Kirjoittaja Aihe: BD-sarja  (Luettu 27504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

psalonen

• Jäsen
Vs: BD-sarja
« Vastaus #315 : 31.10.2024 klo 14:46:43 »
Minä olen kyllä tyytyväinen BD-sarjaan, painojäljen puutteista huolimatta. On luksusta kun saamme kultakauden albumeita suomeksi. Kahlasin äskettäin Les Innomablesit ranskaksi ja saksaksi läpi, ja käyhän se työstä. Lomapäiville toivon suomenkielisiä versioita.

En kuitenkaan ostane Yokon uusintaa Ametistin kirouksesta, minulla on se edellinen pari vuotta vanha suomennos. Toivoisin BD:n julkaisevan ennen suomentamattomia albumeita. Kiitokset BD-sarjalle etukäteen tulevasta Valkoisen Tiikerin kuudennesta osasta, olen kahlannut puutuvat osat 6-7 saksaksi läpi.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #316 : 31.10.2024 klo 16:02:05 »
Minä olen kyllä tyytyväinen BD-sarjaan, painojäljen puutteista huolimatta. --

Olisikohan tässä taustalla se, että ensi vuonna ilmestyy uusi BD-albumi JOKA KUUKAUSI.

Harvinaisempia albumeja ilmestynee siis uusintoina sarjassa, jotta toimittaja/suomentaja-jengi saa vähän vetää henkeä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #317 : 31.10.2024 klo 17:38:43 »
Olisikohan tässä taustalla se, että ensi vuonna ilmestyy uusi BD-albumi JOKA KUUKAUSI.
Ohohohhh!
No nythän Egmont pistää haisemaan! Kyllä mulle käy. Tuliskohan ensi vuonna sitten jopa 2 kpl Punapartaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

psalonen

• Jäsen
« Vastaus #318 : 08.11.2024 klo 13:23:15 »

Harvinaisempia albumeja ilmestynee siis uusintoina sarjassa, jotta toimittaja/suomentaja-jengi saa vähän vetää henkeä.

Onhan se hienoa ja luksusta odottaa uutta albumia joku kuukausi, vielä kun tämän saisi toistumaan 12 kertaa vuodessa!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #319 : 16.02.2025 klo 20:03:47 »
Päivitän albumien taulukkoa siten, että lisään siihen kevään kuusi albumia eli BD:t 27–32. Kuten todettu, kuusi muuta alpparia pitäisi ilmestyä tänä vuonna. Uskon, että ainakin Punaparta tulee niissä.

Sarja20212022202320242025Nro
Yoko Tsuno111111,8,13,22,31
Heiska ja Heta12
Sammy11113,14,24,29
Bruno Brazil114,7
Natasha11115,11,19,27
Michel Vaillant16
Filemon1119,16,23
Punaparta1110,25
Niilo Pielinen112
Marsupilami115
Blake ja Mortimer1117,20
Valerian ja Laureline118
Piko ja Fantasio2121,26,32
Haikaralaivue128
Valkoinen tiikeri130

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #320 : 23.02.2025 klo 11:19:57 »
Minä olen kyllä tyytyväinen BD-sarjaan, painojäljen puutteista huolimatta.
Hienoa. Minä taas jostain syystä petyn aina ja yhä uudelleen. Viimeksi perjantaina otin innoissani käteeni uuden Jijen Haikaralaivueen. Siinähän on varsin mainio kansi. Se semijärkyttävä fontti ja haalea painatus. En vaan pysty ostamaan noita ja hyväksymään sitä alkuperäismateriaalin kaltoin kohtelua, vaikka tiedän että tää on ihan vaan mun ongelma.  :(
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lamppu

• Jäsen
« Vastaus #321 : 17.03.2025 klo 15:43:43 »
Hienoa. Minä taas jostain syystä petyn aina ja yhä uudelleen. Viimeksi perjantaina otin innoissani käteeni uuden Jijen Haikaralaivueen. Siinähän on varsin mainio kansi. Se semijärkyttävä fontti ja haalea painatus. En vaan pysty ostamaan noita ja hyväksymään sitä alkuperäismateriaalin kaltoin kohtelua, vaikka tiedän että tää on ihan vaan mun ongelma.  :(

Sama. Kävin toissaviikolla Akateemisessa aikomuksena tsekkauksen jälkeen ostaa Haikaralaivue -albumi.  Halju painatus syynä jättää hyllyyn. Visuaalinen nautinto ja ilo on sarjakuvien tärkeintä antia - albumia selatessa vain harmitti.

Minulla on Ilmojen Haukoista lähtien kaikki suomeksi julkaistu ml. Zoom-lehti. Tähän katkesi.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #322 : 17.03.2025 klo 19:23:04 »
--

Minulla on Ilmojen Haukoista lähtien kaikki suomeksi julkaistu ml. Zoom-lehti. Tähän katkesi.

Eipä siinä Zoom-lehdenkään painojäljessä aina hurraamista ollut. Parempia nämä ovat.

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #323 : 19.03.2025 klo 19:27:50 »
Vaikka itsekin pidän itseäni nillittäjänä, mitä laatuun tulee, pidin uutta Haikaralaivuetta melko siedettävänä tapauksena. Mielestäni, tai ainakin omassa albussani, musta oli suunnilleen mustaa ja värit haaleudestaan huolimatta miellyttäviä. En nähnyt ladotussa tekstissäkään juuri moitittavaa, vaikkei se ollutkaan edeltävien tasoa. Voi tietysti olla, että eläkkeellä olen tullut lepsummaksi. Punapartojen pari viimeistä kyllä jäivät harmaiden mustien takia kauppaan. Ostin niistä vanhat versiot divarista.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2025 klo 19:29:41 kirjoittanut Illodiini »
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Pinus

• Jäsen
« Vastaus #324 : 02.04.2025 klo 21:53:11 »
Kieltämättä uusi Haikaralaivue-albumi Delta Air on surkean hailakka väreiltään. Takakannessa sanotaan, että tarina julkaistaan nyt ensimmäistä kertaa suomeksi albumimuodossa. Onko Delta Air siis julkaistu aiemmin jatkokertomuksena lehdessä? Zoomissa? Erikoista on, että albumin suomentajaa ei mainita.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #325 : 03.04.2025 klo 10:08:56 »
Onko Delta Air siis julkaistu aiemmin jatkokertomuksena lehdessä? Zoomissa?

Super-S-sarjakuvalehden numeroissa 3-4/1980.

Duckula

• Jäsen
« Vastaus #326 : 07.04.2025 klo 22:31:09 »
Minua ei Delta Airin värien haaleus haitannut niin paljoa kuin odotin. En tiedä johtuuko se siitä että olen lukenut sen alunperin mustavalkoisena vai mistä, mutta pidin itse tarinasta ja piirrosjäljestäkin.

psalonen

• Jäsen
« Vastaus #327 : 08.04.2025 klo 11:28:17 »
Minua ei Delta Airin värien haaleus haitannut niin paljoa kuin odotin. En tiedä johtuuko se siitä että olen lukenut sen alunperin mustavalkoisena vai mistä, mutta pidin itse tarinasta ja piirrosjäljestäkin.

Pidin samoin Delta Airista, värit olivat tosiaan ehkä vähän laimeat, mutta tarinaa se ei laimentanut.

Toivottavasti saamme BD:ssä kaikki Jijen Haikaralaivueet ja mielellään myös Punaparrat, sitten kun Hubinonin piirtämät on toivon mukaan julkaistu.

Olen ostanut jokaisen Egmont BD:n albumin ja aion tehdä näin myös tulevaisuudessakin, paitsi ehkä en osta uusintapainoksia, jos minulla on jo ensipainos.

Kiitos Egmontille että nyt tulee joka kuukausi BD-albumi! Tulee vanhat hyvät Zoom/Ruutu/Non Stop -ajat mieleen!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #328 : 08.04.2025 klo 18:08:14 »
Nyt tärähtää! Egmont aloittaa BD West -sarjan!

https://mastodon.social/@Sarjakuvalistauksia/114302524382339434

”Vuoden 2025 syyskauden käännössarjakuvatarjonnan uutuus on eurooppalaisia lännensarjakuvia julkaiseva BD West. Sarjan ensimmäisinä albumeina ovat Blueberryn nuoruus, Jim Cutlass sekä Comanche. Myös BD-sarja ja monet muut sarjat jatkuvat edelleen.”
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #329 : 08.04.2025 klo 18:32:07 »
Nyt tärähtää! Egmont aloittaa BD West -sarjan!

https://mastodon.social/@Sarjakuvalistauksia/114302524382339434

”Vuoden 2025 syyskauden käännössarjakuvatarjonnan uutuus on eurooppalaisia lännensarjakuvia julkaiseva BD West. Sarjan ensimmäisinä albumeina ovat Blueberryn nuoruus, Jim Cutlass sekä Comanche. Myös BD-sarja ja monet muut sarjat jatkuvat edelleen.”

Huhut olivat totta! 🤓

Keskustellaan BD Westistä omassa ketjussaan.