Kirjoittaja Aihe: Lassi ja Leevi  (Luettu 79755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marika Oksa

• Avustava toimittaja
  • *
Vs: Lassi ja Leevi
« Vastaus #165 : 18.11.2020 klo 08:34:11 »
Calvin and Hobbes -sarjan 1. strippi julkaistiin 35 vuotta sitten! Sen kunniaksi Kolumneissa on kuvapitoinen juttu, jossa on valikoituja ruutuja sarjan julkaisuvuosilta. Juttu löytyy Kvaakin etusivulta: https://www.kvaak.fi/6400/2020/11/18/calvin-and-hobbes-35-vuotta-ensimmaisesta-stripista/

Ko. strippisarja on oma suursuosikkini. Nostan hattua Wattersonille siitä, että hän osasi lopettaa huipulla mutta no, olisihan se hienoa, jos hän olisi "salaa" piirtänyt ja kirjoittanut jatkoa sarjalle ja joku kaunis päivä päräyttäisi ne julki.  :)

STD

• Jäsen
« Vastaus #166 : 18.11.2020 klo 13:11:09 »
Kiitos paljon  L&L -jutusta.
Näitä voisi Kvaakissa olla useamminkin, muidenkin toimittajien toimesta kuin Jiksin.
Kyllä se siitä.

Jiksi

• Valvoja
« Vastaus #167 : 18.11.2020 klo 17:59:42 »
Tämä oli minustakin oikein muikea juttu merkkipäivää juhlistamaan!

Näitä voisi Kvaakissa olla useamminkin, muidenkin toimittajien toimesta kuin Jiksin.

Totta tosiaan voisi, ja sisällöntuotannossa on ovi auki.

Marika Oksa

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #168 : 18.11.2020 klo 18:20:42 »
Kiitos paljon  L&L -jutusta.

Tämä oli minustakin oikein muikea juttu merkkipäivää juhlistamaan!

Kivaa, että tykkäsitte! Hauska tätä oli tehdäkin  :), vaikka materiaalin kanssa oli todellista runsaudenpulaa. Mm. dinosaurus-aiheiset ruudut ja lumiveistokset jäivät pois.

Ideaa saa vapaasti kopioida! Olisi tosi kiinnostavaa lukea jotain vastaavaa jostain itselle oudommasta sarjasta (ja totta kai tutustakin).

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Avustava toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #169 : 18.11.2020 klo 23:23:39 »
Juu, oli kyllä kiva teksti, ja sai mut myös tilaamaan tuon Complete Calvin & Hobbes -kokoelman. Olin sitä mielessäni jo pyöritellyt, pohtinut suomalaisten kirjojen keräämistä, mutta näytteet ja teksti saivat kääntymään alkukieliseen hardcover versioon. Kun se löytyi ~140€ hintaan postikuluineen, oli siihen helppo tarttua.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Marika Oksa

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #170 : 21.11.2020 klo 16:59:08 »
Kun se löytyi ~140€ hintaan postikuluineen, oli siihen helppo tarttua.
Tuo on muhkea lukupaketti! Noin 10 kiloa laatusarjakuvaa... (joo, punnitsin kirjan, kun osia tuli pyöriteltyä juttua tehdässä ja Complete-boksi tuntui kirjaimellisesti kuuluvan raskaaseen sarjaan).