kynällä nysväämisen pois. Taitaapi olla tämä piirustelu 99 % tekijöistä sittenkin vain harrastelua. Autuaita ovat ne, jotka saavat tästä kaiken leipänsä. He ovat jo valintansa tehneet, tai jotkut toiset heidän puolestaan...

Ja jotkut vielä väittävät, etteivät miehet tee kotona koskaan mitään... ::)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2004 klo 02:55:11 kirjoittanut Axuz »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #46 : 13.01.2004 klo 13:19:27 »
Axuz!

Alan provosoitumaan tuosta sinun käsin tekemisen ylistämisestä. Tuntuu niin kuin asettaisit oman tyylisi ja sitä kautta itsesi kaikkien muiden yläpuolelle. Näin ei varmaankaan ole, mutta kirjoitan nyt vähän, kun kiukuttaa. Monet piirtäjät piirtävät koneellekin käsin käyttämällä piirtopöytää ja tekevät originaalit ensin käsin. Se, että hallitsee useampia kuin yhden käsin tekemisen taidon on mielestäni ennemminkin kunnioitettava kuin tuomittava asia. Kyllä minuakin harmittaa, jos näen jonkun kuvan ja tajuan, että se on tehty "oikotietä" käyttämällä, eikä itse tekemällä, mutta missä se raja kulkee. Se onkin jo vaikeampi sanoa.  

Kunnioittaen ja eteenpäin tsempaten :)

Hazart

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #47 : 13.01.2004 klo 14:23:15 »
Heko heko. Mua lähinnä huvittaa tuo Axuzin meininki. Varsinki seuraava pätkä toisesta threadista kirvotti räkäsen naurun:

Joo... 3D mallinnusohjelmien olemassa olo kyllä tiedetään, mut ei oikein istu mun eettisiin periaatteisiin. Kun saan työni tehtyä ja jos sen jälkeen katsellessani tiedän, että tuo, tuo ja tuo ja vielä tuokin pärstä on kieputettu onnistuneesti tuolla tavalla vain, koska käytin mallinnusohjelmaa, joka mahdollistaa sen... en tiedä... varmaan vetäisin itteni jojoon...

On se hyvä ku meillä vielä on näitä ehdottomia ´käsityöläisiä´ joukossamme. Ois kiva kuulla tollasta läppää Pauligin mainoksissa. Mut mihinköhän Axuz vetää rajansa? Onko esimerkiksi taidetarvikeliikkeistä saatava puu-ukko asentojen hahmottamiseen kiellettyjen listalla vai onko se sallittu ku sillä ei oo mitään tekemistä koneiden kanssa? Ja eikös tällaisen foorumin käyttäminenki vinkkien kysymiseen oo aika epäilyttävää? Mars nyt taideluennoille kyselemään neuvoa.

Loppukevennykseksi sanaleikki: Onko sinulla jo jojo? Har du redan redanredan? Har har.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #48 : 13.01.2004 klo 14:28:03 »

Loppukevennykseksi sanaleikki: Onko sinulla jo jojo? Har du redan redanredan? Har har.

Vanha vitsi , johon muinoinen ruotsinopettajamme korjasi :

"Har du redan _EN_ redanredan?" :P
« Viimeksi muokattu: 13.01.2004 klo 14:28:53 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #49 : 13.01.2004 klo 15:33:15 »
Hazart... olen pahoillani ja pyydän nöyrästi anteeksi, jos olet saanut tuollaisen käsityksen. Olen huomannut tästä aiheesta kirjoittaessani, että pointtini selväksi saaminen niin, että kaikki sen tajuaisivat niin kuin minä sen käsitän, on osoittautunut äärimmäisen vaikeaksi. En tuomitse tietokoneella tekeviä tekijöitä. Tiedän myös, että sinä teet paljon koneella ja ymmärrän hyvin, jos tunnet provosoituvas omista huonosti rakennelluista mielipiteistäni, mutta en todellakaan tarkoittanut sitä niin.

Minun mielestäni on hieno asia, että sinä selvästi olet kiinnostunut tietokoneella tekemisestä ja tunnut harjoittelevan sen mahdollistamia tekniikoita verraten ahkerasti ja kunnianhimoisesti. Avatarit, jotka oletettavasti ovat kaikki tekemiäsi, ovat mielestäni ihan hienoja ja tässä yhteydessä haluasin korostaa, että uusi tekniikka on todella tervetullut. Minunkin mielestäni. Tarkoitin tällä kaikella vain sitä, että arvostan kyllä sellaisia ihmisiä, jotka pätevöityvät valitsemassaan tekniikassa mahdollisimman ammattimaiselle tasolle. Ei sillä tekniikalla itsessään ole mitään väliä. Kuten joku jo aiemmin sanoi, vain lopputulos merkitsee, mutta teki sitä sitten millä tekniikalla hyvänsä, arvostukseni työtä kohtaan on sitä suurempi, mitä ansioituneemmin kyseinen työ edustaa valittua tekniikkaa. Kuten sanoin jo aiemmin, olen nähnyt hienoja tietokoneella tehtyjä töitä, jotka ovat aivan käsittämättömän upeita. Ne edustavat tällöin tietokonegrafiikan parasta eliittiä ja ovat tällöin tämänhetkistä parhaimmistoa tällä yksittäisellä saralla. Ja tämä itsessään on arvostamisen ja kunnioittamisen arvoinen asia. Luepa Hazart vielä kerran aiemmin kuvaamani vertaus akvarellitaiteilijat vastaan pastelli vastaan öljy ja niin eespäin...

Tämän voi kiteyttää vielä pienempiinkin osiin jo pelkän käsintekemisen puolella. Jos joku tekee sanotaan nyt vaikka akvarelleilla sarjakuvan, arvostan sen todella korkealle, jos se edustaa akvarellisarjakuvan taidonnäytettä. Toisin sanoen, sen tulee näyttää, mitä akvarelleilla parhaimmillaan saa sarjakuvissa aikaan. Sama juttu öljyvärien, akryylien, sekatekniikoiden, pelkän tussin ja vaikka puupiirrosten kohdalla. Surkeaa toteutusta on vaikea arvostaa, oli se missä tyylilajissa hyvänsä. Paska akvarelli on aina paska. Ja se siitä... Mutta jos joku (en tarkoita tällä itseäni) hallitsee välineensä hyvin, jopa ammattimaisesti, hänen työnsä tavallisesti edustaa kyseisen tyylin ja menetelmän kärkeä. Tällainen on aina mielestäni kiinnostavaa, kunnioitettavaa ja arvostuksensa ansaitsevaa.

Tietokoneista puhuttaessa... Minusta on hyvä, että olet valinnut välineeksesi tietokoneen hommaan tarvittavine ohjelmineen. Kuten missä tahansa muussakin aiemmin kuvaamassani menetelmässä, myös tietokoneella tehty loistava työ ansaitsee kunnioituksen ja arvostuksen. Myös minun suunnaltani. Koska se silloin edustaa tämän uuden tekniikan käytön suvereenia hallintaa, joka taas on edellyttänyt paljon harjoittelua, erehtymistä, itkua, riemua ja ennen muuta työtä...

Olen välillä vähän huono tällaisissa poliittisissa kommenvenkeissä ja huonoihin tapoihini kuuluu se, että saatan joistain asioista helposti loukkaantuakin. Erityisesti silloin, jos en löydä jollekin kritiikille perusteluita, tai ihmiset on käsittäneet kaiken päin rämettä. Vikahan on yleensä silloinkin omani, koska olen tällöin pakostikin selittänyt asiat huonosti. Kiitän silti Hazardia rakentavasta kommentista. Rakentavaksi sen teki ennen muuta se, että siinä jätettiin väärinkäsittämisen mahdollisuus avoimeksi. Ja Hazart on useimmiten osannut tämän. Juuri tällainen on rakentavaa keskustelua. Ei tahallisia esipureskelemattomia syytöksiä, ei suoria tuomioita, ei toisten tahallista loukkaamista. Osa Kvaakkilaisista osaavat tämän diplomaattisen keskustelutaidon erinomaisesti. Kiitokset heille siitä, sillä nämä tällaiset ihmiset tekevät Kvaakista miellyttävän ja solidaarisen paikan vierailla... Kvaakkaillessani nyt jo yli puolen vuoden ajan, olen havainnut, että esimerkiksi Wilpuri on tässä lajissa nuoresta iästään huolimatta yllättävän taitava, mutta missä Wilpuri on? Minne hän katosi, kun äijästä ei ole kuulunu vähään aikaan mitään? Harmaita tusseja metsästämässä?

Kaltsun kommentit saivat jonkun tipahtamaan tuoliltaan räkäisesti nauraen täälläkin päässä. Kaltsun kommenttiin vastaan vain siten, ettei täällä päässä ole mitään rajoja. Jos joku hallitsee tietokoneen hyvin ja tekee sillä ihailtavan hienoa jälkeä, kumarran oitis siihen suuntaan. Jos joku tekee tietokoneella, koska se mahdollistaa asioita, joita olisi vaikea toteuttaa muulla tavalla, kumarran siihen suuntaan. Jos joku kuitenkin tekee tietokoneella puhtaasti siitä syystä, että se suunnittelee, piirtää, värittää ja ajattelee ja tekee kaiken muunkin paremmin kuin sitä käyttävä tekijä, aliarvioi tekijä itsensä todella pahasti. Silloin pyllistän siihen suuntaan...

Kaltsun muihin juttuihin kommentoisin seuraavaa: Käyttäkää hyvät ihmiset mitä hyvänsä apuvälinettä, jos se on tarkoituksenmukaista. Tarkoitan TARKOITUKSENMUKAISTA. Esimerkkinä kaikelle edelliselle ja Hazardillekin voisin esittää vielä yhden...

Valokuvausta jo yli kymmenen vuotta harrastaneena, olen törmännyt viime vuosina myös digipuoleen. Tässä tulee esimerkki, joka selittänee paljon kaikesta turhasta tekstistäni, jota olen aiemmin jo tänne kirjoitellut. Valokuvauskilpailussa on nykyisin kaksi erillistä pääkilpailukategoriaa uuden tekniikan myötä. Perinteinen valokuvaus ja digikuvaus. Kaikenlainen kuvien manipulointi perinteisessä kilpailussa on kielletty. Sen sijaan digisarjassa kuvia saa manipuloida mielinmäärin ja tällöin puhutaan digikuvaustaiteesta. Ensinmainitussa perinteisen valokuvan ansiot perustuvat perinteisillä tekniikoilla toteutettuihin tekijöihin. Jälkimmäisessä ansiot perustuvat oman näkemyksen ja tulkinnan ilmentämiseen digitekniikan ja tietokoneavusteisen kuvankäsittelyn mahdollistamia menetelmiä hyväksi käyttäen. Perinteisessä valokuvauksessa esimerkiksi kuvan rajaus on tehtävä paikan päällä kuvaustilanteessa. Valotus ja aukko on säädettävä samalla hetkellä. Kuvasta tulee lopulta sellainen kuin tulee, mutta se edustaa tällöin sitä, mihin kuvaaja pystyy näissä olosuhteissa, näillä käytettävissä olevilla tekniikoilla ja menetelmillä. Digikuvauksessa sama juttu... Aidoimmillaan esim. perinteisessä luontokuvassa on jopa mainittava, onko kuva otettu esim. haaskalta tai onko kuvan tilanne jotenkin muuten "lavastettu"... On eri asia ottaa tiikeristä valokuva Korkeasaaressa, kuin mennä ite rymyämään Intian sademetsiin, kahlata juotikkaiden seassa moskiittoja huitoen jalat ruvella ja objektiivit huurussa ja etsiä lopulta uhanalainen otus itse ja napata yksi onnistunu valokuva ja sitten kiivetä lähimpään palmuun turvaan nukkumaan seuraavat pari yötä, kun otus vielä yrittää epätoivoisesti kiivetä pystysuoraa runkoa tassut ilkeästi sutien. Jos ei muuten, niin sillä on enemmän arvoa ennen kaikkea kuvan ottajalle itselleen... ja tästä on kysymys...

Toivottavasti edes joku ymmärsi edes jotakin. Itse alan olla jo aika väsyny tähän aiheeseen, mutta yritän toki vielä selventää, jos joku ny vetää herneen nenäänsä...

Se on se hiuksen hieno ero, jota on vaikea selittää, mutta korostan vielä Hazardiakin muistellen, että arvostan kyllä tietokoneella tehtyä, jos se oikeasti on hyvä ja edustaa hyvin kyseisen menetelmän käyttömahdollisuuksia. Voihan akvarelleillakin vain noviisitasoisesti läträtä koko ikänsä ja jälki on surkeaa. Aivan kuten tietokoneellakin voi noviisitasoisesti läträtä koko ikänsä ja jälki on surkeaa. Mutta ne jotka hallitsevat tekniikan... heidän edessään olen sanaton...      

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #50 : 13.01.2004 klo 15:55:06 »
Hazart... olen pahoillani ja pyydän nöyrästi anteeksi, jos olet saanut tuollaisen käsityksen.

Toivottavasti edes joku ymmärsi edes jotakin. Itse alan olla jo aika väsyny tähän aiheeseen, mutta yritän toki vielä selventää, jos joku ny vetää herneen nenäänsä...

Oleppa Axuz rauhassa :) En ole kaunaa kantanut, enkä kanna tästä edeskään. Oli hyvä vähän provosoitua, sillä nyt ehkä ensimmäistä kertaa pääsin tämän kirjoituksesi kautta hiukan syvemmälle ajatuksiisi. En suostunut ottamaan tuollaista käsitystä ennen kuin kuulin mitä vastaat. ja nyt, Kyllä! Luulen nyt ymmärtäväni mitä olet ajanut takaa. On kyse kyvystä arvostaa tehtyä työtä yli erilaisten tekotapojen, eikä niinkään kapeakatseisuudesta.

Annan suuren arvon perinteisille tyyleille ja siihen liittyvään vaivaan. Pyrin itsekin kehittymään niillä alueilla (akvarellit, akryylit, hiili ainakin). Käsityö on aina käsityötä. Mitä se käsityö nyt sitten tarkoittaakaan enää. Hahaha!

PS: Pistä töitäsi näytille johonkin tai lähetä e-mailina. Kiinostaa kovin minkälaista juttua teet.

Tsemiä!

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #51 : 13.01.2004 klo 16:05:03 »
juuri näin... Kiitos Hazart, voin nukkua ensi yöni rauhassa... luin juuri toista säiettä ja sanoit siellä, että käytät 3D-mallinnusta lähinnä varjojen ja niiden suuntien ja muotojen kartoittamiseen, et niinkään itse hahmojen piirtelemiseen. huomasitko? Nyt tässä oli juuri kyse siitä TARKOITUKSENMUKAISUUDESTA.

Hazart: "Laitapa töitäsi joskus esille tai meilitse ja niin edelleen..."

Axuz: Sen teen, jahka saan joskus jostakin skannerin käden ulottuville. Ehkä jo pian ostan sellaisen... ei tästä muuten tuu lasta ikinä...

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #52 : 13.01.2004 klo 16:17:15 »
PS: Pistä töitäsi näytille johonkin tai lähetä e-mailina. Kiinostaa kovin minkälaista juttua teet.

Minua kiinnostaa kans. Kovasti. Axuzin tekstejä tulee luettua välillä pikakelauksen kanssa ku tulee paljon asiaa mut olen minäkin Hazartin tajuaman pointin ollut tajuavinani aikaa sitten.

Tähän mallinnuksien käyttämiseen haluaisin vielä takertua ku ei siihen edellisestä perusteellisestakaan viestistä saanut selkoa. Istupa Axuz nyt tällaisen wannabe-Freudin virtuaaliselle terapiasohvalle ja kerro mitä niin kamalaa niiden 3d-mallien käyttämisessä on.

Kuvitellaan Axuz vaikka sellanen juttu että olet Peyo ja piirrät Strumffeja. Sulle tulee jonain päivänä jostain syystä eteen tilanne että sun pitää piirtää strumffi takaapäin ylhäältä etkä tajuakkaan miten se nenä sieltä näkyisi. Okei olet juonut edellisenä päivänä liikaa sangriaa ja pääsi on edelleen hiukan sekaisin. Eikö tässä tapauksessa olisi hyvä ottaa tietokoneelle rakentamasi 3d-malli strumffeista, vääntää se oikeaan asentoon ja kattoa siitä miten se nenä oikeen sieltä tulisi esiin.

Mitä tossa prosessissa on niin kauhistuttavaa et se sais sut Axuz-hyvä vetämään itsesi jojoon?

Kysyy nimim. "tikusta asiaa ja rautalangasta katiskaa... ku ei tässä ny tähdellisempääkää ihmeteltävää ole"

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #53 : 13.01.2004 klo 16:40:17 »

Tähän mallinnuksien käyttämiseen haluaisin vielä takertua ku ei siihen edellisestä perusteellisestakaan viestistä saanut selkoa. Istupa Axuz nyt tällaisen wannabe-Freudin virtuaaliselle terapiasohvalle ja kerro mitä niin kamalaa niiden 3d-mallien käyttämisessä on.

Kuvitellaan Axuz vaikka sellanen juttu että olet Peyo ja piirrät Strumffeja. Sulle tulee jonain päivänä jostain syystä eteen tilanne että sun pitää piirtää strumffi takaapäin ylhäältä etkä tajuakkaan miten se nenä sieltä näkyisi. Okei olet juonut edellisenä päivänä liikaa sangriaa ja pääsi on edelleen hiukan sekaisin. Eikö tässä tapauksessa olisi hyvä ottaa tietokoneelle rakentamasi 3d-malli strumffeista, vääntää se oikeaan asentoon ja kattoa siitä miten se nenä oikeen sieltä tulisi esiin.

Mitä tossa prosessissa on niin kauhistuttavaa et se sais sut Axuz-hyvä vetämään itsesi jojoon?

Heh... Olet oikeassa... Kaltsun ja muiden virtuaalinen terapiasohva nakertaa hiljaa mutta varmasti eteeni pystyttämääni muuria. Teidän lukuisat viestit ja "puolustuspuheet" ovat saaneet mut harkitsemaan uudestaan asenteitani ja joskus niin hemmetin fakkiintuneilta vaikuttavia ajatuksiani. Tätähän se parhaillaan se keskustelu on. Avartaa mieltä ja laajentaa katsetta. Mutta tuossa Kaltsun esittämässä esimerkissä... siinäkin on kyse TARKOITUKSENMUKAISUUDESTA. Ja Hazart kiteytti mielestäni hyvin sen, että jopa hantä välillä ärsyttää, jos joku on selvästi jossain kohtaa menny ns. oikotietä... Oli tekniikka mikä hyvänsä ihmiset tuntuvat arvostavat työhön liittyvää taitoa ja sen hankkimiseksi tehtyä työtä. Mutta eihän loppujen lopuksi oikoteiden käyttämisestäkään voi moittia, jos se on tarkoituksenmukaista. Jos on kännissä ja krapulassa ja lintuperspektiivikuva Kaltsun esimerkkihahmon nenästä on mahdoton hahmottaa ja deadline pukkaa päälle, ni totta kai... käyttäkää sitä mallinnusta, ehkä minäkin sitten vielä joskus... :)

Ok...myönnettäköön tähän yksi ilmeinen syy, joka on takuulla yksi tärkeimmistä kyseistä tekniikkaa töissäni rajoittavista tekijöistä. Nyt tulee paljastus, joka saa mut nöyräksi...

EN OSAA 3D-mallinnusta! Happy now? Jos siis kerran pääasiallisesti väännän tästä syystä hahmoja käsin, arvostan tietenkin korkealle tällä tavalla tehtyä työtä, koska tiedän miten vaikeaa se on. Jos joku tekee saman koneella, arvostan senkin todella korkealle SIVUSTAKATSOJANA, koska tiedän myös, miten vaikeaa se puolestaan on. Uskoisin kuitenkin, että haluaisin ottaa tekniikan silti käyttööni vasta sitten, jos ja kun tekeleitäni joskus ehkä animoidaan animaatiota varten. Myönnän, että sellaiseen se on aivan omiaan. Ei se ole mitenkään kauhistuttavaa, mutta jotenkin sisimmässäni ja oman harjoitteluhistoriani tuntien haluaisin lopulta kuitenkin, että löysin lopulta tuon yläviistokuvan takaapäin kynällä kyllin kauan nysväämällä. Ehkä vain siksi, että olen voittanut sillä itseni. Olen täyttänyt haasteen, jonka itselleni heitin. Kamppailen tässäkin lajissa pääasiassa kuitenkin itseni kanssa. Jos en löydä sitä millään tuolla tavalla, sitten on luonnollisesti pakko ottaa muita mahdollisuuksia huomioon. Mutta vasta sen jälkeen. Ja kun se hetki koittaa, on Kaltsun vuoro ottaa minut virtuaaliseen tai manuaaliseen 3D-istuntoon ja opettaa, miten se tehdään...

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #54 : 13.01.2004 klo 17:22:29 »
EN OSAA 3D-mallinnusta! Happy now?

En minäkää osaa. Anteeks ku mä teitä aina kiusaan. Huono päivä jälleen kerran. Meen nurkkaan häpeämään ja tarpeeks hävettyäni ryhdyn piirtämään uutta sarjakuvaa. Rauhaa.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #55 : 13.01.2004 klo 17:29:37 »

Leo

• Jäsen
« Vastaus #56 : 13.01.2004 klo 17:34:39 »
EN OSAA 3D-mallinnusta! Happy now?

En minäkää osaa.

Enkä minä.

En minäkään osaa...

Menee off-topiciksi, mutta tästähän tulee hieno ketju:)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2004 klo 17:35:14 kirjoittanut Leo Lehtinen »

zippie

• totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • aah! päätä polttaa!
Vs: Mikä on vähiten mukavaa?
« Vastaus #57 : 01.03.2008 klo 18:43:34 »
Että sitten mua välil pännii toi hahmottelu, ja jos en tee sitä vaihetta niin alotan usein pelkällä tussilla ja se menee pieleen.
zippie

Ninni

• Jäsen
« Vastaus #58 : 02.03.2008 klo 14:30:27 »
Minä klikkasin kohtaa "tekstikässäri". Onneksi niitä ei olekaan pakko tehdä itse, sitä vartenhan on käsikirjoittajia, jotka tekevät homman paremmin, ja itse voi keskittyä noihin muihin touhuihin.

Siis sikäli kun käsitin oikein, että tekstikäsis tässä yhteydessä viittaisi tarinan varsinaiseen juoneen ja sen kehittämiseen, ei niinkään ainoastaan valmiin idean ja dialogin siirtämiseen paperille tekstimuodossa.

zippie

• totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • aah! päätä polttaa!
« Vastaus #59 : 02.03.2008 klo 17:25:17 »
Oon myös itekkin pitkän aikaa kirjottanu ite kässärini. Nyt kuitenkin oon päättäny jättää sen teksti puolen kamuni hoitoon. Katotaan sitte mitä siit tulee.  ;D
zippie