0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Mikäs tuossa Rautapöksyssä on vikana? 6 lehteä (joiden yhtenäisyys on hiukan ohut).
Lasketaanpa yhdessä: lehtiä on siis 1, 2, 3, 4 ja 5. Siis yhteensä 6! Eiku...
Alkup. Vision oli Marvelin vastine DCn Martian Manhunterille? Yhteneväisyyksiä on sen verta että ei enemmästä väliä.
En tiedä, mitä tarkoitat alkuperäisellä Visionilla
Alkuperäinen Vision oli yli 10 vuotta ennen Martian Manhunteria. Tämä esiintyi Suomessa kai ainoan kerran Kostajien Sarjakirjassa nimellä Näky.
Totta, niinpä esiintyykin, ja epälukuinen joukko muitakin sarjakuvalehtien kulta-ajan Timely-hahmoja. On niissä ollut sen aikaiselle (suomalais)lukijalle ihmettelemistä.
Olen tähän saakka kuvitellut, että Timelyn kulta-ajan lehdissä esitetyt seikkailut ovat ainakin periaatteessa osa Marvelin nykyjatkumoa, joskin valikoiden ja massiivisten retconien maustamina.
Enpä tiedä ovatko Kapteeni Amerikankaan tarinat kuranttia jatkumoa. Ainakin niistä on yritetty selittää virheet pois. Tosin tässä on paras lähde What if v1 # 4, ja What ifit eivät ole jatkumoa, vaan nimenomaisesti poikkeamia siitä. Vuonna 1964 tilanne oli, että Stan Lee halusi unohtaa ainakin sodanjälkeiset Kapun tarinat, vaikka oli osaksi niitä ollut itse tekemässä.
Enpä tiedä ovatko Kapteeni Amerikankaan tarinat kuranttia jatkumoa. Ainakin niistä on yritetty selittää virheet pois.
Vuonna 1964 tilanne oli, että Stan Lee halusi unohtaa ainakin sodanjälkeiset Kapun tarinat, vaikka oli osaksi niitä ollut itse tekemässä.
Liekin tai Ihmissoihdun tapahtumia ei ole vastaavalla tavalla yritettykään selittää järkeenkäyviksi. Niissä taas on ongelmana fysiikan lakien vapaampi käsittely. Tulessa olevat tyypit lentelevät avaruudessa, siis hapettomassa tilassa aivan pokkana.
Pikkupoikana ne tosiaan kutkuttivat mielikuvitusta, mutta niinpä tekivät pääsankaritkin. Ilman nettiä ja selittävää lukijapalstaa saattoi vain aavistaa taustalla olevan paljon tuntemattomaksi jäävää historiaa.