Kirjoittaja Aihe: BD-sarja  (Luettu 19398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 604
Vs: BD-sarja
« Vastaus #75 : 12.11.2021 klo 16:48:46 »
Mainitsin jo toisaalla, että tuo ilmoitettu Natasha on ensimmäinen osa kaksiosaisesta tarinasta, eli se toinen osa on vahva ehdokas yhdeksi 8-10-albumeista.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: BD-sarja
« Vastaus #76 : 12.11.2021 klo 17:43:14 »
suomi - Rabbin kissa (???)
...
suomi - Raptors (???)

En itse arvaisi toivoa sen enempää Rabbin Kattia kuin Raatelijoita BD-sarjaan. Jälkimmäistä ehkä harvempi on jäänyt kaiholla muistelemaankaan.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #77 : 12.11.2021 klo 18:03:08 »



En itse arvaisi toivoa sen enempää Rabbin Kattia kuin Raatelijoita BD-sarjaan. Jälkimmäistä ehkä harvempi on jäänyt kaiholla muistelemaankaan.
Mä en ole kai koskaan lukenut kumpaakaan!

Mainitsin jo toisaalla, että tuo ilmoitettu Natasha on ensimmäinen osa kaksiosaisesta tarinasta, eli se toinen osa on vahva ehdokas yhdeksi 8-10-albumeista.
Ai siis, että toi Yoko Tsuno ei olisikaan Ajan pyörre vaan jokin uusi tarina...tuota en ottanutkaan huomioon!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 278
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: BD-sarja
« Vastaus #78 : 12.11.2021 klo 18:47:38 »
En usko, että Rabbia tai Raptorseja tulee BD-sarjassa. Pelkästään noita Ruutu-Non Stop-Zoom -kamaa ja niihin verrattavaa. Rabbin katti ja nää muut on modernimpaa. 1950-70 -luvuilla alkaneita albumisarjoja pikemminkin.

Timo

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: BD-sarja
« Vastaus #79 : 12.11.2021 klo 19:21:19 »
On kyllä loistava idea julkaista tässä sarjassa eri sarjojen julkaisupuutteita eli väliin jääneitä albumeita! Valinnat ovat olleet monipuolisia. Itse toivoisin jossain vaiheessa tulevaksi myös vanhaa suomeksi julkaisematonta Bob Moranea.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: BD-sarja
« Vastaus #80 : 12.11.2021 klo 19:27:07 »
Darth Mika: Egmontin oikeuksien listassa on myös vanhempia sarjoja. Esim. nuo Bruno Brazil -integraalit tulivat jo suomeksi. Haikaralaivue-integraalit on ehkä vain varmuuden vuoksi varattu, taikka kenties niiden aineistoa käytettiin suomenkielisissä yksittäisissä albumeissa. Tuo ”Blake & Mortimer” tarkoittanee ihan perussarjaa, jota Egmontkin kokeili. Arktinen Banaani eikä Egmont aikoi julkaista Viimeisen faaraon, joka ei kuulu perussarjaan.

Mainitsin jo toisaalla, että tuo ilmoitettu Natasha on ensimmäinen osa kaksiosaisesta tarinasta, eli se toinen osa on vahva ehdokas yhdeksi 8-10-albumeista.

Ai siis, että toi Yoko Tsuno ei olisikaan Ajan pyörre vaan jokin uusi tarina...tuota en ottanutkaan huomioon!

Jäsen hdc puhui Natashasta eikä Yoko Tsunosta. Yoko Tsunoa toki tulee Egmontilta jatkossakin, mutta ei välttämättä BD-sarjassa.

BD-sarjan keskustelua kannattanee jatkaa omassa ketjussaan.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #81 : 12.11.2021 klo 20:57:17 »
Darth Mika: Egmontin oikeuksien listassa on myös vanhempia sarjoja. Esim. nuo Bruno Brazil -integraalit tulivat jo suomeksi. Haikaralaivue-integraalit on ehkä vain varmuuden vuoksi varattu, taikka kenties niiden aineistoa käytettiin suomenkielisissä yksittäisissä albumeissa. Tuo ”Blake & Mortimer” tarkoittanee ihan perussarjaa, jota Egmontkin kokeili. Arktinen Banaani eikä Egmont aikoi julkaista Viimeisen faaraon, joka ei kuulu perussarjaan.

Ai siis, että toi Yoko Tsuno ei olisikaan Ajan pyörre vaan jokin uusi tarina...tuota en ottanutkaan huomioon!

Jäsen hdc puhui Natashasta eikä Yoko Tsunosta. Yoko Tsunoa toki tulee Egmontilta jatkossakin, mutta ei välttämättä BD-sarjassa.

BD-sarjan keskustelua kannattanee jatkaa omassa ketjussaan.
Niin onhan siellä tuo "Mies, joka tappoi Lucky Luken", joka on jo aikoja sitten julkaistu. Niin Bruno Brazilistahan taisi tulla oikein integraalit ja kaikki siihen mennessä ilmestyneet.

Jaahas olen taas lukenut hutiloiden viestejä tai kirjoitellut ihan omiaan...Natashasta oli siis kyse. Olen ihan sekaisin jo, kun huomenna pääsen 2 vuoden odotuksen jälkeen sarjisfestareille eli oikeiden ihmisten ilmoille.

Olenko taas kirjoittanut ihan väärään kohtaa...tää ei ollutkaan BD-sarja!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #82 : 12.11.2021 klo 21:06:38 »
On kyllä loistava idea julkaista tässä sarjassa eri sarjojen julkaisupuutteita eli väliin jääneitä albumeita! Valinnat ovat olleet monipuolisia. Itse toivoisin jossain vaiheessa tulevaksi myös vanhaa suomeksi julkaisematonta Bob Moranea.
Tätä toivon itse kanssa. Kesällä otin mun böndellä olevasta sarjakuva-kokoelmastani Bob Morane: Sammakoiden linna albumin tänne mun Stadin sarjakuvakokoelmaani. Kyllähän tämäkin on hienoa luettavaa.

Myös ne Johannes ja Pirkaleen julkaisemattomat sarjakuvat olisi aika kivoja.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Saapas

  • Jäsen
  • Viestejä: 124
Vs: BD-sarja
« Vastaus #83 : 14.03.2022 klo 08:46:47 »
Itse toivoisin, että keskeneräisiä albumisarjoja saataisiin loppuun, kuten vaikkapa Sillage. Myös uusia lyhyempiä albumisarjoja olisi kiva saada suomeksi.

Kyllä BD sarja on olemassa ja siihen näytetään panostavan kunnolla  :)

psalonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 25
Vs: BD-sarja
« Vastaus #84 : 24.03.2022 klo 16:05:47 »
Uutta ja hyvää BD sarjassa näyttää olevan se että Elokuusta eteenpäin julkaisuja tulee kerran kuussa, hienoa! Toivottavasti se puuttuva Natacha on pian vuorossa.

https://www.booky.fi/search.php?search=Story+House+Egmont+bd#!product_id=9789523344471

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #85 : 24.03.2022 klo 18:00:44 »
Uutta ja hyvää BD sarjassa näyttää olevan se että Elokuusta eteenpäin julkaisuja tulee kerran kuussa, hienoa! Toivottavasti se puuttuva Natacha on pian vuorossa.

https://www.booky.fi/search.php?search=Story+House+Egmont+bd#!product_id=9789523344471
Tämähän näyttäisi siltä, että BD-sarja kannattaa, vaikka sitä harvemmin perinteisissä kirjakaupoissa olekaan. Luultavasti lukijat ostaa paljon verkkokaupasta tätä. Mutta kyllä tämmöistä vanhaa setää tämä euroopplaisen sarjakuvasarjan kuukausittainen ilmestyminen lämmittää ihan kivasti. Onneksi on Egmont!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

J.T.Chance

  • Jäsen
  • Viestejä: 270
Vs: BD-sarja
« Vastaus #86 : 26.03.2022 klo 18:36:24 »
Olen hankkinut kaikki BD:t lähinnä tuen vuoksi ja odottanut toivorikkaana, että ennen pitkää julkaistaisiin jotain minuakin kiinnostavaa. Natasha oli kiva ja Punapartakin toki on huippu, mutta minulla, kuten monilla muillakin, on jo koossa seuraavat kaksi osaa zoom-albumeina. Tiedot Filemonista ym. eivät nosta tunnelmaa ja samalla ihmetyttää se, että miksi BD:hin ei näytä mahtuvan korkeatasoisia länkkäreitä. Esimerkiksi Deribin Buddy Longway täyttäisi ilman muuta BD:n tunnusmerkit. Buddy myös päivittäisi sarjaa hieman aikuisempaan suuntaan. Sinänsä on kyllä hienoa, että BD:tä jatketaan, sillä vaikuttavathan kvaakkilaiset olevan siihen pääsääntöisesti tyytyväisiä.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #87 : 26.03.2022 klo 19:23:58 »
Filemon on kuitenkin helkkarin hyvä. Aivan hillitön.
"Tex-tieteen yli-morisco"

smaxx

  • Jäsen
  • Viestejä: 69
Vs: BD-sarja
« Vastaus #88 : 09.04.2022 klo 21:40:05 »
Ihan vinkkinä, ruotsiksi saa noita Buddy integraaleja, kolme on julkaistu, ja neljättä odottelen...

psalonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 25
Vs: BD-sarja
« Vastaus #89 : 17.05.2022 klo 12:32:16 »
Onko Egmontin BD-sarjan jatkosta tietoa? Syksyn Blake & Mortimeriä ei näkynyt enää listoilla.