Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 51922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Morgan

• Jäsen
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #615 : 30.08.2022 klo 21:53:39 »
Hain kirjat äsken pakettiautomaatista.Tätä kyllä kannatti odottaa,on tosi tyylikäs paketti.
Kirjainmerkkikin oli myös hyvä hankinta.
Tilasin samaan will Eisnerin kirjat myös kun en kerennyt osallistumaan siihen
aikaisempaan joukkorahoitukseen.
Kiitos paljon näistä.

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #616 : 31.08.2022 klo 17:54:40 »
Ah, vihdoinkin sain itse myös paketin tänne Tyrnävän syrjäkylälle. Valinnan vaikeus iskee, että mistä aloittaa, kun mukana olivat myös Dropsie Avenue kirjat  :D hyvää piti odottaa, mutta uskon, että kyllä se lopulta  kannatti.

Seuraavaksi Woodia odottamaan pääsiäiseen mennessä  ;)

Shunichiro

• Jäsen
« Vastaus #617 : 01.09.2022 klo 13:31:06 »
Eilen työpäivän jälkeen tuli odotettu viesti; paketti Zum Teufelilta on noudettavissa lähikaupasta!

Kerta kaikkiaan hieno kokonaisuus, joka huokuu arvokkuutta, tyyliä ja rakkautta sarjakuvaan! Miten tätä raaskii lukea, että ei tule käytön jälkiä? Olisi pitänyt hankkia kaksi; toinen lukukappaleeksi, toinen keräilyhyllyyn!

Kiitos KVAAK-kirjalle ja kaikilla asianomaisille upeasta työstä!

Jukka

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #618 : 02.09.2022 klo 16:21:18 »
Tässä kun menin lähettämään Sanna Marinille ja Ilmari Nurmiselle kaksi kiloa vehnäjauhoja, niin sain samalla painavan kirjalähetyksen haltuuni. Opus on hallussani, hei hurraa! Suurenmoisuutta.

Tuumailin myös, että taidan jatkossa ostaa opukset ihan kirjakaupasta käteisellä ihan rahalla. Sellainen on minulle henkisesti niin tavattoman paljon helpompaa kuin lukea alituisia päivityksiä kuinka mitään ei ole tapahtunut, mutta ei huolta, ei tapahdu seuraavallakaan kerralla.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #619 : 02.09.2022 klo 17:16:18 »
Tässä kun menin lähettämään Sanna Marinille ja Ilmari Nurmiselle kaksi kiloa vehnäjauhoja, niin sain samalla painavan kirjalähetyksen haltuuni. Opus on hallussani, hei hurraa! Suurenmoisuutta.

Tuumailin myös, että taidan jatkossa ostaa opukset ihan kirjakaupasta käteisellä ihan rahalla. Sellainen on minulle henkisesti niin tavattoman paljon helpompaa kuin lukea alituisia päivityksiä kuinka mitään ei ole tapahtunut, mutta ei huolta, ei tapahdu seuraavallakaan kerralla.

Onnittelut aktiivisuudestasi hallituksen jaksamisen kanssa.

Myös kirjojen ostossa on varmasti parempi että pitäydyt jatkossa kirjakaupoissa, oman mielenterveytesi vuoksi.

Ei ole helppoa kustantaminen, siihen liittyvät neuvottelut ja aikataulujen pitämättömyys ja muut yllättävät viiveet, kuten globaali paperipula tai sota Euroopassa.

Onneksi sentään voimme tekijätiimin kanssa olla tyytyväisiä lopputulokseen, 99,9% palautteesta on ollut positiivista.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2022 klo 18:52:03 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J4N1

• Jäsen
« Vastaus #620 : 02.09.2022 klo 17:29:18 »
Odotus oli niin tuskaisen pitkä, että onneksi tuli mesenoitua, tai muuten olisi joutunut odottamaan vielä muutaman päivän lisää, että kirjan saisi kaupasta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #621 : 02.09.2022 klo 18:53:21 »
Odotus oli niin tuskaisen pitkä, että onneksi tuli mesenoitua, tai muuten olisi joutunut odottamaan vielä muutaman päivän lisää, että kirjan saisi kaupasta.

Puhumattakaan, että pitäisi maksaa ekstrakirjasta vielä 19€ eikä saisi edes upeaa boksia, jotka odottelun myötä sai ilmaiseksi!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Czaba

• Jäsen
  • No mutta..
« Vastaus #622 : 02.09.2022 klo 20:54:20 »
Onhan tämä komea paketti ja juuri sellaista herkkua mitä on mukava rauhassa keskittyen lukea. Tuo bonuskirja oli vielä piste kaiken päälle. Minua ei henkilökohtaisesti haitannut aikataulujen pettämiset, lähinnä taisin ottaa huumorilla. Alunperinkään en odottanut kovin nopeaa valmistumista. Upeaa että tuli valmiiksi!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #623 : 02.09.2022 klo 21:04:23 »
Kvaak kirja sentään tiedottaa ahkerasti. Aika monella kustantajalla se tiedottaminen on hyvin minimaallista. Ainakin itse toivoisin Kvaak kirjan tyyppistä tiedottamista kaikille kustantajille. Tiesi missä mennään...joulukorttikin tuli kotiin, vaikka Suomen Posti vähän myöhästelikin sen kannossa.
Itse kirjaa en ole ehtinyt lukea kuin jotain 20 sivua...siinähän niitä sivuja on ihan mukavasti ja sen lisäksi vielä toinenkin kirja. Kaikin puolin olen tyytyväinen Eternauttiini...kirjankin sain hakea ilman, että piti turvautua Kannelmäen Postin aina niin helläkätisiin postinikantajiin. Tässä nyt 3. kvaak kirjaa odotellaan...tuleeko se joulupukin kyydillä vai pääsisäispupun mukana...kaikki aikanaan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #624 : 02.09.2022 klo 21:23:22 »
Tuli eilen (vai jo toissapäivänä?) ja on tosiaan komea kokonaisuus. 1969-kirjassa tosin on mulla ensimmäisillä sivuilla outo taite.
Ja kun olin ottanut kirjat pois kotelosta, unohdin kokonaan, miten päin se pääkirja siellä olikaan.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Morgan

• Jäsen
« Vastaus #625 : 02.09.2022 klo 23:11:38 »
Itse olen enemmän kuin tyytyväinen.Aikataulu ei ollut mikään ongelma ja hyväähän kannattaa odottaa.Kirja koteloineen on näkyvimmällä paikalla ihailtavana ja lukeminen odottaa vielä.
Iso kiitos vielä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #626 : 03.09.2022 klo 11:06:04 »
Ja kun olin ottanut kirjat pois kotelosta, unohdin kokonaan, miten päin se pääkirja siellä olikaan.

Pääkirja kannattaa laittaa koteloon selkäpuoli alaspäin. Silleen se säilyy siellä hyvänä. Jos laittaa toisinpäin, niin painovoima voi ajan kuluessa tehdä hallaa sidonnalle.

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #627 : 03.09.2022 klo 19:49:44 »
Hain oma Eternaattorini postilokerosta tänään, kun pääsin reissun päältä kotiin. Paketti oli hyvä ja huolella paketoitu, sisältö juuri niin kuin pitikin. Paketti on kokonaisuutena hieno ja huokuu sellaista arvokkuutta, mitä tämän tasoiselle sarjakuvateokselle kuuluu osoittaakin. Pidän tuosta kartonkikotelosta, se on tyylikäs ja kirjat pysyvät sen suojissa hyvinä. Lehteilin molempia teoksia tuossa iltapäivällä, enkä löytänyt minkäänlaista valituksen aihetta kummastakaan kirjasta.

Sitten muutama sana tuosta projektista, jota täällä on kommentoitu. Mielestäni oli hyvä, että viestejä tuli säännöllisin väliajoin, vaikkei mitään uutisia oikein ollutkaan. Me mesenaatit pysyimme selvillä siitä, että projekti on kuitenkin koko ajan raiteillaan. Muistaakseni jo alkuvaiheessa annettiin ymmärtää, että tästä tulee pitkä projekti ja etenkin neuvottelut vievät aikaa. Kuin tieto kulki, ei ollut mitään syytä huoleen.

Mielestäni Kvaak-tiimi on hoitanut homman kotiin taas mallikkaasti. Nyt odotetaan sitä Wally Woodia ja varmaan jo aiemminkin tätä Hiltunen-collectionia. Tämän Eternautin valossa voin odotella valmista tuotosta kauemminkin ilman mitään huolta. Ja uskallan kyllä lähteä tällä porukalla mukaan isompaankin hankkeeseen. Job well done!!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #628 : 05.09.2022 klo 19:37:48 »
En ehdi lukea Eternauttia kokonaan lähiaikoina, mutta aloitin sitä. Vajaan sadan sivun perusteella tarina on tosi jännä ja kiinnostava!

Tuli eilen (vai jo toissapäivänä?) ja on tosiaan komea kokonaisuus. 1969-kirjassa tosin on mulla ensimmäisillä sivuilla outo taite.

Huomaan, että minullakin on tuon kirjan alussa ja lopussa sivun sisäreunassa taite. Taitteet ovat numeroitujen sivujen ulkopuolella. Tarkoititko tätä vai jotakin muuta?

Pääkirja kannattaa laittaa koteloon selkäpuoli alaspäin. Silleen se säilyy siellä hyvänä. Jos laittaa toisinpäin, niin painovoima voi ajan kuluessa tehdä hallaa sidonnalle.

Tämä oli hyödyllinen vinkki, kiitos!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #629 : 05.09.2022 klo 20:36:45 »
Huomaan, että minullakin on tuon kirjan alussa ja lopussa sivun sisäreunassa taite. Taitteet ovat numeroitujen sivujen ulkopuolella. Tarkoititko tätä vai jotakin muuta?
Pari sivua on numeroiduistakin taittunut. Pystysuunnasta noin 7 senttiä ulkoreunasta. Ei ole silleen kunnolla taittunut, että olisi varsinaisesti jälkeä paperin kuiduissa, vaan enemmän niin kuin paperia olisi rullattu (oma tulkintani on, että painoarkit ovat leikkaamattomana olleet hieman rullalla/kääntyneenä reunasta. Pidän tuota nyt painon alla ja katson, jos siliää.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva