0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kiitoksia vaan vastauksista ja Jussille eritoten. Jotenkin muistan Jack Kirbyn piirrosjäljen miellyttäneen enemmän omaa silmää kuin sen "itsenäisen" Musta Aukko-sarjiksen - oli pienelle kossille isompi pettymys kun ei ollutkaan samaa piirrosjälkeä. Mutta minkäs teet!Oliko kenelläkään parempaa tietoa, että onko tuo Apu-sarjiksen versio ilmestynyt myös jossain muussa yhteydessä (sanomelehdessä?) kuin omana itsenäisenä sarjakuvana?
Tintti ei tullut kokonaan liitteessä. Apu julkaisi tarinan kyllä loppuun muuten.Mustan aukon Suomen ensi-ilta oli 3.10.1980. Ei mitään tavatonta tuohon aikaan.
Mul on jossain Musta Aukko-lehti eli sarjakuva leffasta! Luultavasti toi on maalla olevassa sarjakuvahyllyssä.Ja sit on Jenkki Musta Aukko purkkakuvavihko kanssa, mut siinä ei ole kaikkia tarroja kerättynä.Mun tekis kanssa mieli etsiä jostain noi apu-lehden sarjakuvaliitteet, meinaa siinä on Tintin seikkailut - Seikkailu punaisella merellä.Apu-lehti 25-26 - 52/1981 ja 1 - 25-26/1982.Kesäsin vietin lapsuudessani maalla kesälomani, niin silloin tuli tota Apu-sarjakuvaliitettä luettua. Mun vaarin äiti eli vanha-mummo tilasi Apu-lehteä ja mä hain aina maantien laidasta postilaatikoilta sen postit...ennen vanhalle-mummolle viemistä luin aina sarjakuvat Apu-lehdestä.Muistelen, että Flash Gordonkin seikkaili siinä. Muistelen, että kävin katsoo Mustan Aukon melkein heti Imperiumin vastaiskun jälkeen. Oliko se sitten joku uusinta-kierros vai oliko Musta Aukko tyypillisesti vuoden myöhässä taas Suomen ensi-illassa.
Musta Aukko tuli sit myöhemmin ja talven kynnyksellä nähtyä.Miten mä muistan tämmöisiä, mut en muista ostaa vessapaperia kaupasta...
Muistaakseni Disney-sarjat on listattu Inducksissa ja scifisarjat Kvaakin jäsen Raudan vanhalla sivustolla.
Tässä linkki Raudan arkistoituun sivuun. Tuon mukaan Kirbyn piirtämä Musta aukko oli Avun numeroissa 39/80 – 16/81.
Olen nyt onnistunut haalimaan näistä kasaan puolet (24kpl) ja kirjaimellisesti ärsyttävää kun lempijatkiksesta (Musta Aukko) puuttuu vielä alkua, väliä ja vähän lopustakin. Oliko mitään uutista josko tuo sarja jostain kokonaisuudessaan löytyisi?