Onpas mainio ketju.
Lapsena luin itse Lucky Lukeja ja Asterixeja, ja niihin verrattuna Koiramies-tarinat ovat toki vaisuja,
Minä peilaan lasten sarjakuvia omaan lapsuuteeni, ja tämä tuntuu niin infantiililta. Tein itse samanlaisia 10-vuotiaana.
Voiko tuo olla vain sitä, että ukkelit ei (muka) ymmärrä hyvän päälle?
DC:llä on Super Hero Girls tai vastaava, jossa on DC:n naissupersankareita nuorempina versioina. On sekä pikkutyttöversio että teiniversio.
Power Puff Girls on sitten jo mennen talven lumia? Heitetään listan jatkoksi vielä Smurffit, joiden viimeisin tuleminen printissä ei valitettavasti silkan kokonsa vuoksi sovi lasten käsiin.
Markkinavyörytys on nykyään niin kovaa, että mikään ei kestä. Koiramiehen ja Kapteeni Kalsarin suosio on käsittääkseni rakennettu ilman animaatioiden vetoapua? Onko tämä validi huomio, voisi nimittäin kuvitella että telkkarinkin taikavoima lasten vihkijänä kulutustuotteiden pariin himmenee sitä mukaa kun teeveeohjelmista vieraantunut sukupolvi tulee lisääntymisikään.
Mutta erittäin hyvä huomio se on että sarjikset jotka innostaa piirtämään itsekin on aina hyviä. Mitä aikoinaan sarjiskursseja vetelin, niin kylläpä ne nuoret piirtelivät helposti parodioita supersankareista ja esimerkiksi Tarzanista, vaikka alkuperäinen ei ollutkaan aivan palikkatyylillä piirretty. Sitten myöhemmin ovat piirtäneet mangapäitä ja video/tietokonepelihahmoisia sarjiksia. Eli väittäisin että itse tekemään innostamiseksi sarjiksen ei välttämättä tarvitse olla vasurilla väsätty.
Samalla mietin myös, miten suppressiivinen maailma tältä osin on, koska varmaan jo pelkkä tyttökissa rusetti päässä yhdistettäisiin suuryritykseen.
(Tarkoittanet tukahduttava? Mietin vaan kun suomenkielessä tuota sanaa ei ole, googlailun perusteella se yhdistyy lähinnä lääketieteelliseen jargoniin.)
Hello Kitty, joo. Mangapuolella kyllä on täällä muuten joskus liki 10 vuotta sitten julkaistu hauskoja marsu, kani ja koirasarjakuvia ihan pienillekin, mutta eipä niitä enää taida olla pahemmin saatavissa.
Ja maailmasta puheen ollen. Se on nyt niin erilainen kuin Lucky Lukejen ja Asterixien tullessa, että ei voi kyllä verrata.