Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)  (Luettu 129534 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 777
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #75 : 21.03.2014 klo 08:40:30 »
Joo se lähti viikonlopun jälkeem toimimaan. Huomasin että 2013 ja 2014 ekstrat puuttuu kokonaan palvelusta, laitoin meiliä asiasta.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

*Mika*

  • Jäsen
  • Viestejä: 184
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #76 : 03.04.2014 klo 14:59:46 »
Lataamo ollut nyt pari kuukautta ja kivahan Akuja on sieltä lukea! Menee nyt vain se aika Akuihin, mitä on mennyt Tex WIllerin lukemiseen (2 kk:n Willerit odottavat lukemistansa  ::)   )

Mitä mieltä Akun lukijat olette vanhan ajan väreistä vs nykyajan värit? Olisivatkohan uudet värit tulleet joskus 90-luvulla. Väritystähän voi verrrata es. katsomalla toivesarjoja.

Katsokaapa es. Jäätelökivääri/Kiisselikivääri ja Akut 3/1957, 43/1975, 37/2011 tai Aprillia! ja Akut 13/1975 ja 13/1995.

Minä pidän enemmän noista vanhan ajan himmeämmistä väreistä, mutta makuasia toki! Vaikka tuo 50-luvun teksti vähän häiritsee kun on tottunut erilaiseen. Mutta ainakin jos vertaa 70-luvun värejä uudempiin, niin 70-luvun värit paremmat mielestäni.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2014 klo 15:11:49 kirjoittanut *Mika* »

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 033
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #77 : 04.04.2014 klo 17:40:48 »
M&M: Me Naiset Joka päivä ja Aku Ankka Lataamo mukana kansainvälisessä innovaatioraportissa
Innovation in Magazine Media 2014 World Report esittelee noin neljäkymmentä aikakausmedian innovaatiota ympäri maailmaa. Sanoma Magazinesin antaman tiedotteen mukaan Me Naiset Joka päivä ja Aku Ankka Lataamo ovat tämänvuotisen raportin ainoat suomalaisnimet.

Aku Ankka Lataamo näki päivänvalon elokuussa. Sinne on koottu kaikki Aku Ankka -sarjakuvat vuodesta 1951. Palvelu toimii iPadeilla ja Android-käyttöjärjestelmän tableteilla sekä verkkoselaimella.

Kahkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 758
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #78 : 05.04.2014 klo 11:06:22 »
Eihän Lataamossa ole läheskään kaikkia Aku Ankka -sarjakuvia, edes suomennettuja.

Eikä edes kaikkia Aku Ankka -sarjakuvia. Esimerkiksi Turun design-numeroa?

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 744
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #79 : 05.04.2014 klo 22:00:25 »
Ja puuttuvia tarinoita löytyy monista akkareista vielä.

printemps

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #80 : 10.04.2014 klo 17:09:04 »
Lataamo ilmaiseksi luettavissa minkä tahansa Sanoman lehden tilaajille 27.4. asti.

Miten homma käytännössä toimii? Itselläni on Sanoma-tili toisen lehden puolesta, mutta ei niillä tunnuksilla ainakaan suoraan voi kirjautua Lataamoon..

Kahkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 758
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #81 : 10.04.2014 klo 19:33:35 »
Hyvin toimii, kun ensin kirjautuu Jukka Laineen antamassa linkissä.

Tai täällä:
http://www.sanomakauppa.fi/

printemps

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #82 : 10.04.2014 klo 20:06:22 »
Kahkonen, en kyllä edelleenkään onnistu pääsemään Lataamoon. :( Kun on kirjautunut Sanoma Kauppaan tuosta linkistäsi, mihin siellä tarkkaan ottaen kuuluu mennä, jotta pääsee kirjautumaan ilmaiseksi Lataamoon? En löydä sieltä itse kuin näitä kohtia, joissa Lataamon voi tilata itselleen siihen ja siihen hintaan..

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #83 : 10.04.2014 klo 21:04:29 »
Itse jouduin vaihtamaan salasanan kun ei hyväksynyt aikaisempaa. Sen jälkeen futasi.

Ihan hyvältä tuo Lataamo vaikuttaa ensivaikutelman perusteella.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #84 : 15.06.2014 klo 18:06:32 »
Ei yllätä, joku myyntikoukku Lataamossakin pitää olla, ei tuo pelkillä vanhoilla sarjoilla myy.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Kahkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 758
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #85 : 25.06.2014 klo 20:58:55 »
Lataamossa ei ole vuoden 2014 Aku Ankka Ekstroja, mutta on Lataamo-lehtiä ja vanhoja puuhalehtiä. Onko Ekstrat lopetettu Lataamosta?

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 777
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #86 : 25.06.2014 klo 21:27:30 »
Lataamossa ei ole vuoden 2014 Aku Ankka Ekstroja, mutta on Lataamo-lehtiä ja vanhoja puuhalehtiä. Onko Ekstrat lopetettu Lataamosta?

Ei kai. 2013 ekstrat tulivat vasta hiljattain sinne. Kyllä ne sinne tulee, mutta jälkijunassa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 033
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #87 : 26.06.2014 klo 09:40:34 »
Lataamo laajentuu sähköisestä arkistosta uuden sarjakuvan julkaisukanavaksi.

Aku Ankka Lataamoon mielenkiintoista lisäsisältöä (Findance)
... julkaistujen sarjojen lisäksi Aku Ankan Lataamon alkaa putkahdella tyystin ennen julkaisemattomia sarjoja. Kesän mittaan on luvassa muun muassa Jan Gulbradssonin huikea Alppi-jatkosarja, hulvattomia retro-Mikkejä, Carl Barksin kunniaksi tehtyjä sarjismukaelmia ja ihan muuten vain mainioita sarjakuvia!, Hyyppä lupaa.


Tuo retro-Mikki tarkoittaa ilmeisesti Gottfredsonia?!? Lataamo yrittää selvästikin sitouttaa Disney-sarjakuvan harrastajia digitaalisen sisällön tilaajiksi.


Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #88 : 26.06.2014 klo 21:21:41 »
Tuon linkin mukaan lisäksi julkaistaan:

"...- Olemme raottaneet toimituksen aarreholvia ja julkaisemme Lataamossa ikivanhoja Aku Ankan 100-sivuisia albumeita sekä Aku Ankan Karuselleja vuosikymmenten takaa. Kyseiset albumit olivat Aku Ankka -lehden jälkeen ihan ensimmäinen Suomessa julkaistu Aku-sarja, eikä niitä taida enää löytyä edes antikvariaateista. Lataamo tuo ne lukijoilleen ihan sellaisenaan, ihanin 60-luvun värityksineen, kertoo Aku Ankan päätoimittaja Aki Hyyppä..."

Toivottavasti nuo Mikit ovat  FG:tä (muidenkin vanhat Mikit käy), se olisi hienoa, sitten voisi taas ostaa lukuoikeuden Lataamoon.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 276
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #89 : 13.08.2014 klo 16:32:11 »
Nyt se on saatavilla kuulemma myös iPhonelle, käykääpä kokeilemassa, kellä semmonen pluuri on.

Timo