One tapaa kirjanpainajan
One tapaa kirjanpainajan
Edellinen kuva | Seuraava kuva
Kuvaus: "Sittisontiaiset" stripit kertoo kyseisten hyönteisten elämästä.

Minulla on ollut tällä foorumilla profiili vuosia sitten, kun koetin alkaa piirtää mutta en kuitenkaan pärjännyt ja luovutin lopulta.
Sain todella paljon tietoa täältä. Sarjakuvani oli Sittisontiaiset ja ajattelin näyttää niitä teille.
Tiedot:
Katsottu: 620
Tiedostokoko: 94.14kB
Korkeus: 226 Leveys: 700
Avainsanat: Sittisontiaiset One tapaa kirjanpainajan 
Lähettänyt: KoiraKaveri - 09.07.2020 klo 15:55:04

0 Members ja 1 Vieras katsovat tätä kuvaa.

Kommentteja (2)

KoiraKaveri
13.07.2020 klo 14:11:34
Kiitos todella ystävällisestä ja kannustavasta palautteesta!

Tuo "en kuitenkaan pärjännyt" tarkoittaa tarkemmin sitä, kun aikanaan meinasin piirtämistä minun toiseksi ammatikseni toisen työn ohessa ja aloin suhtautua asiaan tosissani. Päätin opiskella itsenäisesti mutta pinnalle pääsy osoittautui liian haastavaksi ja sain pitkällä aikavälillä vain muutaman kuvitustehtävän ja nekin sukulaisten kautta. Lopulta sitten annoin periksi. Piirtäminen osoittautui myös yllättävän raskaaksi, olin usein aivan poikki ainoastaan noiden strippien piirtämisestä. Kuvittajan ammatti on todella kovaa työtä. Osa töistä menee roskiin ja jos ei osaa piirtää, pitää  ponnistella sitäkin enemmän. Yllättävän paljon täytyy kaivaa aina tietoa, mitä milloinkin pitää tehdä. Tuo henkinen burn-out kuulostaa aika osuvalta. Minulle tuli sellainen: "riittää! En enää ikinä halua nähdä paperia. Tää on vaikeeta!"

Minulla on tarvikkeista jäljellä sen verran, että sarjakuvastrippejä on mahdollista tehdä jatkossakin mutta tein tuon saman, että laitoin toimistoni pois ja luovuin osasta tarvikkeita.
_

Tällä hetkellä askartelen fursuittia ja puran luomiskykyäni tavallaan myös sen kautta. Ja kannustavan palautteen vuoksi, uskon innostuvani varmasti piirtämään jälleen. Juuri näin, että omaksi ilokseen. Näitä on useampia strippejä niin näytän niitä lisää mm. kiitoksena täältä saamastani avusta.
OM
12.07.2020 klo 03:16:54

Sanoit tuossa että et pärjännyt ja luovutin lopulta. En ole varma siitä, mitä kenties mahdoit ajatuksellasi tarkoittaa, mutta oletan, että ehkä osallistuit  johonkin piirustus kilpailuun tai muuhun vastaavaan ja et pärjännyt tai jotain...tai ehkä koit piirtämisen jollakin tavalla vaikeana ja luovutit lopulta.

Kuule. Olipa hyvä että laitoit tuon sarjakuvasi tänne. Pidän kovasti näkemästäni. Olet lahjakas ja osaat vielä käyttää värejäkin kivasti. Kokonaisuus stripissäsi minusta on hyvä. Älä siis ajattelekkaan  enää luovuttamista vaan päinvastoin mitä enemmän taitosi kehittyy pikku hiljaa, saat lisää itsevarmuutta ja tekninen osaaminen kehittyy aivan varmasti kun vaan muistaa rakastaa sitä, mitä teet.

Itse tein sen virheen, että oli piirtämättä lähelle 5 vuotta, jolloin en tuottanut kuvan kuvaa. Hävitin jopa kaikki piirustus välineeni heittämällä ne talon roskikseen.....jota kyllä kadun näin jälkeenpäin. Olihan ne kaikki rahanarvoista tavaraa ja mennyt silloin aikoinaan niitä hankkiessa pitkä penni. En tajua mitä päässäni tuolloin liikkui. Ehkä paloin jotenkin loppuun henkisesti. Sen jälkeen paluu olikin vaikea ja haastava monella tapaa. Enpä minäkään ole saanut sellaista suurta suxxeeta kuvituksillani enkä sellaista tarvitsekaan. Piirrän omaksi ilokseni ja aikani kuluksi silloin, kun tartun harvakseltaan kynään ja paperiin. On hyvä kuitenkin yrittää tehdä säännöllisesti jotakin koska taidot tuppaavat ruostumaan. Kuten totesikin, sinulla on todellakin kaikki hyvät syyt olemassa ja jatkaa edelleen piirtämistä. Taitoa ja luovuutta sinulla on. Tuollaista sarjaa kannattaa jatkaa edelleen tai aloittaa jokin uusi sinua kiinnostavalla aiheella ja tarinalla. Kiitos  kun jaoit strippisarjakuvasi täällä ja tervetuloa Kvaakin bittitaajuksille takaisin. Täällä me olemme edelleen ja jatkamme kiinnostavan tiedon jakamista ja keskustelua piirtämisestä, välineistä, ajankohtaisista sarjakuvista, tapahtumista  ja niin paljosta muusta sinuakin kiinnostavasta kuten itsekkin totesit.

Palaa gallerian etusivulle