Kirjoittaja Aihe: Valerian ja Laureline  (Luettu 200487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #525 : 18.10.2019 klo 19:34:47 »
--
Äijät on jo vanhoja...ei ne enää ole kovassa terässä. Pitäisi osata lopettaa ajoissa ja antaa muiden, nuorempien jatkaa.

Siis onhan niitä, ja itsekin olet haikaillut niitä suomeksi.

Shingouzlooz Inc. ilmestyi pari vuotta sitten, tekijöinä Wilfrid Lupano ja Mathieu Lauffray.

Kvaakissa ollut keskusteluakin ...

Ja sitten se Larcenetin Manun versio.

« Viimeksi muokattu: 18.10.2019 klo 19:38:32 kirjoittanut Lurker »

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #526 : 18.10.2019 klo 19:55:20 »
Hyvä vaan, että painos on pieni. Tuo on täysin umpisurkea tekele. Kankeasti ja epävarmasti piirretty ja "tarina" ei jaksa kiinnostaa pätkän vertaa.

Mutta jos joku haluaa rahoillaan tukea sympaattisen tekijäkaksikon eläkekassaa, niin mikäs siinä.

Pakko myöntää, että oli harvinaisen kehno räiskäle. Suositellaan vain pinttyneimmille Valerian-maanikoille.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #527 : 18.10.2019 klo 20:06:36 »
Tertsi hommas mulle ton (mustavalko versio) Shingouzlooz Inc...olin silloin vähän kokematon tilaamaan noita ulkomailta silloin...nyt olen vähän kokeillut itse ostella ulkomailta...toimii jo hyvin.

Shingouzlooz Inc. albumi oli myynnissä muistaakseni viime vuonna sarjisfestareilla.

Tota L'armure du Jackolass albumia ei vielä ole...pitäisi se kai joskus hommata.

Kyl nää ihan luettavia on.

Joo nuoremmille vaan Valerian&Laurelinet...vanhat kermut menkäät vanhainkotiin jo. Ei enää onnistu!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #528 : 18.10.2019 klo 20:29:56 »
Eikös ISBN pitäisi olla ainakin eri, jos ei 2. painosta nävy!
Mä ostin 1. painosta sarjakuvafestivaaleilta ja mun albumin ISBN on 978-951-887-597-3.

ISBN ei vaihdu jos ei painoksessa ole jotain edellisestä poikkeavaa kuten lisäsivuja tms. Eli ISBN on sama. Painoksen numero pitäisi kirjoihin aina lisätä, mutta nykyään siitä usein laistetaan. Ei tässäkään nähdäkseni ollut tehty mitään eroa ekaan painokseen.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #529 : 18.10.2019 klo 20:49:13 »
ISBN ei vaihdu jos ei painoksessa ole jotain edellisestä poikkeavaa kuten lisäsivuja tms. Eli ISBN on sama. Painoksen numero pitäisi kirjoihin aina lisätä, mutta nykyään siitä usein laistetaan. Ei tässäkään nähdäkseni ollut tehty mitään eroa ekaan painokseen.
Voi rähmä! Eikö ole mitään...vippaskonstia, jolla nökisi mikä painos kyseessä.

Käy niin kuin Arabian posliinille. Kun ei enää tiedä tuleeko se Singaporesta vai pieni erä Suomesta, niin jää ostamatta! Leima sama.

Jokin kirjain eri paikassa! Pitäisiköhän ostaa myös tuo 2. painos ja alkaa käymään suurennuslasin kanssa läpi, että löytyisi jokin pieni ero.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #530 : 19.10.2019 klo 00:22:08 »
Siitä ainakin pitäisi tietää jos on saanut tuotteen käsiinsä ennen toisen painoksen julkaisua. Itse ainakin oletin että kun sain Valerianin jonkin verran ennen mainittua toisen painoksen julkaisua että se on 1.painos. En nyt sitten enää sitä osaa niin varmaksi sanoa  ???

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #531 : 19.10.2019 klo 00:49:58 »
Siitä ainakin pitäisi tietää jos on saanut tuotteen käsiinsä ennen toisen painoksen julkaisua. Itse ainakin oletin että kun sain Valerianin jonkin verran ennen mainittua toisen painoksen julkaisua että se on 1.painos. En nyt sitten enää sitä osaa niin varmaksi sanoa  ???
Tuota sanotaan asiakkaan kusetukseksi?

Äääh! Anteeksi kielenkäyttöni, mutta ei löydy oikein Suomen kielestä vastaavaa sanaa tuohon!

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #532 : 19.10.2019 klo 01:12:15 »
Ei tarvetta pyydellä anteeksi :) sitähän tuo on

MTT

• Jäsen
« Vastaus #533 : 19.10.2019 klo 11:26:12 »
Oisko kellään ottaa kuvaa 1p sivusta jossa painoksen tiedot, vois vertailla omaan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #534 : 19.10.2019 klo 12:17:38 »
Oisko kellään ottaa kuvaa 1p sivusta jossa painoksen tiedot, vois vertailla omaan.
Mene kattoo sähköpostis!

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #535 : 19.10.2019 klo 13:15:26 »
Tuo on täysin umpisurkea tekele. Kankeasti ja epävarmasti piirretty ja "tarina" ei jaksa kiinnostaa pätkän vertaa

Ei tuo minusta nyt niin umpisurkea ollut.  Tuli tunne, että tekijäkaksikko halusi sympaattisesti rupatellen kertoa päähenkilöiden viimeiset kuulumiset. Ei tämä nyt mikään suuri albumi ole, mutta minulle jäi hyvä fiilis.
"Tex-tieteen yli-morisco"

MTT

• Jäsen
« Vastaus #536 : 19.10.2019 klo 13:24:44 »
Mene kattoo sähköpostis!

Kiitos. Eli täysin identtinen näyttää olevan omani kanssa. Ei mitään eroa. Omani sain juuri adlibriksen uudesta erästä joten uskon että se on 2. Painoksesta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #537 : 19.10.2019 klo 15:35:28 »
Ei mitään eroa.

Siinä meni meikäläisen kappaleen keräilyarvo. Perikuntani itkee nyt jo kuumia kyyneleitä. Onkohan tämä tämmöinen edes laillista? Ainakin, kun kirjaan tilataan ISBN-numero, niin silloin ilmoitetaan painosmäärä, joten vain ne ilmoitetut kappaleet sisältyvät ko. numeron alle. Luulen kuitenkin, että aika paljon tätä kierretään nykyään. On vaan aika yksikertaista ilmoittaa painoon, että vielä sata kappaletta, kiitos, kuin ruveta siihen päälle tilailemaan uusia numeroita ja lisäämään tekstiä painomaeriaaliin.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #538 : 19.10.2019 klo 15:38:11 »
Kun samasta kirjasta ja samasta painotiedostosta otetaan samoilla asetuksilla lisäpainos, on se luonnollisesti identtinen. Korkeintaan paperissa saattaa olla jotain eroa.

Timo

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #539 : 19.10.2019 klo 18:23:47 »
Ainakin, kun kirjaan tilataan ISBN-numero, niin silloin ilmoitetaan painosmäärä, joten vain ne ilmoitetut kappaleet sisältyvät ko. numeron alle.

Lähinnä omakustantajat ja satunnaisesti kustantavat tilaavat ISBN-numeroita. Isommat kustantajat valkkaavat sen saamastaan listasta, jossa on 100 tai 1000 numeroa. Painosmäärää ei tarvitse ilmoittaa.