Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Turrikaanien yö on vuoden sarjakuvablogi (07.09.2019 klo 14:08:46)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.10.2019, klo 16:54:51

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
477381 viestiä 10488 aihetta kirjoittanut 7431 jäsentä. Uusin jäsen: lahtini99
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  VIHAAN SARJAKUVAKERÄILIJÖITÄ!
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: VIHAAN SARJAKUVAKERÄILIJÖITÄ!  (Luettu 42884 kertaa)
Antti Vainio
Karpaattien nero
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #90 : 27.08.2011, klo 00:12:34 »

Tää varmaan heräsi henkiin mun Chninkelistä. Mä ostin helvetinmoisen pinon 80-luvun laatusarjiksia pilkkahintaan yhdeltä itä-Helsingin ghettokirpparilta ja myin ne eteenpäin niin että kavereilta en ottanut mitään välistä ja muutenkin se oma siivu oli kohtuullinen. KERÄILIJÖILLE tämä ei käy, niille sarjakuvat on kuntoluokituksia ja odotettavissa olevaa arvonnousua. En arvosta heitä suuresti. Vetäkää käteenne, säälin teitä.
tallennettu

"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #91 : 27.08.2011, klo 08:39:39 »

Piti kertoa tämä, mutta olihan tästä jo puhetta:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,4115.msg326785.html#msg326785

tallennettu

Chessman
Jäsen
Poissa

« Vastaus #92 : 27.08.2011, klo 12:40:53 »

On tuolla hyllyssä kai jotain yli 5e tavaroita...mutta joo, en maksaisi useampaa sataa euroa mistään keräilykohteesta (20e menee jo kipurajalle käytetystä tavarasta, oli mikä tahansa) enkä mieti jälleenmyyntiarvoa, eli en ole keräilijä.  Mutta ymmärrän toki että nuo asiat ovat keräilijöille tärkeitä...
Ongelma tuleekin siinä kun se kiinnostuksenkohde niillä lukijoilla ja keräilijöillä on vain näennäisesti sama, jolloin tulee näitä kulttuurien välisiä konflikteja ja kenelläkään ei ole kivaa (kts. ketjun ensimmäinen viesti). Silloin kun keräilykohde on sellainen jota ei oikeasti käytetä muuhun tarkoitukseen kuin keräilyyn (käytetyt postimerkit, tulitikkuaskien etiketit jne) niin tuolalista harmillista tilannetta ei synny.

(ai niin, minä muuten en oleta että jälkipolvia kiinnostaa pätkääkään minun kiinnostuksen kohteeni kokoelmana...saattavat löytää tuolta hyllystä jotain kivaa ja roudaavat loput kirppikselle tms.)
 Eihän nämä asiat ole suinkaan näin mustavalkoisia kuin tästä sun kirjoituksesta voisi päätellä.

Mikä onkaan hienompaa kuin lukea jotain vanhaa,hieman tunkalle tuoksuvaa arvokasta keräilykappaletta. Tärisevin sormin käännellä sivuja,ihastella hyvin säilyneitä värejä,eläytyä hetki menneisiin vuosikymmeniin..

Keräilijöitäkin on monenlaisia ja nämä minttimiehet/naiset ovat ilmeisesti niitä jotka saa aika monilta karvat pystyyn. En itsekkään ymmärrä että ostetaan uusi lehti ärrältä ja pannaan saman tien pussiin..

Itse vertaan sarjisten keräilyä taiteen keräykseen (niinkuin varmasti moni muukin).

Eli sen voi nähdä sijoituksena ja investointina tulevaisuuteen,lukunautinnon LISÄKSI.

tallennettu
hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #93 : 27.08.2011, klo 15:55:08 »

Joo, onhan se harrastajien skaala oikeasti laajempi ja se uusien lehtien pussittaminen lukemattomina on se minulle käsittämätön ilmiö. Ja kuten sanottu niin minusta vokaation toteutumattomuus on jotenkin surullista myös elottomissa esineissä, eli se hyvä vanha kirja jota kukaan ei ole lukenut on kurja näky...

Sinänsä mieleen tulee myös se taidekonservaatiossa ajoittain esiin tuleva kysymys, että jos tulee joku teos johon on tehty näkyviä muutoksia (esim. kirja sidottu uudestaan tai vanhaan kaappiin vaihdettu vetimet) niin milloin sen konservaattorin on suotavampaa pyrkiä palauttamaan teos mahdollimman lähelle sitä alkuperäistä asua ja milloin se historia säilytetään osana esinettä...
Samaan tapaan minä oikeasti pidän siitä että kirjan etusivulta löytyy jonkun randomtyypin exlibris tai joulutoivotukset 50 vuoden takaa (pitäisiköhän muuten itsekin teettää exlibris...), vaikka eivät olekaan silloin minttiä.
tallennettu
Antti Vainio
Karpaattien nero
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #94 : 27.08.2011, klo 17:39:51 »

Mä pidän myös kirjoista enemmän pokkareina kuin kovakantisina. edellisiin nojaten niissä on jotenkin käyttöesineen tuntu kun taas esim. mun oma nahkakantinen Rikos ja rangaistus vaan syyllistää tuolla hyllyssä. En ole ikinä aloittanut mutta siellä se jököttää.
tallennettu

"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #95 : 27.08.2011, klo 18:49:58 »

Minä vaan luen. Vaikka niitä kertyykin. Yritän toki olla lukematta tahmatassuin, mutta en välitä vaikka joku ruttu tuleekin. Ja nyt on semmoinen tilanne, että lukemattomien pino on aika iso. Apuva.

Timo
tallennettu

Lönkka
Jäsen
Poissa

Life goes on (except for those who die)

« Vastaus #96 : 28.08.2011, klo 14:45:39 »

Aika lailla samoilla linjoilla kuin Ronkainen.

Ja jos pussittaisein kaikki tuhannet lehdet niin jo nyt äärirajoilla oleva tila menisi yli ratkeamispisteen. Ja kun enin osa kokoelmasta on kuitenkin aika peruskauraa niin pussittamisesta saatu hyöty kääntyisi itseään vastaan.

Ihan muutaman harvat arvokkaat tai huonokuntoiset nimikkeet olen pussittanut mutta ei niitä kovin monta kymmentä ole.
tallennettu
hatinufer
Jäsen
Poissa

« Vastaus #97 : 28.08.2011, klo 16:18:54 »

Itse olen suojapussittanut harvoja lehtiä; syystä, etten ole koskaan itse ostanut ensimmäistäkään suojapussia enkä osta), vaan saanut ne ostaessani kaiketi keräilijöiltä lehtiä.
Itse luen liki kaikki lehdet, jotka hankin( tarkoittaa, että jotkut jäävät kesken, ja lopullisesti),
Lehtien kuntoluokittelun suhteen olen pihalla. Mulle riittää siisti lehti. Milehighscomicsilta hankkimani fine-luokitellut lehdet ovat useinmiten silmissäni loistokappaleita.
Aika paljon on tullut osteltua käytettyjä ( nykyään käytännössä vain jenkki-) lehtiä.
999 kertaa tuhannesta olen ollut tyytyväinen ostoksiini. Turha niuhoilu on k-päistä. Sarjikset ovat mulle lukemista varten; käytännössä mikä tahansa lehdistäni tai albumeistani on aina myynnissä. Jotkut hinnat vain ovat mielestäni aika lailla järjettömiä... tarkoitan näitä suomeksi julkaistujen jenkkilehtien kovakantisia versioita. No; tosikeräilijät ovat sellaisia. Itse olen vain sarjisharrastaja.
tallennettu
Antti Vainio
Karpaattien nero
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #98 : 29.08.2011, klo 18:50:00 »

Toi oli mukava kuulla. Näinhän sen pitäisi mennä.
tallennettu

Nikopol
Jäsen
Poissa

« Vastaus #99 : 29.08.2011, klo 22:07:13 »

Viitatakseni ihan ensimmäiseen viestiin ketjussa, tuli mieleen näistä priimanmetsästäjistä omat kokemukseni. Tuttavapiirissäni on muutamia tällaisia priimanmetsästäjiä, jotka oikeastaan ovat yhtä lukuunottamatta muuten ihan normaaleja sosiaalisia ihmisiä. Tämä yksi nyt on mitä on, mutta kyllä hänenkin kanssaan juttuun tulee, kun ei vain erehdy puhumaan mistään reaalimaailmaan liittyvästä ja työpaikkakin hänellä on.

Huudossa suurin pelkoni on, että vaikka yritän antaa kohteistani mahdollisimman tarkan kuvauksen, voi joku sivu kuitenkin jäädä tarkastamatta, tai kohde on unohdettu heijastaa valoa vasten, jolloin joku mahdollinen painuma on saattanut jäädä havannoimatta. Jos kohde on pompannut moninkertaiseksi hinnaltaan lähtöhintaan nähden kasvaa paine vielä silminnähden. Sitten vain paketti siistiin kestävään pakettiin ja sormet ristiin, että kuuluuko perästä jonkun tällaisen ääriesimerkin valitusta. Toistaiseksi ei ole kuulunut, kuten palautteestanikin näkyy http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=16616, mutta se peikko pelottelee aina nurkan takana. Tällä hetkellä suurin osa myymästäni tavarasta on tosin videokasetteja, mutta aina silloin tällöin tulee myytyä sarjakuvia ja kirjojakin.

Itse ostan itselleni nykyään vain käyttötavaraa, joten kunto ei ole kovinkaan suuri tekijä. Kunhan näyttää hyvältä hyllyssä ja kaikki sivut tallessa ja mielellään nidos tai sidos kasassa, niin hyvä on. Priiman kerääminen omassa elämäntilanteessani olisi tulevaisuudessa pelkkää sikojen helmillä koristelua joten miksi vaivautua. Oma lapsi on vain kaukainen haave, joka käy vuosi vuodelta kaukaisemmaksi, joten siltä suunnalta kokoelman siirtyminen sukupolvelta toiselle tuntuu epätodennäköiseltä. Nykyiset perilliset hävittävät todennäköisesti kaiken jollekin kuolinpesien ostajalle.
tallennettu
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #100 : 07.11.2011, klo 13:57:22 »

Onko digiversioiden keräily keräilyä ollenkaan?

Keräilyn on "hamsterin" hommaa, pesään kasataan tavaraa. Jos on jotain jossain datapilvessä bitteinä, ei sitä voi keräilynä oikein pitää.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #101 : 07.11.2011, klo 15:28:09 »

Keräilyn on "hamsterin" hommaa, pesään kasataan tavaraa. Jos on jotain jossain datapilvessä bitteinä, ei sitä voi keräilynä oikein pitää.

Olet vain vanhanaikainen. Kalkkis. Muumio.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #102 : 07.11.2011, klo 15:31:08 »

Olet vain vanhanaikainen. Kalkkis. Muumio.

Myönnetään: guilty as charged.
tallennettu
MTT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #103 : 07.11.2011, klo 15:41:46 »

Ite oon kyllä sun kanssa samaa mieltä (vanhanaikaista tai ei).

Keräilyyn kuuluu olennaisena osana myös omin sormin hiplailu, tuo ei oo ollenkaan kivaa jonkun ipadin kanssa Smiley

tallennettu
Emppu
Känisijä
Avustava toimittaja
*
Poissa

"I don't even believe in Jebus!"

« Vastaus #104 : 07.11.2011, klo 17:21:34 »

Digijulkaisu muistuttaa enemmänkin sellaista festari/messuähkyä tyyliin "Tää näyttää kivalta *pim* TÄÄ ON SAATAVA JUST NYT EIKÄ HETI!", kuin jotain vaivalla hankittua.
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: