Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 247215 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JanneT

• Jäsen
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #60 : 27.03.2008 klo 17:50:10 »
Toivotaan sitten, ettei vika selviä kovin pian   :)

Jeah, håppas sou. Kiitos avusta kuitenkin, onpahan nyt ainakin tuliterä sytytin :)

Nyt vatuttaa ku en tiiä mistä voi ostaa valopöydän :D ei täältä mäntyharjusta löydy.

Jos paikan päällä on painotaloja/lehtitoimituksia/kustantamoja, moisista kannattaa kysellä. Minua ja montaa muutakin on onnistanut tällä tekniikalla.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #61 : 27.03.2008 klo 18:31:35 »
Jos paikan päällä on painotaloja/lehtitoimituksia/kustantamoja, moisista kannattaa kysellä. Minua ja montaa muutakin on onnistanut tällä tekniikalla.

...Jooh... Pitäjän Uutisilla varmaan on valopöytiä...  :laugh:

Täytyy kattoo Mikkelistä.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #62 : 27.03.2008 klo 19:06:29 »
Mulla on paljon ideoita ja tarinoita, mutten tiedä mitä niistä lähtisin toteuttamaan.
Tuollaista pitempää tarinaa olisi mukava työstää.

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #63 : 28.03.2008 klo 09:39:28 »
Mulla on paljon ideoita ja tarinoita, mutten tiedä mitä niistä lähtisin toteuttamaan.

Kokeile jokaista ideaa.

Ninni

• Jäsen
« Vastaus #64 : 29.03.2008 klo 11:57:34 »
^Siitä valopöydästä vielä - ellei halua itse rakennella, niin kannattaa kysellä valokuvausliikkeistä. Niissä myydään usein valopöytiä esim. diojen katseluun ja ovat käsittääkseni toisinaan halvempiakin kuin taiteilijatarvikeliikeissä.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #65 : 08.04.2008 klo 15:53:14 »
4-sivua viikkoon pitäisi saada valmiiksi. Torstaina näyttely.
Ei tuo sivumäärä varmaan teille ammattilaisille paha ole, mutta kun en ole ikinä mikään nopsa ollut ja pitäisi lukea kokeisiinkin välissä.
Jotain hyviä neuvoja?

OM

• Jäsen
« Vastaus #66 : 08.04.2008 klo 16:57:42 »
Ja taas meni yhden sivun (tarinan ensimmäinen sivu) tussaus pieleen!!!!

Kaikki näyttää ihan hyvältä lyijykynävaiheeseen saakka, mutta sitten kun piirtää tussilla puhtaaksi, niin tulee tosi rumaa jälkeä. Terä on surkea. Paperi on surkeaa.

Eikun taas vaan uudestaan alusta!!!
Tekis melekeen mieli  itkeä.  Sapelin pihkat!

Heips,
Ilmeisesti tässä osiossa saa kertoa murheet. Hyvä. Minäkin haluan kantaa korteni murheiden suureen kekoon.

Kuule. Ihan sama vika ja murheen harmaat hiukset. Sanoisin että 95% kuvani menevät hutuksi kun rupean tussaamaan. Olen kade niille jotka osaavat tussata. Se on tosi vaikeaa. Minusta paras jälki tulee lyijykynillä tehdessä. Mutta sitten tulee ongelma, millainen lopputulos on kun ottaa sarjakuvasta kopion. Usein ei harmaan lyijykynän eri sävyt näy kuin mustana rumana suttuna. Usein on näin käynyt. Ottaa niin pattiin etten usein piirrä mitään viikkoihin. Turhautumisesta selviäminen vie joskus aikaa. Siksi kai hiukset ovat päästä lähteneet.

Toinen ongelmani on ollut löytää hyvä laatuinen paperi. Kun rahaa ei olisi ostaa niitä huippulaatuisia tuhottoman kalliita. Ois kiva löytää sellainen kiva sileäpintainen paperilaatu, johon voisi piirtää terillä, sivellintusseilla jne.

Kolmas ongelmani on se, etten ole hyvä käsikirjoittajana. Aiheet ja tarina ovat hakusessa. Tekstiä ei vain aina synny vaikka kuinka yrittää ja yrittää.
Mutta piirtää mielestäni osaan jotenkuten. Taitaa olla ainoa positiivinen asia. Ja edistyä kaikessa voi kun  harjoittelee ja harjoittelee.

t: redman
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011 klo 08:29:58 kirjoittanut Orjan May »

tapani

• Vieras
« Vastaus #67 : 08.04.2008 klo 17:38:36 »
Ois kiva löytää sellainen kiva sileäpintainen paperilaatu, johon voisi piirtää terillä, sivellintusseilla jne.

Nämä on tietysti makuasioita ja riippuu vähän siitä millaiseen on tottunut mutta itseni kaltaiselle sunnuntaipiirtäjälle semmonen tuhdimmanpuoleinen (200+ g) laserkopiopaperi on toiminut oikein mainiosti. Sileää ja tarpeeksi paksua, eikä käpristele jos ei nyt hirveästi lotua musteen kanssa. Ja verrattain edullista, vaikka riisi maksaakin useamman kympin.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #68 : 08.04.2008 klo 17:52:33 »

Mulla on vähän sama juttu. Pää pursuaa ideoita mutta mistään ei oikein tahdo saada kunnolla kiinni. Toinen murhe on se, että ei meinaa millään löytyä aikaa piirtämiselle, vapaa-aika on kortilla ja väsy hirmuinen.
Klik klik --> Sarjisblogini

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #69 : 08.04.2008 klo 17:54:16 »
Itse olen varsin tyytyväinen ollut 120 g tulostuspaperiin, se on suht kestävää (Ja ainakin halpaa, siksi taisin sillo joskus ostaa ison satsin). Se kestää hyvin tussin ja siveltimen, kannattaa kokeilla. Ja eipä noita kupruja muutenkaan oikeen papereihin synny kuin ovat painojen välissä nuo valmiit sivut tälläkin hetkellä.

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #70 : 08.04.2008 klo 18:27:12 »
G- terä on ihan tyhmä vempele.

Jälki on tönkköä ja ei toimi paksun paperin kanssa halutulla tavalla (tai sitten käyttäjässä on vikaa). Siveltimellä tulee paljon eläväisempää jälkeä (katso kuva), mutta sillä piirtäminen vaatikin jo enemmän harjoittelua. Vaihtelun vuoksi voi tietenkin hakea jostain kasan eri teriä ja niistä kokeilla.

Joonas

SnowMan

• Jäsen
« Vastaus #71 : 09.04.2008 klo 12:06:15 »
Kuule. Ihan sama vika ja murheen harmaat hiukset. Sanoisin että 95% kuvani menevät hutuksi kun rupean tussaamaan. Olen kade niille jotka osaavat tussata. Se on tosi vaikeaa. Minusta paras jälki tulee lyijykynillä tehdessä. Mutta sitten tulee ongelma, millainen lopputulos on kun ottaa sarjakuvasta kopion. Usein ei harmaan lyijykynän eri sävyt näy kuin mustana rumana suttuna. Usein on näin käynyt. Ottaa niin pattiin etten usein piirrä mitään viikkoihin. Turhautumisesta selviäminen vie joskus aikaa. Siksi kai hiukset ovat päästä lähteneet.

Toinen ongelmani on ollut löytää hyvä laatuinen paperi. Kun rahaa ei olisi ostaa niitä huippulaatuisia tuhottoman kalliita. Ois kiva löytää sellainen kiva sileäpintainen paperilaatu, johon voisi piirtää terillä, sivellintusseilla jne.

Joo, sama ongelma... piirrän sarjakuva paperille ja tulostinpaperille, ja sit tavalliselle piirrustus paperille.

Ei löydy kunnon sileää... (valokuvapaperi?)

Maria D

• Jäsen
« Vastaus #72 : 19.04.2008 klo 01:35:29 »
Se alkoi siitä, että paikka jossa lehdykkä piti kopiokoneella tulostaa päättikin olla poissa koko viikon. Seuraava paikka oli paikalla vasta perjantaina (18.4.), mutta sitten niiltä loppui muste kopiokoneesta eikä niillä ollut sitä saatavilla. Sitten juostiin kaverin luo jonnekin päin Helsinkiä että "Saadaanko tulostaa?!" mutta niillä ei sitten ollut koko kopiokonetta.
Eikä missään ollut pikapainoa enää auki siihen aikaan illasta.
Joten jouduin sitten itse hommiin oman tulostimen ja taitto-ohjelman kanssa. Meni ihan hyvin, mutta kun muste loppui ja olin vaihtamassa uutta patruunaa, niin sitten olinkin ostanut väärää mustetta eikä typerä tulostin voi nyt sitten jatkaa tulostusta.
Nyt sitten varmaan joudutaan käymään aamulla ostamassa mustetta kaupasta ja raahaamaan läppäri ja tulostin Tampereelle paikan päälle, että saadaan sarjakuva myyntiin, koska minähän en luovuta! :O
Yritän nyt ottaa opiksi ja aloittaa sarjakuvien tekemisen reilusti ennen määräaikaa eikä viikkoa ennen kuin jotain pitää olla valmiina.

hannhell

• Jäsen
« Vastaus #73 : 19.04.2008 klo 07:30:19 »
Nyt vatuttaa ku en tiiä mistä voi ostaa valopöydän :D ei täältä mäntyharjusta löydy.

Pieniin hommiin ikkuna on ihan hyvä ensiapu...

yueyay

• Jäsen
« Vastaus #74 : 15.05.2008 klo 00:33:59 »
Vanhemmissa sarjakuvissa on paljon isoja, tasaisia mustia alueita, eikä silloin ollut tietokoneita.
Kuinka nämä on väritetty?
Tuskin niitä on käsin jollain tussiterällä väritetty tuntikausia kun joka ruutuun pitää saada öinen musta tausta.
En tajua. Valaiskaa.