Nykyään näkyy olevan kaupan tuollaisia päälle kahdensadan euron värilasertulostimia. Väriainekset tietysti maksaisivat kaiketi enemmän kuin itse kone, mutta tuommoinen kumminkin houkuttelee.
Ovatkohan ihmiset halukkaita maksamaan oikeata rahaa* lasertulostinnivaskoista, vai pitäisikö tässä ryhtyä kaurapuurolinjalle notta olisi joskus asiaa kirjapainoonkin? Itse myönnän karsastavani tulostesarjakuvia, mutta oikeastaan enemmänkin siksi että mv-tulosteteokset eivät aina ole sitä terävintä taiteen ja tarinan etunenää. Kuinkas muut?
Ja jos jollakulla on kokemusta näistä edullisemman pään lasertulostimista, niin levittäkääpä viisautta: Kestävätkö net mitään muuta paperia kuin sitä kiiltävää valkoista? Ja ovatko ne nyt mistään kokoisin?
Tuumasin että jotenkin toimiva kompromissi saattaisi olla mv-lasertulostetut sivut ja itse painetut kannet, mutta se vitivalkoinen kiiltopaperi olisi tuommoisessa hiukan ongelmallinen.
Ja juu, painettavaa/tulostettavaa ei tietenkään ole, kunhan tässä selvittelen epäolennaisuuksia ensin.
*Oikea raha olisi luonnollisesti joku kulut peittävä summa, mutta vähemmän kuin mitä oikea painotuote maksaisi. Vaikka tulosteteoksella tuskin kovin nopeasti kattaisi noita kuluja kattaisi: laserkone + värit + paperit =paljon rahaa.
(Oikeasti haluan vain hyvän tekosyyn värilasertulostimen ostoon.)