0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Jos sarjakuva tuntuu aikuisesta typerältä, se tuntuu lapsestakin typerältä vaikkei tämä sanoisi sitä.Taannoinen iso lastensarjakuvakilpailu tuotti hävettävän surkean albumin koska tekijät olivat yrittäneet tehdä sarjakuvaa jollekin itseään tyhmemmälle, mikä on yleensä mahdottomuus.
Dinosaurusten lisäksi olen huomannut että lapset pitävät viihteestä, jossa lapset ovat aktiivisia ja aikuiset askeleen jäljessä.
Dinosaurusten lisäksi olen huomannut että lapset pitävät viihteestä, jossa lapset ovat aktiivisia ja aikuiset askeleen jäljessä....Hämähäkkimiehen alkuaikojen vetovoima oli, että Hämis on itse teinipoika, ja viholliset keski-ikäisiä. Nykyisessa Ultimate Spider-Manissa on tajuttu pitää Hämis teininä, mutta vihollisistakin on tehty nuoria, ainakin osittain.Tuosta taas aikuinen kritisoija saattaa päätellä, että lapsia käännetään aikuisia vastaan tms.
En tiedä vielä miten se on mennyt läpi. Koululaisen foorumilta tullut negatiivinen palaute huolestutti hetken, kunnes huomasin, että 99.9% negatiivisen palautteen antajista oli 12-13 vuotiaita tyttöjä. Sitä nuoremmat tuskin nettiä edes hirveästi käyttävät. Pienet pojat eivät kirjoita foorumeille ollenkaan - he vain pelaavat pleikkarillaan.
Tämä on vain plussaa. Hämähäkkimiehen vetovoimasta osa on juuri tuota. Minusta alan firmat ovat ymmärtäneet juuri tuon väärin, eivät lapset halua olla Robineita vaan Batmaneja.
Meilläkin on kirjastonhoitajan kanssa ollut vähän kädenvääntöä mm. Spider-manin ja Tex Willerin sijoituspaikoista. Texiä meillä ei lapset lainaile juuri ollenkaan, ja hämis on nykyisellään sen verran rankka, etten sitä viitsisi ihan koululaisen ja karvisten viereen sijoittaa.
Perinteisesti lastenkirjallisuudeksi on mielletty kirjallisuus, joka on suunnattu lapsille tai jota lapset itse valitsevat luettavakseen. Nuo kriteerit tosin ovat ongelmallisia. Lienee varsin tavallista, että aikuisetkin saattavat innostua lapsille suunnatusta kirjallisuudesta ja lasten kirjavalinnat puolestaan voivat olla hyvinkin yllättäviä ja aikuismaisia. Eipä taida näistä kriteereistä olla siis apua lastensarjakuvienkaan rajaamisessa.