Kirjoittaja Aihe: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat  (Luettu 228264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat
« Vastaus #45 : 14.05.2005 klo 10:23:29 »
Paras löytöni on varmaan 90-luvun alussa Good Fellowsista ostetttu täydellinen sarja Ruutu-lehtiä. Oli aika kallis paketti, mutta eipä tarvinut metsästää yksittäisiä numeroita kutakin erikseen. Ja lehdet ovat pääsääntöisesti erittäin hyvässä kunnossa. Suurin osa on kuulunut henkilölle nimeltään Pekka Lehtosaari. Kiitoksia!

Toinen erinomainen löytö 90-luvulta on Franquinin haastattelukirja , Et Franquin Crea La Gaffe.
Yli 200 sivua, koko 24 x 31 cm, upeat piirrokset. Sukellus ranskalais-belgialaisen sarjakuvan kultakauteen. Todellinen aarre, jota ei enää saa mistään. Tästä voisi pyytää kai tänä päivänä aikamoisen summan ranskankielisiltä faneilta. Itse maksoin siitä noin 1300 Belgian frangia.

Opus ei tietenkään ole myytävänä.

El Condor

• Uusi jäsen
« Vastaus #46 : 17.05.2005 klo 11:26:39 »
Muutama vuosi sitten löysin kirpparilta Ryhmä-X:n numeron 1/84. Lähtöhinta oli muistaakseni 25 mk, mutta kahteen kymppiin sain tingattua. Eräästä vaasalaisesta divarista löysin myös taannoin nipun vuoden -85 Ryhmä X:iä euron kappalehintaan.

Hiljattain löysin eräästä antikvariaatista pari kappaletta pakasta vedettyjä Friikkilän pojat - takaisin luontoon -albumeita neljällä eurolla pala. Ostin kummatkin, ja vielä alkuperäisen Koiran paluu -albumin samaan hintaan. Kyseessä olivat tosiaankin uuden veroiset albumit, sisältä löytyi vielä joitain alkuperäisiä tilauskuponkeja.

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #47 : 17.05.2005 klo 12:10:22 »
Helsingin 2001 Kirjamessuilta löysin antikvariaati-puolelta jostain liikkeestä, nimi ei enää muistissa, Star Warsin priimakuntoiset numerot 1 ja 2/83 hintaan 20mk/kpl. Makedonia taisi pyytää niistä samaisilla messuilla 50mk/kpl.

Katos. Sittenhän mä oon tehnyt löydön aikoinaan; ostin melkein kaikki tuollaiset Star Wars-lehdet Kulkukatin Pojasta (olisko reilut kymmenen vuotta sitten) yhdellä kertaa. Hintaa lehdillä oli neljä markkaa kappale, ja tulikohan siitäkin jotain alennusta vielä. Jutustellessamme totesin, että hyvä ettei ollut ihan koko sarjaa, niin jäi jotain kerättävääkin vielä. Löysinkin sitten aika pian ne puuttuvat kolmisen lehteä. Paljonkohan kokonaisen setin arvo on tänä päivänä - kellään tietoa? Muutama vuosikertahan noita lehtiä on.

Onhan sitä kaikenlaista tullut osteltua, ja jotkut sarjikset ovat varmaan nousseet hinnoissa aikojen saatossa. Suomalaisen alennuslaareja myös mä olen viime vuosina tutkaillut, niistä löytää toisinaan kaikkea kivaa ulosheittohintaan.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #48 : 17.05.2005 klo 14:59:29 »
Viimeisin hyvä löytö taitaapi olla loistokuntoinen Hämähäkkimies 1/80 lehti hurjan yhden euron hintaan kirppikseltä. Samasta pöydästä ostin pari vanhaa loistokuntoista draculaa samaan hintaan.

Toivo

• Jäsen
« Vastaus #49 : 17.05.2005 klo 19:02:04 »
Eipä tule mitään uskomattomia löytöjä heti mieleen... Ehkä parhaasta päästä oli muutamaa numeroa vaille kaikki Grant Morrisonin Animal Manit eräästä divarista 1,5e/kpl. Ja samaisesta paikasta löytyi myös melkoinen pino loppupään (n. #40-#60) Transmetropolitaneja euron tai puolentoista kappalehintaan. Vaikka sarjan taso laskeekin loppua kohden, tällaiset lämmittävät aina mieltä.
Jos et voi olla supersankari, käy ainakin parturissa.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #50 : 19.05.2005 klo 02:58:06 »
viimeisen 27 vuoden aikana mä olen ostanut häviävän pienen määrän sarjakuvia siihen viralliseen hintaan:Bilal, Pratt, Tardi, Eisner, Lauzier , ehkä jonkun Mooren ja Gaimanin, kaikki muut divareista, alennusmyynneistä jne. silti musta tuntuu että tässä pelissä ei rahallisesti voi kun hävitä. kadotkaa  te ahneet ihmiset täältä, asunto-osakkeilla ja Aasian pörssillä saa voittoja ettekä ole täällä sitten meitä kunnon ihmisiä kiusaamassa. teidän X-men kokoelmanne arvo voi romahtaa minä nanosekuntina tahansa
« Viimeksi muokattu: 19.05.2005 klo 03:06:31 kirjoittanut antti »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

q-mies

• Jäsen
  • Muso Shinden Ryu
« Vastaus #51 : 26.05.2005 klo 19:41:53 »
Ainahan noita välillä tulee tehtyä löytöjä. Viimeisimpänä Marvel Graphic Novel 5 (X-men) eka painos 2 eurolla.
t.Q

lasse

• Jäsen
« Vastaus #52 : 26.05.2005 klo 21:39:55 »
Kenties typerryttävimmän löydön tein muutama vuosi sitten eräällä kouvolalaisella kirpputorilla.

Millä kirpparilla?

Lasse
« Viimeksi muokattu: 27.05.2005 klo 13:41:48 kirjoittanut Lasse »

lasse

• Jäsen
« Vastaus #53 : 26.05.2005 klo 21:41:59 »
Kerran hämmästytti Kouvolan Kylähullukirppiksellä hyväkuntoinen Roope-setä-lehti 10 pennillä.Ostin.

Lasse

gerber

• Jäsen
  • What did ya expect - A drunken Galactus?!!
« Vastaus #54 : 26.05.2005 klo 22:26:43 »
Kulku-Katin pojasta löysin kerran The Amazing Spider-Man vol.1 # 75;n hinnalla yksi (1) euro :o :o. Se onkin sitten ainoa 60-luvulla ilmestynyt Marvel-lehti jonka omistan.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 28.05.2005 klo 09:25:28 »
Jos Kouvolassa joku haluaa kasvattaa kokoelmaansa edullisesti, niin pääkirjaston poistohyllyssä näkyi olevan mm. Franquinin Mustat sivut ja Munoz-Sampayo:n Joen baari hintaan 2e/kpl. Omaan reppuun jäi siitä hyllystä Pikku Nemo höyhensaarilla osa 1 huimaan 1e:n hintaan.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #56 : 29.05.2005 klo 01:51:01 »
Glenn Fabryn kovakantisen kokoelman Preacherin kansia sain uutena n. neljän eskon hintaan. Myös Millerin Kaiken takana on nainen- alppari on uutena irronnut parilla eurolla. Sit noita viiden - kuuden euron löytöjä onkin jo enemmän  :)
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #57 : 31.05.2005 klo 00:54:48 »
Nämä ei ole mitään jättimäisiä löytöjä mutta olen aina onnellinen jos löydän jostain kirpparilta Ken Parkerin, tulee hyvä mieli koko päiväksi. Viimeksi 20 senttiä siitä tarinasta jossa on se homopoika (hyväkuntoinen)
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #58 : 31.05.2005 klo 18:21:09 »
Hyväkuntoinen homopoika!

Minä ostin tänään Ruututarhan ja Sarjakuvan maailmat Alfasta. Olivat vitosen kappale. Varsinainen päivän löytö oli kuitenkin Batman 12/67, jossa Pyyhekumimies yrittää pyyhkästä pois Batmanin ja Robinin! Kannessa on vieläpä varoitus: ERIKOISNUMERO! HIRVITTÄVÄN KOVA-OTTEINEN!

lasse

• Jäsen
« Vastaus #59 : 31.05.2005 klo 20:23:04 »
Varsinainen päivän löytö oli kuitenkin Batman 12/67, jossa Pyyhekumimies yrittää pyyhkästä pois Batmanin ja Robinin! Kannessa on vieläpä varoitus: ERIKOISNUMERO! HIRVITTÄVÄN KOVA-OTTEINEN!
Paljon maksoi?