Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu
Kvaak.fi
:n
mediatietoihin
.
Kolumnit ja matkaraportit:
Suomessa julkaistut Tarzan-sarjakuvalehdet
(25.05.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
27.05.2012, klo 05:23:49
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
355629
viestiä
8529
aihetta kirjoittanut
6032
jäsentä. Uusin jäsen:
salamanterinainen
Lue lisää
pikkuilmoituksesta
.
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Jäsenet
|
Galleria
|
Ylläpito ja toimitus
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Kvaak.fi - keskustelu
Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
Sarjakuvaelokuvat, -TV-sarjat ja animaatiot
Watchmen/Vartijat (elokuva)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
1
...
19
20
21
22
23
[
24
]
25
26
27
28
29
...
33
|
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Watchmen/Vartijat (elokuva) (Luettu 55743 kertaa)
VesaK
Toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
Oh, Santo cielo!
Vs: Watchmen/Vartijat (elokuva)
«
Vastaus #345 :
22.03.2009, klo 15:16:33 »
Lainaus käyttäjältä: Tirri - 21.03.2009, klo 21:17:17
Lukemani jälkeen jopa pidin elokuvasta enemmän.
Snyderin Dawn of the Dead oli oikein hyvää meininkiä, mutta edelleen pidän häntä enemmän Harlin-kastiin kuuluvana. Oman hetkensä kuuma ohjaaja joka parin vuoden päästä korvautuu jollakin toisella.
Enkä minä hauku 300taakaan, koska se tosiaan jaksaa huvittaa ainakin minua kerrasta toiseen pätkittäinkin nähtynä.
Joel Silverin ja Gilliamin Watchmenistä olisi tullut toisenlainen, mutta tuskin se olisi Snyderiä paremmaksi pistänyt. En usko että Watchmenistä saisi aikaan parempaa elokuvaa kuin mikä nyt on nähtävillä.
tallennettu
En nyt aio kysyä miten se on sinne joutunut.
Tirri
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
«
Vastaus #346 :
22.03.2009, klo 19:03:33 »
En minä Snyderia minään hirveenä visionäärinä näe. Aikaisempien elokuvien perusteella remake ja toinen sarjikseen pohjautuva elokuva. Omaperäisyys on aika kaukaa näistä. Ehkä Watchmen leffa toimiikin juuri siksi ettei Snyder ole Burton tai Gilliam.
Sai oleellisimman esiin ja that's that. Niinku Curtti-setä sanoi.
tallennettu
www.tonitirri.com
http://tonitirrin.vuodatus.net/
q-mies
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Muso Shinden Ryu
«
Vastaus #347 :
23.03.2009, klo 00:20:06 »
Pidin. Hieman liikaa 300-maisuutta (verellä mässäily) mutta muuten erittäin jees. Elokuvan musiikkiraita hämmästytti: olen aina vihannut/inhonnut useita näistä biiseistä mutta tuossa kontekstissa ne toimivat kuin junan vessa. Neljä/viidestä (samalla viivalla TDK:n kanssa).
tallennettu
t.Q
Petteri Oja
Juudas itselleen
Avustava toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #348 :
23.03.2009, klo 00:49:30 »
Lainaus käyttäjältä: Tirri - 22.03.2009, klo 19:03:33
Ehkä Watchmen leffa toimiikin juuri siksi ettei Snyder ole Burton tai Gilliam.
Voipi olla totta. Pidän kovasti Burtonin ja Gilliamin visioista mutta en välttämättä haluaisi nähdä heidän ohjaavan Watchmenia. Snyder oli tähän omiaan.
Lainaus käyttäjältä: Curtvile - 22.03.2009, klo 13:48:42
Alkuteoksen tavoin elokuva tulee jakamaan väkeä, syystä ja syyttä, osin teemoista johtuen, osin visuaalisesta ilmeestä ja osin siitä ettei vaan voida hyväksyä että teoksilla on ansioita.
Eli ei itse teos vaan se että sarjakuvaa markkinoidaan "maailman parhaana" ja tämän kohdalla koska Snyder on ohjannut elokuvan josta osa ei pidä.
saman ohjauksen ollessa Burtonin tai Gilliamin käsialaa moista väittelyä ei edes käytäisi.
kaksoisstandardi elää ja voi hyvin.
Höpsöttelyä ja selittelyä. Ihan sama kuka Watchmenin olisi ohjannut, siitä spekuloitaisiin ja osa olisi puolesta, osa vastaan. Koska kyseessä ei ole mikä tahansa supersankarifilmatisointi vaan Watchmen.
tallennettu
Turun Sarjakuvakauppa
-
Turun Pervo-Petteri julkaisee sarjakuvia asenteella
J. Suominen
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #349 :
23.03.2009, klo 01:24:25 »
Turhake-elokuva. A History of Violence säilyttää asemansa onnistuneimpana sarjakuvafilmatisointina.
tallennettu
Michael Riddle
huiskija
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Nok nok!
«
Vastaus #350 :
23.03.2009, klo 04:20:53 »
Väkivallasta ja ahdistuksesta, josta täällä mainittiin, minun täytyy sanoa, että vasta nyt n. 3 viikkoa katselukokemuksesta olen saanut nuo pahimmat raakuudet ahdistamasta mieltäni. Vastaavaa tunnetta ei antanut minulle edes huikeat "gore-pläjäykset" malliin
Rambo 4
ja
Saw
-elokuvat. Täydellisesti siis tälläkin alueella onnistunut elokuva
tallennettu
"Do idiots dream of electric stupidity?"
Blogi ->
http://michaelriddle.sarjakuvablogit.com/
Emppu
Vieras
«
Vastaus #351 :
23.03.2009, klo 13:44:16 »
Lainaus käyttäjältä: Michael Alex Diana Riddle - 23.03.2009, klo 04:20:53
Väkivallasta ja ahdistuksesta, josta täällä mainittiin, minun täytyy sanoa, että vasta nyt n. 3 viikkoa katselukokemuksesta olen saanut nuo pahimmat raakuudet ahdistamasta mieltäni. Vastaavaa tunnetta ei antanut minulle edes huikeat "gore-pläjäykset" malliin
Rambo 4
ja
Saw
-elokuvat. Täydellisesti siis tälläkin alueella onnistunut elokuva
...no en nyt sitten tiedä. Kirjana mun mielestä se oli paljon ahdistavampi ja pelottavampi kuin yksikään gorekohtaus koko lehvasta.
tallennettu
PurPur
Vieras
«
Vastaus #352 :
23.03.2009, klo 15:00:43 »
Mooren tuotannon huono puoli on aina ollut itsetarkoituksellinen "cooli" väkivalta, shokeeraamisen yritys. Sen antaa anteeksi, koska tarinoissa on niin paljon muutakin.
Hollywood-pomot tuskin kuitenkaan näitä asioita ymmärtävät, vaan luulevat että Moore on joku sarjakuvien kova jätkä juuri brutaalin väkivallan takia.
tallennettu
Pässi
Nukkuja
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #353 :
23.03.2009, klo 18:41:11 »
Lainaus käyttäjältä: PurPur - 23.03.2009, klo 15:00:43
itsetarkoituksellinen "cooli" väkivalta, shokeeraamisen yritys.
Jälkimmäinen pitää paikkansa, mutta tuon ensimmäisen väitteesi kohdalla olet täysin hakoteillä. Mooren väkivalta ei ole koskaan itsetarkoituksellisen tyylikästä.
tallennettu
Hei, kuulittekstota? Ton torven torvi panee "bää bää"!
PurPur
Vieras
«
Vastaus #354 :
23.03.2009, klo 18:54:31 »
Hän pistää mielellään väkivaltaa sinnekin, missä se ei ole mitenkään edes tarpeellista. Esimerkiksi Halo Jonesin robottikoira, joka on ihan turha episodi muuten hienossa tarinassa. Ja tietysti mitä pahempi tappaja, sitä nokkelammat action-läpät veritöihin käydessä.
V for Vendetta muunmuassa jää jälkeen Mooren muusta tuotannosta siksikin, että siinä pitäisi vielä hurrata kun pahiksia listitään. Onhan ne fasistipirut sen ansainneet.
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #355 :
23.03.2009, klo 19:11:11 »
ensiksikin, miten tämä liittyy watchmen elokuvaan?
toiseksi:
Lainaus käyttäjältä: PurPur - 23.03.2009, klo 18:54:31
V for Vendetta muunmuassa jää jälkeen Mooren muusta tuotannosta siksikin, että siinä pitäisi vielä hurrata kun pahiksia listitään. Onhan ne fasistipirut sen ansainneet.
onko me luettu ihan varmasti sama sarjakuva? Ollaanko?
tallennettu
PurPur
Vieras
«
Vastaus #356 :
23.03.2009, klo 19:23:27 »
Lainaus käyttäjältä: Curtvile - 23.03.2009, klo 19:11:11
ensiksikin, miten tämä liittyy watchmen elokuvaan?
Watchmenin väkivallasta kun on keskusteltu, niin tämä liittyy väkivaltaan Mooren sarjakuvissa yleensäkin. Moderointioikeuksia omaava varmaan siirtää muualle, jos näkee sen parhaaksi.
Lainaus käyttäjältä: Curtvile - 23.03.2009, klo 19:11:11
toiseksi:
onko me luettu ihan varmasti sama sarjakuva? Ollaanko?
Hö. en todellakaan osaa vastata tuohon. Omien muistikuvieni mukaan Vendetta alkaa siten että pahiksia listitään eri tavoin yksi kerrallaan.
tallennettu
OlliH
Luopio
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #357 :
24.03.2009, klo 02:12:52 »
Tätä on tullut nyt pari viikkoa kelailtua kaverien kanssa kaikista enemmän tai vähemmän nördeistä näkökulmista, mikä lienee jo jonkinlainen ansio. Vaikka leffa onnistui kelvollisesti välittämään tarpeeksi suuren osan sarjiksen olennaisista jutuista ja muutenkin leffassa oli hyvä meininki, kyllähän joku jäi kaivelemaan. Sitten tajusin: tuntui samalta kuin alkuperäistä heikomman tribuutticoverin kuullessaan (potenssiin iso numero). Sellaisista tulee outo olo, tavallaan ihan hauskaa että hienoista jutuista tykätään, ehkä samalla lisätään alkuperäisten tunnettavuutta, uusissa versioissa on yleensä osa alkuperäisen neroutta mukana ja joskus niitä saattaa kuunnella jopa uudelleen. Samalla kuitenkin pieni ääni päässä huutaa, että tämä vain yksinkertaisesti on paljon paskempi kuin alkuperäinen.
Väkivaltamässäily ei häirinnyt, vaikka turhaa olikin, loppuratkaisun muuttaminen ei haitannut, monet pienemmät ratkaisut enemmän. Esimerkkejä olisi runsaasti, mutta jotenkin paljon kertova oli se kun alkuperäisessä Laurie etsii Archiesta sytkäriä, leffassa painelee nappeja vain huvikseen. En pidä itseäni aktiivisena tupakoinnin edistäjänä, mutta jos leffassa sahaillaan käsiä irti, niin kyllä minusta siinä voisi näyttää myös kun ihminen polttaa tupakkaa. Tai jos ei siihen riitä kantti niin voisi jättää kohtauksen suht epäolennaisena kokonaan pois.
Mutta vaikka kuinka yritän valittaa, niin pakko myöntää että tykkäsinkin. Tajuan kyllä hävetä sitä. Watchmen on varsin hyvä leffa, valitettavasti samalla yksi turhimmista mitä olen nähnyt.
tallennettu
Lurker
Toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #358 :
24.03.2009, klo 10:28:49 »
Nyt kun on tullut luettua noin miljoona Watchmen-leffa-arvostelua netistä, niin häkellyttävän moni niistä on (lähes) pelkkää vertailua elokuvan ja kirjan välillä; ja sitä kautta on määritelty, onko elokuva onnistunut. Sarjakuva on kerrontamuotona vissiin niin voimakas...
Suuri osa elokuvista perustuu romaaniin tai kirjalliseen tekstiin, mutta harvoin niitä alkuperäisteoksia edes mainitaan - ellei sitten sivulauseessa. Kuinkahan moni arvostelu on vertaillut Slumdog Millionaire -elokuvaa ja Vikas Swarupin romaania
Q & A
keskenään, no jokunen mutta ei kovin moni.
tallennettu
https://www.facebook.com/ylefan
hatinufer
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #359 :
24.03.2009, klo 10:44:58 »
Minä puolestani en erityisemmin pitänyt Watchmenin elokuvasovituksesta. Syynä oli se, että elokuvan tekijät tuntuivat ottaneen alkuperäismateriaalin pyhänä lehmänä. No: ymmärrettäväähän se on, kun alkuperäisessarjiksessa oli selkeä juoni, jonka vyyhteä purettiin.
Jotenkin Watchmenin siirtäminen sarjakuvasta elokuvaksi ei onnistunut: siinä missä sarjakuva tuntui elävän ja hengittävän, elokuva muuttui paperiseksi ( !), epäuskottavaksi, ei onnistunut imaisemaan minua mukaansa. Kyllähän kuvat olivat elokuvassa hienoja, vihjeet hienovaraisia, yms. Mutta se jokin puuttui. Ainakin minulle.
tallennettu
Sivuja:
1
...
19
20
21
22
23
[
24
]