Kirjoittaja Aihe: Akira  (Luettu 33008 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BiQ

• Jäsen
Vs: Akira
« Vastaus #60 : 09.11.2010 klo 01:19:58 »
Mutta mitä japanilaiset ameriikoissa oikein tekisivät?
Kunnon ameriikanpoikia pitää olla!

Eihän tuo jenkkiversio vaan voi sijoittua muualle kuin tuonne rapakon taa, nykymaailman keskipisteeseen, vai?

Niinhän tuolla Curtvilen linkissä

Warner brosin versioista Akirasta!

taidetaan sanoa että:

Lainaus käyttäjältä: variety.com
The story takes place in New Manhattan, a metropolis that was rebuilt after being destroyed 31 years earlier.

Muttatotajoo. Akirasta noin muuten, sen loppu oli vähän pettymys. Samasta syystä kuin joku muukin sanoi, olis voinut toivoa että ne hahmot olis kasvaneet vähän enempi siinä matkan varrella. Kaipa toi leffa kuitenkin pitää lähtökohtaisesti olla valmis katsoa, elleivät nyt sitten tee ilmiselvää kalkkunaa.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #61 : 30.01.2015 klo 01:07:50 »

Katsuhiro Otomo on voittanut Angoulemen-festivaalien grand prixin. Tässä lyhyt video, jossa kiittää palkinnosta: youtu.be/qRu112Arjwo

Nyt jäämme jännäämään, saapuuko Otomo itse ensi vuonna festareille ison näyttelyn kera. On kyllä vieraillut siellä myös aiemmin, joskus n. kymmenen vuotta sitten.

Luffymcankka

• Jäsen
  • Stand user
« Vastaus #62 : 30.01.2015 klo 13:51:48 »
Katsuhiro Otomo on voittanut Angoulemen-festivaalien grand prixin. Tässä lyhyt video, jossa kiittää palkinnosta: youtu.be/qRu112Arjwo
Harmi kun en osaa japania enkä ranskaa, kun kiinnosti tietää, mitä ,ies tuossa videossa sanoo.
Awaken, my masters!

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #63 : 30.01.2015 klo 16:38:39 »
Harmi kun en osaa japania enkä ranskaa, kun kiinnosti tietää, mitä ,ies tuossa videossa sanoo.

Sanoo peruskiitokset ja sanoo olleensa palkinnosta hyvin yllättynyt, koska ei ole viime aikoina tehnyt sarjakuvia. Mutta sanoo, että hänelle merkitsee erityisen paljon, että palkinto tulee Ranskasta, sillä ranskalaiseen sarjakuvaan tutustuminen oli hänelle "silmiä avaava" kokemus. (Ja japania osaavat voivat varmistaa, mutta kuulostaa siltä, että hän käyttää eurooppalaisesta sarjakuvasta erillistä, ranskasta johdettua termiä, "bando-dessinu" tai jotain sinnepäin...) ;-)

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #64 : 02.04.2019 klo 20:32:13 »
Akira elokuva ei olekaan kuollut.

Etenee puikoissaan Taika Waititi kun on saanut 18,5miljoonaa taalaa verohelpotuksia Kalifornialta
lähde variety

Thor Ragnarokin suosio ohjaajalta auttanee  Alita Battle Angelin ja Ghost In Shellin lanattua tietä tälle.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #65 : 17.07.2019 klo 14:36:55 »
Akiran valkopesty jenkkiräpellys on nyt pantu hyllylle "indefinitely", mikä on tietenkin hyvä asia. Virallinen selitys on Taika Waititin aikataulukiireet, mutta ehkäpä todellisuudessa Ghost in the Shellin ja Alitan megalomaaniset epäonnistumiset saivat studiopomot oivaltamaan, että kukaan ei todellakaan kaipaa tällaista paskaa.

https://variety.com/2019/film/news/akira-production-on-hold-warner-bros-1203267719/

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #66 : 09.08.2023 klo 06:35:29 »
Minä tein saman tempun. Lisäksi tuo on helppoa, kun yksi Dark Horsen Akira sisältää kaksi Liken Akiraa. Omistan siis Liken Akirat 1-6 ja Dark Horsen Akirat 4-6, joten sivuakaan tarinaa ei jäänyt minulta väliin.

Akira oli pakko lukea uudestaan ennen kuin luovuin omistamistani kappaleista.

Oli hupaisaa verrata omaa lukukokemustani vuosien takaa. Koetin aikanaan lukea tarinaa ahmien jokaista yksityiskohtaa viivoineen, ja ähkyhän sellaisessa tulee. Tätä pitää lukea nopeasti aivan kuten mangaa ylipäätänsä ja erityisesti elokuvaa, eli annetaan vain viedä mukanaan.

Onhan tämä niin ajatellen tosiaan kuin jokin suur-/katastrofielokuva ajalta, jolloin elokuvat vielä eivät erikoistehosteineen pystyneet samaan.

Hieman siinä lopetuksen alla oli samaa ainaista yhdentekevyyttä, jota kaikki moittivat, mutta onhan tämä aivan huikea paukku. Omalla tavallaan näin myöhemmällä iällä se katastrofin jälkeinen nihilistisyys menee paremmin alas, ja ensimmäinen puoliskohan tässä sarjassa on magiaa. Hassusti tällä on aika korkea uudelleenlukuarvo, koska monet yksityiskohdat tuppaavat unohtua parin tuhannen sivun aikana. Huikeaa, kerta kaikkiaan.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #67 : 09.08.2023 klo 11:25:34 »
Mulla taas on Akiran alku (brittiläisen?) Mandarinin väritettynä jöötinä. Siinä ei taida lukea sisältääkö kaksi vai kolme osaa. Sitten on liken varhaisempaa laitosta osat 5, 6 ja 7. Olen sitä koettanut silloin tällöin keräillä, mutta huonolla menestyksellä. Ne Liken myöhemmät, joissa on yksivärinen kansi, on aika masentavan näköisiä. Olisi kannattanut alun perin hankkia vaan joku kunnollinen englanninkielinen setti.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #68 : 09.08.2023 klo 23:02:29 »
Mulla on kanssa tuo Mandarin-versio ekasta osasta, joka sisältää liken albumit 1-2. Sitten oli kauan uupelossa Liken osat 3-4, mutta ostin sitten jo uutena ne isokokoiset Liken versiot 5-8. Kun sitten se loppusarja pieneni, niin hankin loput Dark Horsen versiot ja ihan olen tyytyväinen. Tuossa ne kököttävät tyytyväisinä hyllyssä ja sisältävät täydellisen Finglish-kokonaisuuden.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #69 : 11.08.2023 klo 13:39:03 »
Mulla on kanssa tuo Mandarin-versio ekasta osasta, joka sisältää liken albumit 1-2. Sitten oli kauan uupelossa Liken osat 3-4, mutta ostin sitten jo uutena ne isokokoiset Liken versiot 5-8. Kun sitten se loppusarja pieneni, niin hankin loput Dark Horsen versiot ja ihan olen tyytyväinen. Tuossa ne kököttävät tyytyväisinä hyllyssä ja sisältävät täydellisen Finglish-kokonaisuuden.
Kiitos vinkistä. Täytyy kattella jos hankkis täydennystä Dark Horsena.  ;)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson