Kirjoittaja Aihe: Teräsmies  (Luettu 50906 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Teräsmies
« Vastaus #30 : 24.09.2013 klo 15:21:05 »
"Miehet terästä" on nyt ostettu ja luettu. Taide ei mielestäni ollut mitenkään elotonta, vaan opusta silmäili ihan mielikseen ilman, että näkimiin sattui. Tarinapuolen suhteen on yhdyttävä Kvaakin arvostelijan ja tmielosen mielipiteeseen siitä, että enemmän tämä on Teräsmiehensä huolella lukeneille kuin satunnaisille sarjakuvan ystäville suunnattu. Erityisesti Avaruussankarien (olen tähän suomennokseen mieltynyt) vierailu jäi ensi lukemalla aika sekavaksi, vaikka legioonalaiset eivät ole minulle entuudestaan aivan tuntemattomia.

Brainiacin uusi ilmiasu on mukavan eksoottinen, mutta Metallo taas tuntuu väsähtäneemmältä. Syntytarinan samankaltaisuus vain pari vuotta vanhassa Superman: Secret Origin -minisarjassa esitettyyn muistuttaa, että vastahan tämä on - vähän laskentatavasta riippuen - kolmas alkuperäsaaga kymmeneen vuoteen. Hiukan näihin jo alkaa leipääntyä.

« Viimeksi muokattu: 27.01.2014 klo 11:13:02 kirjoittanut Darzee »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #31 : 24.09.2013 klo 20:08:39 »
Erityisesti Avaruussankarien (olen tähän suomennokseen mieltynyt) vierailu jäi ensi lukemalla aika sekavaksi, vaikka legioonalaiset eivät ole minulle entuudestaan aivan tuntemattomia.

Avaruussankareiden (eri jatkumosta kuin LSHn omassa lehdessä olleet jäsenet) ja Teriksen team-uppi päättyi vasta muutama numero sitten ja jäi sittenkin hiukan hämäräksi kun he eivät esiintyneet muualla kuin Actionissa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #32 : 15.10.2013 klo 00:49:56 »
Teräsmies on päässyt miehen ikään jo vuonna 1988:

(jotenkin yhä kaunista miten samaan kanteen saadaan John Byrnen Teräsmies ja otsikko "we are losing the drug war" taittaja ja päätoimittaja ansaitsevat kiitosta huumorintajustaan)

mutta nyt Viitasankarilla ikää on jo 75 vuotta.
Bruce Timm ja Zach Snyder koostivat sen kahteen minuuttiin Entertainment weeklyn sivuilla

Lisätkää se Snyderinhonne sitten niihin kommentteihin mutta ihan vänkähän tuo on.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #33 : 15.10.2013 klo 20:43:46 »
Nykyään on enemmän Teriksiä kuin oli 50-vuotisjuhlien aikaan (ja enemmän myös Teris-aiheisia lehtiä), nyt on nähty jo 2 kpltta multiversumin Teriksiä ja Ultraman ja lisäksi on Straczynskin Teris ja Beyond-Teris ja ilmeisesti tulevan JL 3000n Teris ja Terisperheen seikkailujen Teris ja Adventuresin Teris ja tietenkin pääversumin Teris. Pääversumin Teris seikkailee useammassa lehdessä kuin koskaan aiemmin.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #34 : 23.10.2013 klo 15:02:00 »

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #35 : 25.10.2013 klo 21:30:49 »
Olen aika varma että Teräsmiehen tylyjä tempauksia on pahempiakin. Palaan asiaan.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #36 : 26.10.2013 klo 20:42:28 »
Olen aika varma että Teräsmiehen tylyjä tempauksia on pahempiakin. Palaan asiaan.

Löytyy mm. Lois Lanen lehden kannesta jossa tämä (Teris) katkoo Loisin turvaköyden (tjsp).

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #37 : 24.06.2014 klo 21:52:49 »
Grant Morrisonin Teräsmies-trilogian kolmas osa Viimeiset päivät luvun alla, ja täytyy sanoa, että ei huono, ei huono ollenkaan. Mielettömän sekava tämä on jatkuvasti muuttuvinen todellisuuksineen, mutta tarinassa on sitä aitoa henkeä.

All Star Superman kummittelee lukijan mielessä vähän turhaankin, ei tässä sitä samaa yritetä. Vaikka jotkut hetket, kuten kummittelut Yksinäisyyden linnakkeessa kovin tutulta tuntuvatkin.

Mxyzptlk oli suosikkejani hopea-ajalta ja mukava taas tavata vanha tuttu.

Tosin ei ihan aina tarttisi olla universumi/todellisuus/maailmat/tulevaisuus/ulottuvuudet vaarassa - vähempikin riittäisi.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #38 : 25.06.2014 klo 21:18:17 »
Grant Morrisonin Teräsmies-trilogian kolmas osa Viimeiset päivät luvun alla, ja täytyy sanoa, että ei huono, ei huono ollenkaan. Mielettömän sekava tämä on jatkuvasti muuttuvinen todellisuuksineen, mutta tarinassa on sitä aitoa henkeä.

Mistä sitten tiedät mitä ajatella siitä koska edes minä Morrisonin kohtuullisen hyvin tuntevana en ottanut tästä tokasta osasta mitään tolkkua?

Voisiko joku vääntää minulle luku luvulta tarinan rautalangasta?

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #39 : 25.06.2014 klo 21:29:27 »

Hah, hah...

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #40 : 27.06.2014 klo 17:33:20 »
Hah ja hah, todellakin.

Sen verran mainittakoon, että noin 15-vuotisen sarjakuvakääntäjän urani aikana Teräsmies - Viimeiset päivät oli ehdottomasti vaikein, aikaavievin ja suoraan sanottuna vittumaisin projekti ikinä.

Kertokaa ihmeessä, jos sieltä silti jotain huomautettavaa löytyy.

Kaikki ensialkuun epäselviltä tuntuvat asiat ovat kuitenkin aivan alkuperäistekstin mukaisia.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #41 : 27.06.2014 klo 18:48:52 »
Hah ja hah, todellakin.
--
Kaikki ensialkuun epäselviltä tuntuvat asiat ovat kuitenkin aivan alkuperäistekstin mukaisia.

Hattuani nostan näin virtuaalisesti. Käännös on kekseliäs ja koherentti. Kerään rohkeutta lukeakseni kaikki kolme kirjaa peräjälkeen...

Näiden rinnalla kun luki sen Oikeuden puolustajat -kirjan, se tuntui lähes lastenkirjamaisen simppeliltä ja suoraviivaiselta.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #42 : 27.06.2014 klo 20:16:47 »
Mistä sitten tiedät mitä ajatella siitä koska edes minä Morrisonin kohtuullisen hyvin tuntevana en ottanut tästä tokasta osasta mitään tolkkua?

Tokasta osasta (Luodinkestävä) ei kukaan hullu otakaan yhtään mitään selvää. Ihan totaalikakkelia. Kolmosesta (Viimeiset päivät) löytyy sentään järjen hiveniä, jotka avaavat myös joitain kakkoskirjan solmuja. Mitenkään erityisen koherentti tämäkään paketti ei ole, mutta paikoin siinä pilkahtelee päheetä fiilistä ja mielikuvituksen hurjaa lentoa. Tällä kertaa myös täytetarinat toimivat ja tuovat kokonaisuuteen kaivattua inhimillistä lämpöä.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #43 : 28.06.2014 klo 21:27:11 »
Kiitos.
Entä oliko tässä easter eggsejä jotka olisi pitänyt bongata?
Kuten vaikka erityisiä merkityksiä nimillä jotka lueteltiin siinä yhdessä kohtaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #44 : 29.06.2014 klo 09:45:24 »
Kiitos.
Entä oliko tässä easter eggsejä jotka olisi pitänyt bongata?
Kuten vaikka erityisiä merkityksiä nimillä jotka lueteltiin siinä yhdessä kohtaa.

Yritin etsiä netistä sivustoa, jossa olisi käyty laajemmin läpi noita lukuisia viittauksia Teräsmies-mytologiaan tässä trilogiassa (jollaisia löytyy vaikka Merkillisistä herrasmiehistä), muttei ainakaan heti löytynyt. Muutama muna löytyy tästä blogista: http://goodcomics.comicbookresources.com/2013/05/14/comic-book-easter-eggs-easter-eggs-from-grant-morrisons-action-comics/.