0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hassua, että Tex-tallin uudemmat piirtäjät kuten Ortiz, Marcello ja Repetto, jotka ovat kuitenkin samaan ikäluokkaa, ovat edelleen aivan huippuvedossa.
Lainaus käyttäjältä: Jansa72 - 28.09.2004 klo 08:52:49Hassua, että Tex-tallin uudemmat piirtäjät kuten Ortiz, Marcello ja Repetto, jotka ovat kuitenkin samaan ikäluokkaa, ovat edelleen aivan huippuvedossa.Eihän ihmisiä voi laittaa samaan muottiin, joillakin kestää terveys paremmin kuin toisilla, se on aivan luonnollista.
Onkos kellään näyttää, miten Joe Kubert on onnistunut Texin piirrännässä. Eikös se sitä piirrä?
Nyt on pakko jyrähtää. Alkaa nimittäin pännimään tuo Bosellin ylistäminen ja Nizzin mollaaminen. Boselli on ymmärtänyt Texin idean väärin. Hän yrittää alentaa Texin vanhan Lännentien tasolle mukafilosofioinnillaan. Viime vuosina ihan surkeimmat jutut (paitsi vielä hirveämmät Galep-uusinnat) ovat kyllä olleet Boselli/Marcello-parivaljakon kehitelmiä. Jälkimmäisen hahmot näyttävät spitaalisilta sukurutsaisten orankien jälkeläisiltä, inhimilliset piirteet ovatten kovin vähissä (esim. se "Ogre" viime vuosien heikoimmassa tarinassa). Kyllä Nizzi on paljon lähempänä aitoa seikkailu-Texiä.Piirtäjien muuttumisesta puheenollen, kannattaa verrata vaikkapa Ticciä vuonna 1976 ja tänään. Tosin hänen tyylinsä jo 1982 (se Panama-juttu) on aika likellä nykyistä.Siinä olen eri mieltä, että Fusco olisi heikentymässä. Kyllä Fusco on edelleen ihan Fuscomaisessa vedossa. Letterin alamäestä olen samaa mieltä kuin muutamat muutkin. Tällä hetkellä parhaat piirtäjät ovat kyllä Ticci, Fusco, Villa, Civitelli ja nämä Cestaron veljekset. Etenkin Civitelli on minun makuun.JJ