Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 42760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Saapas

• Jäsen
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #600 : 07.06.2022 klo 14:36:35 »
Mieluiten sellaista sarjakuvaa, jota ei ole englanniksi julkaistu, mutta se on jo aika kova vaatimus. Ja ehkäpä sellaisia one-and-done eli ykissä kansissa koko juttu. Max 3 kirjassa.

Mites olisi Moebius? Azachia ei ole kaiketi suomeksi hirveästi/ollenkaan? ja siitähän saisi kätevän, pitkän tai lyhyemmän, kokoelman.

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Just deal with it!
« Vastaus #601 : 16.06.2022 klo 11:59:41 »
Turun sarjakuvakaupalla oli ennakkomyyntiä Eternauteille ja arvioitu ilmestymispäivä 27.6.2022. Ilmestyykö tämä samaan aikaan kaikille vai saisiko mesenautit tämän aikaisemmin?  :o

Ei taida ehtiä ennen juhannusta?  :P

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #602 : 16.06.2022 klo 12:44:58 »
Miten KVAAK-kirjalle tuo varhainen Hugo Pratt, josta oli artikkeli? Suuressa Sarjakuvakirjassa oli aikoinaan jotain, mutta muuta ei liene julkaistu. Ja sarjan keskeltä Jalava julkaisi yhden albumin Kersantti Kirkin seikkailuja. Oli hyvä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #603 : 16.06.2022 klo 14:48:03 »
Ei taida ehtiä ennen juhannusta?  :P

Ei ainakaan tämän vuoden.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #604 : 16.06.2022 klo 15:27:51 »
Miten KVAAK-kirjalle tuo varhainen Hugo Pratt, josta oli artikkeli? Suuressa Sarjakuvakirjassa oli aikoinaan jotain, mutta muuta ei liene julkaistu. Ja sarjan keskeltä Jalava julkaisi yhden albumin Kersantti Kirkin seikkailuja. Oli hyvä.
Mulla on toi Suuri sarjakuvakirja 2, jossa on yhden sivu tieto-osuus Pratista. Tuossa samaisessa kirjassa on myös Prattin sarjakuva "Varjo", joka näyttää omituisesti Mustanaamiolta. Suuri sarjakuvakirja 3:ssa, jota minullla ei ole...pitäisi olla sarjakuva "Pataässä". En tiedä onko siinä Pratista mitään tieto-sivua.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Just deal with it!
« Vastaus #605 : 30.06.2022 klo 21:19:20 »
Ei ainakaan tämän vuoden.

Ehtiiköhän tämän vuoden lomat loppua ensin?  ;D

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #606 : 30.06.2022 klo 21:24:02 »
Ehtiiköhän tämän vuoden lomat loppua ensin?  ;D

Riippuu lomien ajankohdasta. Elokuussa on luvattu painosta kotelot. Tiedotetta on tulossa, kesäkiireiden vuoksi on jäänyt laittamatta.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #607 : 01.07.2022 klo 09:58:17 »
Eternautin tapauksessa se taas meni siten, että Kvaakin ideoista punnittiin parhaat ja kvaak kirjan ylin päättävä elin, kollegio, päätti Eternautista, johon Petteri Oja ehdotuksestani (Turusta Dropsieita noutaessani) tarttui.

Eternautti oli yksi niistä kirjoista, joiden suomentamisesta olin itsekin haaveillut, joten tähän ehdotukseen oli helppo tarttua. Sama juttu seuraavan, vielä julkistamattoman projektin kanssa. Juuri näin siis:

Mutta joo, kannattaa ihmisten tosiaan unelmoida kirjallisessa muodossa pitkin poikin Kvaakia, koska onhan se mahdollista että käy kuin Sandman-tarinassa, jossa toivotaan mahdollisimman monen kissan uneksivan paremmasta maailmasta niin että eräänä päivänä saalistajat heräisivät todeksi tulleeseen unelmaansa.

Muitakin käännösprojekteja on toteutettu tähän tyyliin, esim. Aseman, Zum Teufelin ja Täysi Käden yhteiset Altanit. Kun tarpeeksi moni tarpeeksi kauan haaveilee jonkun asian toteuttamisesta niin jonain päivänä se materialisoituu. Altania on muuten tulossa loppukesästä lisää, tällä kertaa aiemmin kääntämätöntä: https://www.sarjakuvakauppa.fi/kolumbus-eraan-haahuilijan-tarina.html

Etranger

• Jäsen
« Vastaus #608 : 27.07.2022 klo 23:27:25 »
Mites kustannusmielessä tuo Mark Schultzin Jack Cadillac (xenozooisia tarinoita, tjsp.)?

Ei kai niitä kaikkia suomeksi tullut, missään formaatissa?