Kirjoittaja Aihe: Mitä sarjoja ilmestyy lähilehdessäsi?  (Luettu 39199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Mitä sarjoja ilmestyy lähilehdessäsi?
« : 05.01.2004 klo 13:54:11 »
Tuosta vuodenvaihdoksesta ja useiden sanomalehtien sarjakuvasivujen uudistuksista tuli mieleen, että jotenkin voisi kartoittaa mitä sarjoja missäkin alueella ilmestyy. Mitä strippejä tms. sarjoja ilmestyy esim. Pohjalaisessa, mitä Lapin kansassa, mitä Länsi-Uusimaassa? Kertokaa, aluetoimittajat!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Leo

• Jäsen
Re:Mitä sarjoja ilmestyy lähilehdessäsi?
« Vastaus #1 : 05.01.2004 klo 13:59:11 »
Mun "lähilehti" on Länsiväylä ja siinä ilmestyy Me muut, Into ja Radio Otto... Mun mielestä siinä oli vielä joku, mutten nyt muista... Informoin myöhemmin...

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 05.01.2004 klo 14:35:33 »
Etelä-Saimaassa (se lehti, joka minun postiluukustani aaumuisin kämppääni kolahtaa) on arkisin luettavissa seuraavaa: Jere, Hannes (tällä voipi olla muitakin nimiä, tekijänä Bo Grace), Lassi & Leevi, Mustanaamio, B.Virtanen, Viivi & Wagner, Dilbert (tuli Masin tilalle) ja Karvinen (josko siitä päästäisiin eroon ensi vuonna).
Sarjakuvien paikka lehdessa vaihtui, ja jotenkin näyttäisi siltä, että niiden koko olisi kasvanut. (Ei, minä en käy mittaamaan sitä.)

Viikkoliitteessä vuorottelevat Ville Pirisen Kelmeä Kaupunki ja kukatätänyttekikään Orjat. Näiden sarjakuvien koko näyttäisi taasen pienentyneen, ainakin lukeminen on työläämpää (voi johtua myös siitä, että sijainti vaihtui sivun alareunasta yläreunaan, ja sinne ei aamuhämärässä näe hyvin).

Sunnuntaisin ilahduttavat Tenavat, Kamut (korvasi rikospähkinän, maailmassa on oikeudenmukaisuutta), Naisen Kanssa ja Harald Hirmuinen.

Olen tarjontaan ihan tyytyväinen, vaikka vieläkin voisi parantaa.

Edit: Orjat sarjakuvan piirtäjä on Panu Hämeenaho.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2004 klo 09:24:01 kirjoittanut Hege »
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #3 : 05.01.2004 klo 14:48:13 »
Entisessä lähilehdessäni Karjalaisessa peräti neljä sarjaa kuudesta on suomalaisia. Muumit (vanha), B-Virtanen, Väinämöinen, Viivi ja Wagner. Fanttomi siinä on kans, lehden perinne kai 50 vuoden ajan. Kuudes on sitten Helmi ja Heikki (Blondie) nimelllä Akseli ja Anni.

Timo

Esa

• Jäsen
« Vastaus #4 : 05.01.2004 klo 18:12:56 »
Kouvolan Sanomissa ilmestyy: Jere, Hannes, Lassi ja leevi, Mustanaamio, B.Virtanen, Viivi ja Wagner, Dilbert ja Karvinen. Anjalankosken Sanomissa Lassi ja Leevi. Mun mielestä Kouvolan Sanomissa on paremmat sarjikset kuin Hesarissa.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #5 : 05.01.2004 klo 18:15:52 »
Etelä-Saimaassa (se lehti, joka minun postiluukustani aaumuisin kämppääni kolahtaa) on arkisin luettavissa seuraavaa: Jere, Hannes (tällä voipi olla muitakin nimiä, tekijänä Bo Grace), Lassi & Leevi, Mustanaamio, B.Virtanen, Viivi & Wagner, Dilbert (tuli Masin tilalle) ja Karvinen (josko siitä päästäisiin eroon ensi vuonna).
Sarjakuvien paikka lehdessa vaihtui, ja jotenkin näyttäisi siltä, että niiden koko olisi kasvanut. (Ei, minä en käy mittaamaan sitä.)

Viikkoliitteessä vuorottelevat Ville Pirisen Kelmeä Kaupunki ja kukatätänyttekikään Orjat. Näiden sarjakuvien koko näyttäisi taasen pienentyneen, ainakin lukeminen on työläämpää (voi johtua myös siitä, että sijainti vaihtui sivun alareunasta yläreunaan, ja sinne ei aamuhämärässä näe hyvin).

Sunnuntaisin ilahduttavat Tenavat, Kamut (korvasi rikospähkinän, maailmassa on oikeudenmukaisuutta), Naisen Kanssa ja Harald Hirmuinen.

Olen tarjontaan ihan tyytyväinen, vaikka vieläkin voisi parantaa.

Kouvolan sanomissa on siis samat sarjakuvat kuin Etelä-Saimaassa. Eikös se ole jossain Lappeenrannassa päin..? Niissä taitaa olla aika pitkälti samat jututkin, ainakin Kouvolan sanomissa ja Kotkalaisessa Kymen sanomissa on täysin samoja juttuja. Viikkolehti kai Etelä saimaassakin Seepra?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2004 klo 18:16:34 kirjoittanut eppu »

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Vastaus #6 : 05.01.2004 klo 20:39:44 »
http://www.kymensanomat.fi/kymenlehti/sivu.html

Etelä-Suomen Sanomassa näyttäisi ilmestyvän seuraavat:

Touhulan perhe
Lassi ja Leevi
Viivi ja Wagner
Maisteri Jaatinen
Ferdinand
Kamut
Karvinen
Viimeisellä paikalla lopetti Dilbert, ja nyt siinä on turkulainen "Kirjaston Kissat" Meneillään on joku kokeilu, että kuukausittain vaihtuu joku kotimainen, josta lukijat saavat sitten heittää mielipiteitään ja lopulta siihen paikalle vakiintuu parhaaksi katsottu

Sunnuntain "Essi"

Aku Ankka
Masi
Harald Hirmuinen
Touhulan perhe

Voisiko ylläpito poistaa yllä olevan viestin, se oli minun mokailemani :/

poistettuuh... -ylläpito
« Viimeksi muokattu: 08.01.2004 klo 04:59:53 kirjoittanut Juha Kouvalainen »

Kalessin

• Uusi jäsen
  • Kavaak!
« Vastaus #7 : 05.01.2004 klo 20:55:08 »
Mun "lähilehti" on Länsiväylä ja siinä ilmestyy Me muut, Into ja Radio Otto... Mun mielestä siinä oli vielä joku, mutten nyt muista... Informoin myöhemmin...

Se joku muu oli Laihonen ja Ludvig
*

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 05.01.2004 klo 23:44:13 »
Kouvolan sanomat, Etelä-Saimaa ja Kymen sanomat taitavat kuulua samaan blokkiin. Viikkolehden nimi on täälläkin Seepra.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #9 : 06.01.2004 klo 05:37:01 »
Warkauden Lehti julkaisee kolmea strippiä: Dilbert, Karvinen ja Touhulan perhe joka taitaa olla tutumpi nimellä Helmi ja Heikki

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #10 : 06.01.2004 klo 12:04:08 »
Aamulehdestä en muista, kun ei tuu meille, mutta Tamperelainen, joka tulee (ilmaisjakelulehti nääs), ei sisällä mitään sarjakuvia (juttuja kyllä joskus, mm. kertoi tamperelaisten kallioiden uusimmista julkaisuista).

Toijalassa Akaan Seudussa ilmestyy semmonen liki A4:n kokoinen sarja kerran viikossa, joka on paikallista tekoa ja kertoo jostain perheestä. Nimeä en kyllä muista (se oli vähän niin kuin Touhulan perhe, mutta se ei ollut Touhula).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #11 : 07.01.2004 klo 21:48:45 »
Keskisuomalaisessa on sarjakuvat Aku Ankka, Rip Kirby, Karvinen, Helge, B. Virtanen ja Lassi ja Leevi. Joskin Aku Ankka on nykyään jostain syystä - epäilen vahvasti tolloa toimittajaa - joko viimeistä ruutua vajaa tai sivusuunnassa kokoon rutattu. Perhana, toimitetaankohan nykyään eri kokosuhteisia AA-strippejä? (Mikä muuten on normaalin sanomalehtistripin koko, ajattelin nimittäin ruveta sellaisia rustaamaan huvikseni.. :)) Ja nykyään tulee yhä useammin samoja, jopa edellispäivien sarjiksia uudestaan... Säästölinja kenties? :)

Tykkäsin kyllä enemmän Modesty Blaisesta, jonka Rip Kirby korvasi vuosia sitten...

Edit: Niinjoo, lauantaisin on Harald Hirmuinen, Dilbert ja kaksi muuta jotka ovat ilmeisesti niin hyviä että en muista niiden nimiä... (Ja nyt on viime lauantain lehti jo poltettu. :))
« Viimeksi muokattu: 07.01.2004 klo 21:52:08 kirjoittanut Jouni Ahola »

Samppa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #12 : 08.01.2004 klo 10:56:12 »
Satakunnan Kansassa arkisin ilmestyvät Fantom, Pirkko ja Pentti, Harald Hirmuinen, Ipanavalta, Karvinen, B. Virtanen, Viivi ja Wagner sekä Aku Ankka. Jostain kumman syystä sunnuntainumeron sarjat eivät palaudu mieleen sitten millään. No ainakin Lassi ja Leevi sekä Aku Ankka löytyvät.

Heikki "VermeS" Heiska

• Otaku
  • Jäsen
  • De Chelonian Mobile
« Vastaus #13 : 08.01.2004 klo 14:46:02 »
Sydän-Satakunnassa ilmestyy:
Erääntyneitä Kansanlaskuja
Lassi & Leevi
"If it commands attention it's culture, if it matches the couch it's art!"
-- Robert Williams

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #14 : 08.01.2004 klo 14:53:43 »
Erääntyneitä kansanlaskuja? Mikä se tuommoinen?

Ai niin, olisihan kenties ollut kohteliasta listata alkuun omat lähimmät eli Turun Sanomien sarjat:
Modesty Blaise, Kalle Kehveli, Karvinen, Dilbert, Helmi ja Heikki, Lassi ja Leevi, Loikan vuoksi, Viivi&Wagner, B. Virtanen, Kirjaston kissat.
Viikonvaihteessa: Liisa & Lasse, Dilbert, Pitko, Lätsä...
Jotain unohtui, korjaan pian.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2004 klo 15:01:36 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama