0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Olisin kiinnostunut kuulemaan merkkejä ja tyyppejä kynistä, joita seuraavaksi hommaisin.
Itse ihastuin kuitenkin noihin japanista tulleisiin kyniin heti vaikka täytyy myöntää, että joskus jälki voisi olla tasaisempaa ja pieniin yksityiskohtiin käytän niitä perinteisiä tusseja. Merkit vaihtelevat. Oma ongelmani tussauksessa taitaa kuitenkin olla, että ryhdyn tussaamaan liian nopeasti. Olenkin viime aikoina yrittänyt tehdä enemmän puhtaasti lyijykynä töitä.
uu kautta tien... kun kuitenkin skannaat koneelle ja käsittelet, niin sinähän voit hyvin käyttää muunkin värisiä kyniä kuin mustia. mikään ei estä piirtämästä vaikka puuväreillä tai kuulakärkikynällä kun kuitenkin voit skannattuasi muuttaa viivat mustiksi tai miksi vaan. tietenkin lopputulos menee hiukan enemmän arpomisen puolelle mut minä kyllä pidän siitä ettei aina ole täysin kontrolloitua se viiva.
Lainaus käyttäjältä: kaltsu - 22.08.2003 klo 09:50:20uu kautta tien... kun kuitenkin skannaat koneelle ja käsittelet, niin sinähän voit hyvin käyttää muunkin värisiä kyniä kuin mustia. mikään ei estä piirtämästä vaikka puuväreillä tai kuulakärkikynällä kun kuitenkin voit skannattuasi muuttaa viivat mustiksi tai miksi vaan. tietenkin lopputulos menee hiukan enemmän arpomisen puolelle mut minä kyllä pidän siitä ettei aina ole täysin kontrolloitua se viiva.Kuulakärkikynät olivat ensimmäinen väline, millä testasin. Jälki ei ollut minusta kovin hyvä, tuolla lievästi suttaavalla kalvotussillakin tulee tarkempaa. Kynän värillä ei kaiketi sinällään ole väliä, mutta olettaisin mustan erottuvan parhaiten lopputuloksessa scannattuna. Mutta, katsotaan mitä noilla uusilla ideoilla saa aikaan.
Piirtäjät tuntuvat etsivän ohutta ja tasapaksua jälkeä. Ohut jälki on katoavaista, sitä paitsi parempi pyrkiä vaihtelevaan viivanleveyteen ettei piirroksesta tule lättänä. Pullotussia ja teriä ja sivellin: kun on tottunut niihin, et ole enää kaupan tussien armoilla, niitähän tulee ja menee.
Toisaalta eikö todellinen taito mitata siinä, että osaa tehdä hyvää jälkeä kaikenlaisilla välineillä kaikenlaisille pohjille?
Vaihtelevista viivoista saa tarkempia jos tussaa 2 kertaa samat viivat. njäh!