Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)  (Luettu 130998 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Vs: Aku Ankka digipalvelu (ent. Lataamo)
« Vastaus #105 : 30.10.2014 klo 12:15:00 »
Aivan loistava juttu! Tätä olen odottanutkin! Nyt Lataamo alkaa olemaan hyvässä kuosissa!
Je suis alle kuuden euron pizza!

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #106 : 30.10.2014 klo 14:26:43 »
Tähän suuntaan viitannee myös tuo toisessa ketjussa mainittu mahdollisuus että taskarien uusintapainoskierros on lopetettu...
No, kyllä tämäkin on hyvä, varsinkin jos laittavat Ropsut tuonne kanssa.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #107 : 30.10.2014 klo 18:03:04 »
Lataamo alkaa tosiaan näiden lisäysten myötä vaikuttaa realistiselta ja kiinnostavalta vaihtoehdolta, mutta samalla tunnen sisimmässäni kipua. Alkaa vähän tuntua kuoliniskulta perinteiselle harrastamiselle, kirjahyllyjen täyttämiselle ja oikealle lukemiselle fyysinen kirja käsissä. En koe omistavani julkaisua, jos minulla on vain oikeus lukea se Lataamossa. Kyllä sen edelleenkin täytyisi löytyä sieltä hyllystä fyysisenä kappaleena.

Herää myös ajatus, että Sanoma vaikeuksissaan alkaa säästää häpeämättömästi siitä päästä, joka on sille vuosien saatossa tuonut kottikärryittäin rahaa ja saavuttanut vankkumattoman aseman suomalaisessa yhteiskunnassa. Onko se asema enää vankkumaton, jos kaikki siirtyykin verkkoon? Julkaisuja lopetetaan, uudistetaan ja ilmestymisiä harvennetaan... Onko tässä selkeä suunnitelma taustalla? Konservatiivissa pelko ottaa voiton.

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #108 : 30.10.2014 klo 18:12:04 »
Mutta jos perusankan tilaaja saa vitosellaan kuussa noin paljon plussaa niin tästä tulee kova juttu.

Taskareista pitääkin maksaa jonkin verran ekstraa. Näin kerrotaan Lataamon etusivulla.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #109 : 30.10.2014 klo 18:13:05 »
Allekirjoitan tuo toisen kappaleen ylläolevasta tekstistä, selkeä linja on näkyvissä, alkoi jo tänä vuonna näkyä tunnetuilla tavoilla. Luettavaa siirretään Lataamoon joka on kyllä kätevä monella tavalla, ei tarvitse "juosta" enää esim. jonkun vanhan taskarin perässä jne....mutta samalla harvenee perinteinen printti.

Alan itse uskomaan että ollaan jonkinlaisessa taitekohdassa Sanomien kohdalla mitä tulee "julkaisualustoihin", varsinkin perinteinen kovakantinen sarjiskirjan tarjonta on niukkaa.

Mutta aika on sellainen että varsinkin nuoriso on tottunut digitaalisuuteen (kuten se hienosti sanotaan), ja Sanomien kaltainen suuri tekijä, sen on pakko olla mukana muutoksessa.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #110 : 31.10.2014 klo 16:01:29 »
^Niin on, kyllä hienot sarjiskirjat ovat komeita hyllyissä ja sylissä  :laugh:

jokunen

• Jäsen
« Vastaus #111 : 04.11.2014 klo 17:55:07 »
Taskarit näkyvät tulleen tänään lataamoon. Sieltä voi ostaa joko koko paketin tai sitten vain taskarit tai Aku Ankka lehtien lukuoikeudet erikseen ilman toista.

Tältä vuodelta vain 3 taskukirjaa saatavilla mutta taisi olla vuoteen 2002 saakka taakseppäin tällä hetkellä.

Toivottavasti tulisi samanlainen mahdollisuus hakea taskari tarinoita teemojen tai hahmojen mukaan kuten Aku Ankka lehtien kanssa. Nyt on vähän kömpelö vielä.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #112 : 04.11.2014 klo 19:04:16 »
No, Kultaharkko ei ollut mikään huippusarjojen kavalkadi, on niitä parempiakin uusia.

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #113 : 04.11.2014 klo 20:53:23 »
Ilmainen Kultaharkko katosikin.

Ilmaisena näytteenä on nyt Taskari 399 Pelin henki. Hyvä, että sellainen edelleen on, ettei käyttäjien tarvitse ostaa sikaa säkissä. Kyllä luettavan materiaalin ulkoasu Lataamo-alustalla täytyy nähdä ennen ostopäätöstä.

Konservatiikin alkaa pikkuhiljaa lämmetä Lataamolle, mutta eräs asia vaivaa edelleen niin paljon, etten voi vielä harkitakaan tilaamista. Missä viipyy se Windows Phone -versio? Ei minulla ole käytettävissä iOS- tai Android-laitteita enkä ole sellaisia aikeissa ostaakaan.

jokunen

• Jäsen
« Vastaus #114 : 04.11.2014 klo 21:40:51 »
Luultavasti sen takia kun sinulla on jo Aku Ankka lukuoikeus pohjalla. Minullakin ne muut näkyivät vain ulos kirjautuneena.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2014 klo 21:43:07 kirjoittanut Potsie »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #115 : 19.11.2014 klo 10:50:44 »
Taskarit tulivat Lataamoon! Näin retostellaan AA-sivuilla!

http://www.akuankka.fi/artikkeli/tietolaari/ajankohtaista/taskarit_tulivat

Mutta.....

Ensiksi tulivat uusimmat numerot: " ...266 eteenpäin, ja uusin taskukirja ilmestyy Lataamoon samaan aikaan kuin kioskeihinkin."

Sitten isompi mutta eli hinnoitelu:

"Vallan ilmaiseksi Taskareihin ei pääse käsiksi, mutta sopuhintaan kuitenkin. Uudistuksen jälkeen Lataamo-tilauksia on kolmea eri sorttia, nimittäin: Aku Ankka Lataamo eli Lataamon perustilaus. Akkarin tilaajille hinta on 4,90/kk ja ei-tilaajille 9,90/kk.
Lataamo Plussa, jolla Aku Ankka -lehden tilaaja saa käyttöönsä kaiken edellämainitun sekä Taskarit hintaan 7,90/kk ja ei-tilaaja hintaan 12,90/kk. Taskari-Lataamo eli pelkät Taskarit hintaan 5,90/kk.

Piirtäjä- ja hahmoesittelyt ovat tietenkin edelleen ilmaiseksi kaikkien luettavissa, ja lehti- ja Taskari-arkistoa pääsee niin ikään selailemaan, vaikka tilaus ei niiden lukuoikeutta
sisältäisikään. Taskarilukukokemusta voi lisäksi testata ilmaista näytepokkaria tavaamalla....."

Laitteisto-info loppuun!

"Taskari-sisältö ilmaantuu iOs- ja Android-härveleissä näkyviin vain, jos olet ladannut laitteeseesi Lataamon uusimman version Appstoresta tai Google Play -kaupasta. Itse sovellus on ilmainen."

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #116 : 19.11.2014 klo 12:37:49 »
Tämän vuoden Ekstrat puuttuvat edelleen. Olisiko ehkä Ekstralle tulossa oma hinta? Lataamo Plussa Ekstra?

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #117 : 15.01.2015 klo 09:56:03 »
Kun kyselin Ekstrojen puuttumisesta, vastaus oli, että kiitos huomiosta. Onko tuosta ilmoitettu jossakin, että niitä ei tule sinne? Olin siinä käsityksessä, että Ekstrat kuuluvat pakettiin.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #118 : 15.01.2015 klo 11:15:11 »
Kun kyselin Ekstrojen puuttumisesta, vastaus oli, että kiitos huomiosta. Onko tuosta ilmoitettu jossakin, että niitä ei tule sinne? Olin siinä käsityksessä, että Ekstrat kuuluvat pakettiin.

Kyllä ne sinne tulee, olikohan niiden kohdalla päivitys 2 kertaa vuodessa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #119 : 23.02.2015 klo 17:58:18 »
YLE– Lataamo-palvelun levikki kai pääsee mukaan levikintarkistukseen. Noin lonkalta heittäisin, että sillä on keskimäärin noin 16 000 tilaajaa vuodessa, arvioi [Aku Ankan päätoimittaja Aki] Hyyppä .

Kohtuu hyvin ovat saaneet tilaajia.