No, tämähän oli oikein kunnon emopurkaus...
Teini-ikäisiähän toki yhdistävät aikakausista riippumattomat kehitysvaiheet ja niihin liittyvä asioiden voimakas kokeminen.
Tarkastele teinisarjakuvaa hieman linnunsilmäperspektiivistä, niin on sitten myös jotain muutakin sanottavaa kuin, että Robin on teini...
Niin no, tässä ketjussa on jo paljon mielenkiintoisia ajatuksia, joista haluan kuulla lisää, mutta sinulta ei yhtäkään, paitsi toki ehkä jotain sivumainintaa, kun ongelma on se, että en oikein tavoita, että miksi aikuisten sarjakuva (Sandman) iskisi teineihin, mikä siinä saa nuorten päät sekaisin, ja miksi juuri Sandman, ettei esimerkiksi vaikka joku Alan Mooren viritys, jossa on paljon syvempiä ajatuksia, jotka ovat lähempänä tosielämää. Enkä oikein tavoita, että mitä väärää on ajatuksessa että teini-sarjakuvassa, joka on siis suunnattu teineille, on teini pääosassa...
Katsos kun en aio sinun tapaasi kirjoittaa että "koska teinit ovat idiootteja, he tykkäävät Sandmanistä". Tarkoitan, että minä kuulun niihin ihmisiin jotka ovat aina vihanneet Sandmaniä ja myös Gaimania, koska se ollut aina sitä "emoilua". Sitäpaitsi enemmän olen teininä kokenut jonkun X-Menin tms. olevan se minun juttuni, koska kaikki teinit luulevat olevansa erilaisia, minä myös. Toki minua jo teininä kiinnosti Matrixin filosoofinen höttöntöttö, mutta en koe että kovin monet minun ikäiset näkivät Matrixit muuna kuin toimintaleffana. Useimmat eivät edes käsittäneet sitä oikein.
Fyysisesti teinit ovat ja kokevat kyllä hyvinkin samanlaisia asioita, mutta esim. minä juoksin koko ylä-asteen koulukiusaajia karkuun niin kuin moni muukin täällä varmastikin, mutta ei meidäm koulun kiusaajat juossut ketään karkkuun. Pointtini on, että erilaisessa kasvuympäristössä kasvavien teinien elämä, ja se miten he kokevat sen, ovat hyvin erilaista.
Mistä tulikin mieleen: Kertokaas sarjakuvaa jossa on erilaisessa kasvuympäristössä tms. olevia teinejä?
Kysymyksesi kuului siis tämän perusteella mitä sarjakuvia on suunnattu 12-19-vuotiaille. Helpompi on määritellä, että mitä sarjakuvia EI ole suunnattu tuon ikäisille.
No sanotaan nyt vaikka, jos todella on sinusta noin pilkun tarkkaa, että 12-19.
Lisäksi sarjakuvassa tulee olla teini-ikäinen tai useampi.
Sen tulee käsitellä teini-ikään liittyviä asioita.
Vähintään 2 sääntöä pitää täyttyä.
Ja kun nyt kerran Reima ei ilmeisesti ole perehtynyt aiheeseen tarpeeksi, niin voiko joku muu kertoa näistä " lyhyitaikaisista muotirykäisyistä" lyhyesti? Minua ne jäivät kiinnostamaan. Siis mistä sarjoista on kyse, ja miten kauan ne ovat kestäneet ja mitä uutta ne ovat tuoneet teineille suunnattuun sarjakuvaan vai ovatko ollenkaan jne.