0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tuli eilen (vai jo toissapäivänä?) ja on tosiaan komea kokonaisuus. 1969-kirjassa tosin on mulla ensimmäisillä sivuilla outo taite.
Pääkirja kannattaa laittaa koteloon selkäpuoli alaspäin. Silleen se säilyy siellä hyvänä. Jos laittaa toisinpäin, niin painovoima voi ajan kuluessa tehdä hallaa sidonnalle.
Huomaan, että minullakin on tuon kirjan alussa ja lopussa sivun sisäreunassa taite. Taitteet ovat numeroitujen sivujen ulkopuolella. Tarkoititko tätä vai jotakin muuta?
Pari sivua on numeroiduistakin taittunut. Pystysuunnasta noin 7 senttiä ulkoreunasta. Ei ole silleen kunnolla taittunut, että olisi varsinaisesti jälkeä paperin kuiduissa, vaan enemmän niin kuin paperia olisi rullattu (oma tulkintani on, että painoarkit ovat leikkaamattomana olleet hieman rullalla/kääntyneenä reunasta. Pidän tuota nyt painon alla ja katson, jos siliää.
Huomaan, että minullakin on tuon kirjan alussa ja lopussa sivun sisäreunassa taite. Taitteet ovat numeroitujen sivujen ulkopuolella.
Teaserina sen verran, että seuraava julkaisu voisi ollakin esim. 3 kirjan kokonaisuus, mitäs arvon kvaakkaajat sellaisesta satsista tuumaisivat?
Olisiko Nikke Knatterton sopiva KVAAK kirjaksi? Perusteluni alla:
Minun kommentti:Kustannus Jalava julkaisi 1990 Nikke Knatterton-albumin jossa oli 4 tarinaa. Minulla on 1999 painettu saksankielinen albumi (192 sivua) jossa kansitekstin mukaan on kaikki seikkailut (16 kpl + esipuhe). Sitten meillä joku pienkustantaja yritti julkaista Nikke Knatterton-tarinoita pienempinä albumeina joskus v. 2010 jälkeen. Ensimmäinen osa painettiin (näin sen) mutta kustantajan rahavaikeuksien vuoksi se ei päässyt levitykseen.Voitko panna sen Kvaakkiin kun sinä olet siellä jonkinlaisena kustantamisen asiantuntijana, ja minulla ei ole edelleenkään kvaakin tunnuksia.tPauli
Suomen sarjakuvaseuran vanha aktiivi Pauli Ruonala vastailee parin mutkan (Ruonala --> V. Kataisto --> minä) kautta tähän:Tuon mainitun pienkustamon nimeä en nyt muista, mutta sen kirjan mukana myytiin DVD-levyä ja kyllä se ihan myyntiin pääsi, kun bongasin sitä lehtipisteissä.Timo