Kirjoittaja Aihe: BD-sarja  (Luettu 21356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #255 : 21.10.2023 klo 01:23:06 »

Samoilla linjoilla olen, mutta toivottavasti olen väärässä. Jos Yoko Tsuno ja Pikot saadaan kaikki käännettyä, niin olisi kiva, että Punapartaa saataisiin käännettyä. Voi toki ensi vuonna tulla lisää Niilo Pielistä,Michael Vaillanttia tai vaikka Valerian uusinta kierros. Tai olisiko Sillage, Buddy Longway taikka Thorgal seuraava mahdollinen BD sarja? Saa nähä...
Eikö Thorgalin oikeudet ole vielä WSOY:llä. No ne ei kyllä niitä enää julkaise, joten oikeudet voisi siirtyä Egmontin BD:lle. Olisi kyllä kiva saada noi albumina. Nyt olen ostellut noita vanhoja Mustanaamioita, jotta saan edes jotain lukemista.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #256 : 21.10.2023 klo 19:55:04 »
Thorgalit taitavat olla aika helposti saatavissa englanniksi, joten eiköhän suuri osa ole hankkinut jo ne versiot. Taisivat viimeksi jäädä kesken juuri tuon takia.
Luulen, että harkinnassa on pelkästään sarjoja, jota ei ole ollut saatavissa jo vuosia lähes jokaisen osaamalla kielellä.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #257 : 22.10.2023 klo 21:24:12 »
Monella myös jo on Thorgalit Mustiksissa.

Veikkaisin ensi vuoden lopulle Sammyä, Punapartaa ja Michel Vaillantia.  Jos Punapartaa ja Bruno Brazilia ei jatketa ensi vuonna, ne varmaan on hylätty.

Tosiaan myös uuden Brazilin tarina on kesken. Itse en tykännyt Black Programista, koska sen tunnelma, taide ja hahmot olivat niin erilaiset kuin vanhassa sarjassa ja koska tarina oli sekava ja hölmö.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
No, scifi saa olla välillä lennokasta, mutta nyt ei ollut edes nätti taide pelastamassa.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #258 : 23.10.2023 klo 09:45:16 »
Jep, Thorgalit lienevät monille halukkaille jo tulleen muuta kautta, ja kun se on sen verran vahvemmin jatkuvajuoninen tarina, niin julkaisu tässä formaatissa kuulostaa kovin hankalalta...

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeTammelat
« Vastaus #259 : 24.10.2023 klo 11:43:47 »
Lainaus
23 Filemon: Santarmien saari (Fred)
Nyt kun ovat "vauhtiin" päässeet, niin voisivat julkaista nuo alkupään Filemonitkin, jossei nyt ihan integraalina, niin edes erikseen.
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Musecat

• Uusi jäsen
« Vastaus #260 : 31.10.2023 klo 12:29:21 »
Painojälki on näissä BD-sarjan albumeissa ollut huono. Kunnollista mustaa ei löydy ja kuvissa on kuin jokin kalvo.
Nyt kuitenkin Filemon Batbadin Simbaddad:ssa on ihan kunnollinen painojälki. On Story Housea informoitu huonosta painojöjestä?

Olin ostanuy Natascha Raka spåret till Caltech albumin Tukholmasta aikoja sitten. Kakkososaa en ollut saanut käsiini. Tämän vuoden alussa Story House julkaisi Natasha Epävakaat laitteet. Sain siis nyt kakkososan, mutta hieman vastahakoisesti koska painojälki on huonoa. Halusin kuitenkin jatko-osan.

Ilokseni luettuani nyt viimeisen Filemon albumin varavasti kirjastosta lainaen, huomasin painojäljen parantuneen. Mitä tapahtui?
« Viimeksi muokattu: 31.10.2023 klo 12:40:54 kirjoittanut Musecat »

Pinus

• Jäsen
« Vastaus #261 : 01.11.2023 klo 18:51:05 »
Itse toivoisin BD-sarjaan Raymond Macherotia, esim. meillä julkaisemattomia Klorofylli-albumeita. Ja Naukiotakin (Chaminou) on ilmestynyt enemmän kuin se meillä Ruudussa tai Non Stopissa tullut Krompyyri-tarina - tosin pääosin muiden kuin Macherotin tekemänä. Mutta kelpaisivat silti.

Setämies

• Jäsen
« Vastaus #262 : 09.11.2023 klo 02:38:02 »
Soisi tulevan jotain sellaista mitä ei ole Suomessa julkaistu ennen missään muodossa. Vaihtoehtoja ainakin luulisi riittävän.

psalonen

• Jäsen
« Vastaus #263 : 10.11.2023 klo 10:15:42 »
Toivottavasti puuttuvat varhaiset Sammy Dayt julkaistaisiin, parhaat kutlakauden albumit taitavat vielä olla suomentamatta.

junkers

• Jäsen
« Vastaus #264 : 10.11.2023 klo 15:55:42 »
Bernard Prince ja Archie Cash  ;D

Etranger

• Transvisionary tramp
  • Jäsen
« Vastaus #265 : 10.11.2023 klo 23:24:38 »
Vieläköhän löytyisi lukijoita eversti Cliftonin seikkailuille? Eihän niitä ole juuri suomeksi julkaistu, 1980-luvun jälkeen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Clifton_(sarjakuva)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #267 : 20.11.2023 klo 20:13:57 »
Olisiko Filemon ollut tähän astisista BD-albumeista se, joka on mennyt parhaiten? Ansiosta.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #268 : 20.11.2023 klo 22:59:11 »
Vieläköhän löytyisi lukijoita eversti Cliftonin seikkailuille? Eihän niitä ole juuri suomeksi julkaistu, 1980-luvun jälkeen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Clifton_(sarjakuva)

Vaan jos ei oteta uudelleenjulkaisuja, niin sanoisin että nuo Turk-DeGrootit jotka tuli suomeksi oli sarjan parempi pääty, siitä eteenpäin on kovin epätasaista.

Strumffeja voisi kyllä tulla, kuten toisessa ketjussa olen maininnut niin Peyon viimeisissä ja tämän jälkeen tehdyissä olisi kyllä mainioita tarinoita joita ei ole suomeksi tullut...

Setämies

• Jäsen
« Vastaus #269 : 23.11.2023 klo 02:21:26 »
Bernard Prince ja Archie Cash  ;D

Mikä nottei. Ja julkaisemattomat Bob Moraneitkin kelpaisi.