Kirjoittaja Aihe: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa  (Luettu 75613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #285 : 17.02.2012 klo 11:49:50 »
Tilanne alkaa hiljalleen kääntyä aivan päälaelleen. Näin meillä kvaakataan. Tasapuolisuuden nimissä nyt taitaa sitten olla FCDA-porukan vuoro nauraa. Kiitos O.M.

Ja sä Hessu, sä varmaan olet jo saanut ansiosi mukaan. Nykyisinhän sä nautit melkoista klovnistatusta jo omassakin porukassasi, että se siitä. Pistähän säkin asiat oikeisiin mittasuhteisiin, äläkä ylidramatisoi jatkuvasti niin helvetin naiivilla tavalla.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #286 : 17.02.2012 klo 11:55:54 »
Älä viitsi Claudius. Aina kun sinä avaat suusi saat vain riitaa ja eripuraisuutta aikaiseksi. Itseppä tuon jutun aloitit ja vastasin samalla mitalla sinulle minkä todella ansaiset.  Kaikki tässä osiossa meni hyvin siihen saakka, kun esitit oman kommenttisi tuolla joitakin kommentti osuuksia ylempänä johon vastasin. Itseppä soppasi keitit. Ja DA.n porukka on senverran fiksumpaa kuin tämä kvaak, ettei ne naura tälläisille jutuille mitä tässä on. He eivät ole niin lapsellista porukkaa.
Lopetappa ajoissa tuo Hessun morkkaaminen. Sinulla on täysin vääristynyt näkemys asioista joten älä please kommentoi enempää.

Jospa nyt voisimme sitten jatkaa jälleen pienten sivupolkujen jälkeen tätä tämän osion teemaa kaikessa hyvässä hengessä kiitos.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 12:19:55 kirjoittanut Orjan May »

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #287 : 17.02.2012 klo 11:57:51 »
-huokaus-
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Hessu

  • Jäsen
  • Viestejä: 75
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #288 : 17.02.2012 klo 12:19:27 »
Ja sä Hessu, sä varmaan olet jo saanut ansiosi mukaan. Nykyisinhän sä nautit melkoista klovnistatusta jo omassakin porukassasi, että se siitä.

Sinä varmasti tiedätkin kaiken FCDA:n porukasta ja heidän ajatuksistaan. Please, give me a break - et tiedä siitä mitään. Tiedoksi sinulle, että FCDA:n porukka osaa arvostaa tekemääni työtä yhteisön eteen, minkäänlaista klovnistatusta minulla ei heidän silmissään ole. Se on se mikä mulle myös merkitsee, se että kaltaisesi anonyyminä esiintyvä klovni vähän heittää helttaa ei merkitse minulle mitään.

Voi olla, että ylidramatisoin aiemmassa viestissäni - toivon niin. Mahdotonta sanoa koska en VesaK:ta tunne enkä täten voi hänen viestejään kovin hyvin tulkita. Tiedän vain sen, mitä hän kirjoitti ja tämä kyseinen kommentti oli minusta uhkailua. OIiko se vakavasti kirjoitettua vai ei, sitä en osaa sanoa. Itse en lähtisi kirjoittamaan tekstejä, jotka voi tulkita uhkailuksi, ihmisille joita en tunne.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 12:24:06 kirjoittanut Hessu »

matkamies

  • taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Viestejä: 621
  • Ukon lapset
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #289 : 17.02.2012 klo 12:41:38 »
Täähän alkaa koko keskustelu olla kuin komikymmenvuotinen sota.Välillä tilanne hiipuu ja ajatellaan ettäjokin sopu löytyy, sitten joku puhaltaa taas hiileen. Enkä sano että kuka, kun kaikilla tuntuu olevan ärsytyskynnys turhankin matalalla. Onko sillä paskankaan väliä loppupeleissä, mitä mieltä joku tyyppi netissä on sinusta tai töistäsi? Varmaan itsekullekin löytyy ihailijoita, vaikka vihaajat kirjoittaisivatkin enemmän. Niin kauan on hyvä kun joku ei kirjaimellisesti silmille käy.

VesaK on puhunut ihan hyvin ja huumorilla, se pitää vaan huumorina ottaakin. Niin minäkin otan tään uhkailujutun hessulta ja orjanilta. Jos se ei sitä ole, naurattaa se kumminkin.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #290 : 17.02.2012 klo 12:50:39 »
Hessu sai jo ansionsa mukaan ja saa jatkossakin tuolla tyylillä, on näitä uhoajia nähty.

Minä en uhkaile, olen aina tosissani silloin kun satun olemaan. Onneksi olen luonteeltani hyvinkin kiltti ja kirjoittelen ihan mitä lystään, mutta useimmista poiketen olen tismalleen samaa mieltä myös todellisessa maailmassa kuin netissäkin. Sopii tulla ihan naamatusten juttelemaan jos on kanttia. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #291 : 17.02.2012 klo 12:51:32 »
No niin no niin eipäs tapella. Muistakaa että netissä on liian helppo vetää herneet toisten kirjoituksista, mitä ei tapahtuisi livenä, ja sitä rataa...

Sitä en kyllä allekirjoita ettei mangavaikutteinen sarjakuva voisi olla persoonallista??

Todella suuri osa piirtäjistä on nyt kasvanut mangan parissa, ja sieltä tulee väkisinkin vaikutteita, aivan kuten "persoonallisemman" puolen kannattajat lainaavat toisiltaan. Nyt nuoria piirtäjiä pitäisi nimenomaan neuvoa ja ohjastaa että se oma (mangavaikutteinen) tyyli löytyy, eikä vain kopioida geneeristä valtavirtamangaa kaikkine kliseineen.

edit: tyop
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 12:57:49 kirjoittanut Aura »

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #292 : 17.02.2012 klo 13:17:56 »
Tämä on kyllä ihan surrealistinen "keskustelu". Leuka putoaa hölmistyksestä lattialle.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #293 : 17.02.2012 klo 13:31:15 »
Tämä on kyllä ihan surrealistinen "keskustelu". Leuka putoaa hölmistyksestä lattialle.

Olen vinkkaillut tästä ketjusta monille, ja kaikki ovat kehuneet että tästä lohkeaa päivän parhaat naurut.


Käsikirjoituskin on kuulemma jo tekeillä. Talibani vs. Natsimuumiot, odotellaan vain koska Renny vastaa. Tai Timo Koivusalo.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 14:12:40 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #294 : 17.02.2012 klo 13:44:19 »
Onhan tässä ollut paljon asiaakin. ...vai onko se sittenkin niin että olen itse osa surrealismia, jolloin en tietenkään näe kommenttien hölmöyttä itse. ::)

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #295 : 17.02.2012 klo 14:19:49 »
Minä kirjoitin tuossa jo jokin osuus ylöspäin seuraavasti:  "Jospa nyt voisimme jatkaa jälleen pienten sivupolkujen jälkeen tätä tämän osion teemaa kaikessa hyvässä hengessä kiitos", mutta jotkut vaan haluaa nyt  jatkaa ihan turhaksi mennyttä suukopua.  Kun ei ymmärretä selvää suomea ja kaunista pyyntöä, niin tässä nyt sitten lyhyesti  seuraava toteamus: "Nyt sukku suppuun ja sanokaa jotakin järkevää jo". :laugh: :laugh:

Ihanaa, ulkona on suoja sää. Mahtavaa kun kesä tulee.  
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 14:42:41 kirjoittanut Orjan May »

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #296 : 17.02.2012 klo 16:08:38 »
No, jengi tykkää riidellä. Se on huomattavasti inhimillisempää kuin kaivaa muutama hyvä pointti kaiken provon keskeltä.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #297 : 17.02.2012 klo 16:16:59 »
.....tässä yksi riitapukari ilmoittautuu.  ;) ;D :P

Aura. Sinun kanssasi on tosi kiva vaihtaa ajatuksia tämän topikin teeman puitteissa. Sinulla on sellainen kokonaisvaltainen näkemys yhteisöistä, DA:sta ja muista asioista. Olin kanssasi samaa mieltä monista esille tuomistasi yksityiskohdista ja kiva, että sivusit niitä. Tämä on ollut hyvä osio monessa muussa mielessä.
Minun tekisi mieleni kysyä, että kuinka moni kvaakkilainen muuten on ihan Devian-art yhetisön jäsenenä tai muissa sen sadoissa ja sadoissa ryhmissä. Onkohan sellaista topikkia täällä missään. Tiedän muutamia lahjakkaita kvaakkilaisia joilla on Devianaartissa oma sivut, mutta olisi kiva tietää muitakin. Kyllä minä vierailisin ihan kiinnostuksesta heidän sivuillaan. Yhtäköyttä vaan niin hyvä tulee.

Jippii....nyt sitten kirjoitin huomattavasti lyhyemmin kuin aikaisemmin. Hyvä minä! :P
Tuli pieni suorituspaine siitä, että osaanko kirjoittaa jäsentäen ja lyhyesti. Ja perskutarallaa, minä poika osasin. :laugh:
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 16:28:53 kirjoittanut Orjan May »

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #298 : 17.02.2012 klo 16:30:34 »
Olen tavannut esimerkiksi Akatemiessa kirjakaupassa joukon nuoria Manga harrastajia, jotka ovat Devianartisissa jäseninä. Meillä oli mukava keskustelu tuokio ja kerroin heille myös kvaak portaalista, että täällä on myös Manga-ihmisiä ja muita sarjakuvalle omistaununeita hienoja ihmisiä. Tervetuloa vaan myös tänne. He valittivat sitä, että täällä ei ole sellaista manga-harrastajia kiinnostavia portaaleja ja tällä siitä puhutaan niin vähän.  Se on aika jännää, että monet Mangaa harrastavat eivät ole löytäneet kvaakista itselleen paikkaa, vaan ovat tuolla DA:ssa tai FCDA.ssa tai DA:n monissa suomalaisryhmissä tai manga-ryhmissä joita on pilvin pimein.
Varmasti ajan kanssa tälläiset potentiaaliset nuoret alkavat piirtämään muutakin kuin Mangaa ja silloin kvaakki astuu kuvaan mukaan monipuolisuudellaan. Tietenkin pienemmissä puitteissa kuin DA.
Tämä oli nyt vaan tälläinen ajatus vaikkei täällä nyt mangasta varsinaisesti puhutakkaan.
Mutta yritän sanoa sitä, että kuinka kvaakistakin voisi rakentaa sellaisen paikan, jossa olisi nuorillekkin kiinnostavia teemoja ja aiheita. Onhan täällä tietenkin, mutta nuoret kaipaavat jotain.....


« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 16:46:36 kirjoittanut Orjan May »

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #299 : 17.02.2012 klo 16:48:52 »
Tästähän oli puhetta jo aiemmin tässä ketjussa että FCDA on vähän sellainen, ainakin jos sen uuden foorumin sun muut saa kunnolla käyntiin. Siellähän pyörii paljon tekijöitä sekä manga- että perinteiseltä puolelta. Ja luulisi että dA-pohjalta ponnistavien tekijöiden olisi helpompi liittyä sinne kuin Kvaakkiin.

Ainahan on vähän ongelmana että vaikka olisi mikä tahansa olemassa oleva tai juuri perustettu yhteisö, siellä ei pyöritä joidenkin ennakoluulojen takia. Nyt ei tule mieleen yhtäkään vanhempaa yhteisöä, jonne ei kieltäydyttäisi liittymästä jostain syystä X. :-\ Kääkistäkin kuulee aina toisinaan että tänne ei voi tulla, täällä on ikävä tunnelma ja mitään mitä kääkissä puhutaan ei kannata kuunnella. Aika tylyjä mielipiteitä nuokin, mutta jos joku on kokenut ilmapiirin ahdistavaksi niin se on tietenkin eri asia kuin leimata kaikki keskustelijat idiooteiksi...
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 16:51:50 kirjoittanut Aura »