Hieno mies, hieno mies. Nyt vasta tajusin, että Andy Kubert on Joen poika!
Tässä pari esimerkkiä:Hienoja, varsinkin Hawkman ja Sgt. Rock. Pakko kysyä, että mitä ihmettä tuo numerointi meinaa? Aivan kuin kyse olisi vedossarjasta, vaikka originaalejahan nuo on?
Pakko kysyä, että mitä ihmettä tuo numerointi meinaa? Aivan kuin kyse olisi vedossarjasta, vaikka originaalejahan nuo on?Jenkkien albumeissa rajoitetut erikoispainokset sisältävät silloin tällöin taiteilijan originaali sketsin. Ainakin noissa on tuon kaltainen numerointi.
Pakko kysyä, että mitä ihmettä tuo numerointi meinaa? Aivan kuin kyse olisi vedossarjasta, vaikka originaalejahan nuo on?
Tällä kertaa minä ehdin mukaan:
http://www.comicartfans.com/GalleryPiece.asp?Piece=594123&GSub=82625
Kun Kubertin Tex-albumi julkaistiin englanniksi, tarjosi hän koulunsa kautta kirjasta sadan kappaleen deluxe-painoksen, joihin jokaiseen hän tekisi ostajalle piirroksen tämän pyytämästä hahmosta.Mielenkiintoinen selitys. Tavallaan siis numerointi auttaisi jäljittämään milloin tai mihin (projektiin) liittyen kuva on tehty. Käytännössä kuitenkaan ei. Sillä eihän noissa tosiaan ole kuin x/100 mikä ei vielä kerro yhtään mitään. Erikoinen juttu, erikoinen logiikka.
Täytyykin ihan mestarin muistoksi lukaista uudelleen mitä hän turisi toisen ikonin, Will Eisnerin kanssa jälkimmäisen nimiin pannussa Shop Talk-kirjassa.
Olihan Kubert hyvä, mutta joskus liikuttiin koomisuuden rajoillakin, kun oikein paisuteltiin. Tarzaninsa on erinomainen, paras heti Manningin jälkeen.
I don’t want the jungle in Tarzan to be realistic, I want it to be better than realistic.itse en kommenttia lähdeteoksista ja haastatteluista ole löytänyt mutta uskon sen kyllä.
Aika yllättävä julkaisu. Faxit Sarajevosta tuntuu tänäpäivänä aika kaukaiselta aiheelta. Toivottavasti ostajia kuitenkin löytyy.
Faksi Sarajevosta saapui, se on komea julkaisu! Isokokoinen, kovakantinen, nelivärinen kuten kuuluukin.
Kirjoitin oman näkemykseni Faksista blogiin (http://aino.sarjakuvablogit.com/2015/04/13/faksi-sarajevosta-feministilukijan-ilmeanalyysi/).
Ehkä tämä miellyttää enemmän:
http://www.sarjakuvakauppa.fi/ennakkotilattavat/yossel-19-huhtikuuta-1943.html
Kubert on parhaimmillaan karheissa (ja poikamaisissa) seikkailutarinoissa. Dramaattinen ja teatraalinen tyylinsä istuu kovin huonosti dokumentaariseen kerrontaan.
Sanoisin että on paljon parempi, lähestyy Eisneriä.Opuksen idea ainakin on kiinnostava. Mä luulin, että tää on taas joku "syvällinen tositarina".
Opuksen idea ainakin on kiinnostava. Mä luulin, että tää on taas joku "syvällinen tositarina".
Siinä missä Manning kuvasi apinamiehen alapuolelta valaistuna takatukkaisena ylimyksenä - Kubertin Tarzan oli sademetsän varjoissa kyyhöttävä kuvattu synkähkö vaanija.Kubertin Tarzan on vähän samanlainen synkkäkulmainen ja vähäpuheinen jurottaja, kuin vaikkapa Busceman Conan barbaari.
En tunne sarjakuvan historiaa riittävästi että osaisin sanoa koska ns. sarjakuvaromaanista voi alkaa puhua.