Kirjoittaja Aihe: Teräsmies  (Luettu 54016 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: Teräsmies
« Vastaus #15 : 14.07.2013 klo 15:11:07 »
Tuoreen Teris-kirjan arvostelu on minusta innostava. Pitääpä hankkia tuo, Morrison ei yleensä petä.

Teris-asiasta toiseen: informaation uudesta tehokkaasta tallennusvälineestä puhutaan ”Teräsmies-kristalleina”.

Garwin

  • Jäsen
  • Viestejä: 368
Vs: Teräsmies
« Vastaus #16 : 14.07.2013 klo 17:19:57 »
Sanokaa mitä sanotte, mutta ainoa oikea Teräsmies on se "Silver Age- Teräsmies" jota piirsi Curt Swan. Kaikki sen jälkeen tullut ja tuleva Teräsmieheen liittyvä materiaali on vain haihattelua. Ugh! Olen puhunut. Piste.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Teräsmies
« Vastaus #17 : 14.07.2013 klo 18:27:21 »
Te olette sulkkuja.
Ellette peräti lutusia.

Itsekin luin Swanin hopeakauden töitä mutta vaikken koskaan suuri kryptonin partiopojan fani ole ollutkaan itse löydän niistä aivan ensimmäisistä Siegel Shustereista ja tuoreemmasta Morrisonista sen ikonin aseman ansaitsevan hahmon.
Yksittäisiä osumia noin muuten on ollut tämän 75 vuoden aikana toki mutta Swanin ansiokas pelkistys ei kiri noista mainitsemistani ohi omalla kohdallani millään määrin.

Mikäs siinä, joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä, jollekin perheen isä nostaa kuumia tuntoja.
Jokainen tekee omat junansa.

ps: Intiaaneille kävi köpelösti.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Teräsmies
« Vastaus #18 : 14.07.2013 klo 18:34:28 »
Curt Swanin aikana Teräsmies oli selvästi myös vanhempi kuin nykyään, siis ulkonäöltään. Jossakin mainittiin, että piirrettävä vanheni piirtäjänsä mukana.

Kriisiä edeltäneet Terra-mies-tarinat olivat erityisen hyviä! Oli se siivekäs hevonenkin...
http://en.wikipedia.org/wiki/Terra-Man

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Teräsmies
« Vastaus #19 : 14.07.2013 klo 19:51:25 »
Curt Swanin aikana Teräsmies oli selvästi myös vanhempi kuin nykyään, siis ulkonäöltään.

Ja myös tuhdimpi.

Nyky-Teris on nuorempi kuin aikaisemmat jotka olivat n. 35-vuotiaita ja nykyinen voisi olla alta kolmenkympin ja samantapainen rämäpää kuin Byrnen Teris useasti.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

haplo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 531
Vs: Teräsmies
« Vastaus #20 : 14.07.2013 klo 21:57:12 »

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Teräsmies
« Vastaus #21 : 15.07.2013 klo 20:05:15 »
Byrnen aloittaessa tehtiin selväksi että Teräsmies on 29-vuotias.

Juu mutta tuskin oli koko aikaa 29-vuotias.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Teräsmies
« Vastaus #22 : 15.07.2013 klo 21:31:59 »
Minä en ymmärrä Curtia. All-Star Teräsmies oli minusta aivan kuin Donnerin tai Curt Swanin Teräsmies. Morrisonin Superman and the men of steel Teräsmiehestä olen luvannut itselleni olla keskustelemasta vielä hetkeen.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Teräsmies
« Vastaus #23 : 23.08.2013 klo 10:06:53 »
Suunnitelmissani oli ostaa Miehet terästä, mutta kun se tuli kirjastossa vastaan, niin nappasin mukaan. Hyvä niin. Ei sen lukemisesta olisi halunnut kymmeniä euroja maksaa.

Kuten Lurkerin arvostelussakin sanottiin, niin aluksi tarina eteni rauhallisesti ja se oli sellaista perussettiä. Mielenkiintoisinta oli tutustua uusiin versioihin vanhoista hahmoista, joten näköjään tämäkin sarja oli tarkoitettu vanhoille faneille uusien sijaan. Sitten Morrison pisti isomman vaihteen silmään ja tarjolla oli tuttua ADHD-menoa Twilight Zonella. Kerronta on hyppivää ja lukijoille tarjotaan muutaman ruudun mittaisia kohtauksia, jotka pystyy yhdistämään kokonaisuudeksi vasta pidemmän lukemisen jälkeen. Jos silloinkaan. Mukaan on myös tungettu pieniä viittauksia vanhoihin tarinoihin tai muuhun mytologiaan, mikä tarjoaa tosifaneille mahdollisuuden saavuttaa hekumallinen kliimaksi niitä bongatessaan ja  ratkoessaan. Sitten netin pimeillä sivukujilla voi brassailla tarkkanäköisyydellään ja tietämyksellään.

Ja tietenkin tarinassa pitää olla mukana aikamatkustusta. Eihän se ole tarina tai mikään, jos ajassa ei joku matkusta. Tarinahan voisi vaikka olla selkeä ja tolkullinen, jos kaikki hahmot ja tapahtumat olisivat samasta ajasta.

Ehkä, jos tarina olisi kiinnostavampi tai siinä olisi jokin merkittävä sanoma, niin itsekin tykkäisin tällaisesta koukeroisemmasta kerronnasta, mutta tällä(kin) kertaa Teräsmies ja Morrison jättivät minut kylmäksi. Juttu tuntui enemmänkin sanaristikolta kuin sarjakuvalta.

Muiden kommenttien perusteella olen vähemmistössä mielipiteeni kanssa, mutta minusta Morrison on vain sellainen wanna-be-Moore. Muoto menee sisällön edelle ja kerronta on vain kikkailua. Pakko se on myöntää, että en vain onnistu pääsemään samalle aaltopituudelle Morrisonin kanssa vaikka useasti olen yrittänyt.

Moralesin taidekaan ei täysin vakuuttanut. Kent näytti Harry Potterilta ja jokin muukin hahmoissa häiritsi, mutta onneksi en enää muista mikä. Kubert oli enemmän minun makuuni.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Shimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 284
Vs: Teräsmies
« Vastaus #24 : 08.09.2013 klo 16:19:25 »
Luin Miehet terästä. Jo aika sitten, itse asiassa. Nyt sain skannattua kuvat.

http://routakoto.com/2013/09/08/terasmies-miehet-terasta/
- Shimo Suntila, http://routakoto.com/ nyt myös Facebookissa: http://www.facebook.com/Routakoto

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: Teräsmies
« Vastaus #25 : 10.09.2013 klo 19:29:40 »
Aloin lukea Miehet terästä -kirjaa, mutta ensiyrityksellä se jäi kesken puuduttavan ja elottoman näköisen taiteen takia. Enkä ole kauhean innostunut enää lukemaan näitä sankarin uusia syntytarinoitakaan. Koetan lähiaikoina uudestaan miten teos maistuu.

Darzee

  • Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 302
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Teräsmies
« Vastaus #26 : 24.09.2013 klo 15:21:05 »
"Miehet terästä" on nyt ostettu ja luettu. Taide ei mielestäni ollut mitenkään elotonta, vaan opusta silmäili ihan mielikseen ilman, että näkimiin sattui. Tarinapuolen suhteen on yhdyttävä Kvaakin arvostelijan ja tmielosen mielipiteeseen siitä, että enemmän tämä on Teräsmiehensä huolella lukeneille kuin satunnaisille sarjakuvan ystäville suunnattu. Erityisesti Avaruussankarien (olen tähän suomennokseen mieltynyt) vierailu jäi ensi lukemalla aika sekavaksi, vaikka legioonalaiset eivät ole minulle entuudestaan aivan tuntemattomia.

Brainiacin uusi ilmiasu on mukavan eksoottinen, mutta Metallo taas tuntuu väsähtäneemmältä. Syntytarinan samankaltaisuus vain pari vuotta vanhassa Superman: Secret Origin -minisarjassa esitettyyn muistuttaa, että vastahan tämä on - vähän laskentatavasta riippuen - kolmas alkuperäsaaga kymmeneen vuoteen. Hiukan näihin jo alkaa leipääntyä.
 

« Viimeksi muokattu: 27.01.2014 klo 11:13:02 kirjoittanut Darzee »

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Teräsmies
« Vastaus #27 : 24.09.2013 klo 20:08:39 »
Erityisesti Avaruussankarien (olen tähän suomennokseen mieltynyt) vierailu jäi ensi lukemalla aika sekavaksi, vaikka legioonalaiset eivät ole minulle entuudestaan aivan tuntemattomia.

Avaruussankareiden (eri jatkumosta kuin LSHn omassa lehdessä olleet jäsenet) ja Teriksen team-uppi päättyi vasta muutama numero sitten ja jäi sittenkin hiukan hämäräksi kun he eivät esiintyneet muualla kuin Actionissa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Teräsmies
« Vastaus #28 : 15.10.2013 klo 00:49:56 »
Teräsmies on päässyt miehen ikään jo vuonna 1988:

(jotenkin yhä kaunista miten samaan kanteen saadaan John Byrnen Teräsmies ja otsikko "we are losing the drug war" taittaja ja päätoimittaja ansaitsevat kiitosta huumorintajustaan)

mutta nyt Viitasankarilla ikää on jo 75 vuotta.
Bruce Timm ja Zach Snyder koostivat sen kahteen minuuttiin Entertainment weeklyn sivuilla

Lisätkää se Snyderinhonne sitten niihin kommentteihin mutta ihan vänkähän tuo on.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Teräsmies
« Vastaus #29 : 15.10.2013 klo 20:43:46 »
Nykyään on enemmän Teriksiä kuin oli 50-vuotisjuhlien aikaan (ja enemmän myös Teris-aiheisia lehtiä), nyt on nähty jo 2 kpltta multiversumin Teriksiä ja Ultraman ja lisäksi on Straczynskin Teris ja Beyond-Teris ja ilmeisesti tulevan JL 3000n Teris ja Terisperheen seikkailujen Teris ja Adventuresin Teris ja tietenkin pääversumin Teris. Pääversumin Teris seikkailee useammassa lehdessä kuin koskaan aiemmin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.