Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243374 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #630 : 16.08.2021 klo 21:53:40 »
Tervetuloa foorumille, Elkei!

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #631 : 16.08.2021 klo 23:57:10 »
Viimeisimpiä ostoksia ovat Black Widow-kokoelmakirja sekä Brubaker/Epting kaksikon kynäilemä Velvet. Mulle sarjakuvan ehdoton puoli on aina ollut fyysinen formaatti. Se fiilis, kun kaivan kokoelmasta sen itse vuonna -86 ostetun hieman jo nuhjaantuneen Savage Sword of Conanin ja rojahdan riippukeinuun, on jotain mitä nykypäivän kertakäyttö-klikkipalveluista ei ikinä saa.

Tervetuloa, ikätoveri!

Sarjakuvan suhteen maku- ja lukutottumukset osuvat myös hyvin yksiin!

warthog

• Jäsen
« Vastaus #632 : 30.11.2021 klo 14:40:44 »
Olen keräilijä. Tykkään lukea sarjiksia laajalla skaalalla, suosikkeja mm. Masi, Tex Willer, Sarjakuvalehti, Hurja länsi/Tomahawk, Kauhu ja Shokki.
Lukemisen lisäksi olen kerännyt sarjakuvia myös sijoitusmielessä. Hyvää keräilykamaa saa halvalla aina joskus esim. Kierrätyskeskuksesta. Ja kun kirjaston kierrätyshyllystä plokkaa kamaa ilmaiseksi ja vie vaihtoon esim. Kampintorin antikvariaattiin ko. kamaa saa siis ilmaiseksi.

Nolo tunnustus: lasten sarjiksiakin luen joskus.

J.Harakka

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
« Vastaus #633 : 28.07.2022 klo 02:25:42 »
Tervehdys Kvaakin väki.

Olen rekisteröitynyt näköjään jo vuonna 2008, mutta unohtanut esitellä itseni, sillä olen aikaisemmin elämässä halunnut hiipiä varjoissa, ja pysyä poissa valokeilasta. Olen entinen juoppo ja luovuttaja, mutta sitemmin ollut raittiina jo yli kaksi vuotta.

Olen vuonna 1981 syntynyt sarjakuvantekijä. Sarjakuvien lukemisen ja piirtämisen aloitin hyvin nuorena, mutta koko ikääni en kuitenkaan ole pitänyt kynää kädessä, väliin mahtuu paljon haaskattuja vuosia, jolloin yritin opiskella insinööriksi, sitten opiskella graafiseksi suunnittelijaksi, olin töissä postilla, astiantiskaajana, juopottelin, urheilin ja pelasin tietokoneella ja sen sellaista.

Päätin alkaa sarjakuvantekijäksi vasta joskus kolmenkympin virstapylvään jälkeen vuonna 2012, jolloin menin ensimmäistä kertaa Limingan Taidekouluun sarjakuvalinjalle, mutta julkaisuasteelle en tosiaan päässyt kuin vasta vuonna 2020, sen jälkeen kun lopetin alkoholin kanssa läträämisen. Sitemmin minulta on ilmestynyt kaksi omakustannetta, ja 220-sivuinen nettisarjakuva on työn alla (Teen sille oman threadin).

Suurimmat vaikutukset tyyliin ovat varmaankin olleet Aku Ankka (ja etenkin Carl Barks), Action Force ja Transformers, joita kopioimalla opettelin piirtämään teini-iän kynnyksellä 90-luvulla. Muuten olen varmaankin lukenut ne kaikki samat sarjakuvat, jotka kaikki muutkin kvaakilaiset, eli ne jotka löytyy jokaisesta kaupunginkirjastosta. Asun tätä nykyä Oulussa. Siinäpä varmaankin tärkeimmät. Rauhaa maailmaan.

Liitteenä iloksenne opettelusarjakuva, jonka tein ysärillä :)
"Miehen halujen tulee ylittää hänen kykynsä, tai taivas on valetta."
- Nikolav Yvonn Turanilainen (Savage sword of Conan vol 11)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #634 : 28.07.2022 klo 14:44:20 »
Teretulemast, welcome jne.
Laittele jossain välissä myös myöhemmällä iällä tehtyjä sarjakuvia. :)

Timo

Hurja Rakham

• Uusi jäsen
« Vastaus #635 : 21.08.2023 klo 08:00:01 »
Öhöm... krhm... tota, öö...

Olen jo jonkin aikaa selaillut näitä keskusteluja, mutta en saanut aikaiseksi rekisteröityä ennen kuin eilen, ujo kun olen. Esittäytyminen lienee paikallaan?

Olen vasta-aloittanut lukiolainen (siis ihan kakara vasta, tiedän...), synnyin sinä vuonna, kun sarjakuvamaailma juhli Hergén 100-vuotissynttäreitä, ja siksi kuvittelen että rakkauteni edellä mainitun herran sarjakuviin olisi jotenkin tähtiin kirjoitettu, vaikka aika hemmetin moni muukin syntyi tuolloin, ja silti arvoisat ikätoverit pitkälti selaavat vain tiktokkia (nuoriso on pilalla, haluan että älykännykät korvataan sähkölennättimillä!!!!! Ja lankapuhelimet takaisin, ei, tämä ei ole Sanzot'n liha ja leikkele!!!!!)

Turha silti kuvitella, että olisin lapsuudessani ymmärtänyt sarjakuvien päälle (siis ankkoja lukuunottamatta). Itse asiassa en ole harrastanut sarjakuvia sen pidempään kuin noin 1,5 vuotta, mikä kuulostaa säälittävän lyhyeltä ajalta, mutta uskokaa kun sanon, että se on ollut sitäkin intohimoisempaa aikaa. Ensin hurahdin vakavanlaatuisella tasolla Tinttiin, ja sitä kautta löysin myös muun sarjakuvan. Kaiken Hergén tekemän (Veikot, Tetet, Jyket, Quickit, Flupket ynnä muut) lisäksi suosikkejani ovat Yoko Tsuno, Barelli, Blake ja Mortimer, Asterix, Ahmed Ahne, Lucky Luke ja Natasha muutamia mainitakseni, ja lista kasvaa koko ajan. En ole toistaiseksi kovin paljon vieraillut Ranskanmaan ja Belgian ulkopuolella, paitsi tietenkin Norjassa, sillä Nemi on myös yksi ehdottomista lemppareistani.

Ja mitäs muuta sitä kertoisi, kirjoja olen lukenut aina ja valtavia määriä, mutta niistä en osaa valita suosikkeja. Luukutan paljon musiikkia, lukuisia eri genrejä mutta lofi on ikisuosikki. Olen sukupuoleltani tyttö.

Mutta joo, eiköhän tuossa nyt ollut enemmän kuin tarpeeksi itsestäni jauhamista.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #636 : 21.08.2023 klo 09:11:35 »
Olen vasta-aloittanut lukiolainen (siis ihan kakara vasta, tiedän...), synnyin sinä vuonna, kun sarjakuvamaailma juhli Hergén 100-vuotissynttäreitä

Tervetuloa, ja osallistu vain rohkeasti keskusteluihin, eli meidän vanhusten murinoista ei tarvitse pelästyä!

Hurja Rakham

• Uusi jäsen
« Vastaus #637 : 21.08.2023 klo 09:42:41 »
Tervetuloa, ja osallistu vain rohkeasti keskusteluihin, eli meidän vanhusten murinoista ei tarvitse pelästyä!
Kiitoksia, kiitoksia!

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #638 : 22.08.2023 klo 13:39:14 »
(Katsoin, että 2023 aloitettu ketju ja aloin vastata. Ykkösviestin kirjoittajan ikä sai tarkistamaan vuoden, mutta antaa mennä kun alkuun pääsin.)

Lapsuudessa Tarzaneita, Bustereita, Mustanaamioita, Korkeajännitystä lukenut: Willen Wanhojen bussiin edelliset ja uusia tilalle.  Joulun alla isän kanssa kierretty Tampereen divareita ja joululahjaksi ostettu sieltä nippu sarjakuvia: noita peruslehtiä, ja sitten Kapteeni Mikit, Jännä-Jussit ja mitä vielä. Kirjastosta sitten Aku Ankat, Asterixit ja muut albumit.

Joitakin olen kerännyt: Suuri sota, Anu ja Antti, Lännentie. Tex tilattu aikuisiällä ja Kalkkaron tilasin, Fantomenia. Profiilikuvan pettynyt ilme kertoo siitä, kun ei enää julkaista.

Kohta nelikymppinen, lapsiperheen isä. Lukion matikanope Kouvolassa.