Kirjoittaja Aihe: Suuri spoilerithreadi (DC/Marvel)  (Luettu 251746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.M:salo

• Jäsen
Suuri spoilerithreadi (DC/Marvel)
« : 09.06.2005 klo 20:55:18 »
Antti tuossa valitti mulle irkissä että menin pilaamaan hänelle pari tarinaa. Ihan aiheellista, en edes tajunnut spoilaavani (ja kun itse kuvittelin olevani NIIN varovainen). Se vain on vaikeaa muistaa että jotkut oikeasti ovat riippuvaisia suomi-julkaisuista, tai eivät ole vielä sitä tradea saaneet luettua.

Tiedä toimiiko tämä keskusteluidea, mutta tässä olisi tarkoitus puhua Marvel/DC (ja niiden alakustantamoiden, kuten MAX ja Vertigo) kamoista. Spoilerit voisi yrittää VALKAISTA mikäli ne ovat suuria tarinan käännekohtia, kuten "Darth Vader on Luken isä", mutta ei välttämättä kamaa tyyliin "Episode kutosessa käydään metsäplaneetalla ja pelastetaan Han Solo Tatoonelta".

Kyllä te tiiätte. Keskustelun lähtökohta on siis, että lukija seuraa amerikkalaisia sarjakuvia alkuperäiskielellä, kenties lagilla, mutta ei kuitenkaan divarista niitä kaivellen. Tämä mielessä tässä keskustellaan.

Tarkoitus olisi eristää kamaa muista topiceista etteivät ne mene "lukukelvottomiksi" kuten Antti asian ilmaisi (anteeksi hänelle, olin vähän liian innokas kirjoittelija).

Mikäli ette ole lukeneet, mutta kiinnostaa silti, siitä vaan, mutta älkää sitte varoittako ettei keskustelu olisi ollut hyvin nimetty.

Noniin. Sitten keskustelun avauksia.

Excalibur sitten loppuu. Eipä siinä paljoa ehtinyt tapahtua, ja koko homman pääasiallinen homma tuntui olevan Morrisonin juonikuvioiden särkeminen. Jokaisen numeron myynti oli huonompi kuin edeltävän, ja Claremont kirjoitti vielä normaaliakin surkeampaa tekstiä. Ja kaikki tämä johtaa suureen ÄMMÄN TALO kesäseikkailuun, jossa tapahtuu kaikkea uutta ja hulvatonta. Jotenkin on sellainen kuva että tämä sukkaa. BMB:n parhaat tarinat tuntuvat olevan takana.

Kapteeni Amerikassa on sitten menossa se suuri tarinakokonaisuus, eli KUKA TAPPOI PUNAISEN KALLON. Okei, ilmeisesti syyllinen paljastui jo, ja se oli kyllä aika hyvä veto. Ihmetyttää vain miten pysyi noin nuorena, vaikka oli kyborgiruumiinosia ja mitä vielä. Kenelläkään kommentteja?

Ilmestyykö Planetary vielä?

Hämähäkkimiehen uudesta statuksesta Kostajien jäsenenä ja asunnosta Kostajien tornissa yhdessä May-tädin ja MJ:n kanssa... aika outoa. Tietenkin tämä on ihan hauska tarinaidea, mutta MK Spider-Manin ][color]"WOLVERINE YRITÄTKÖ ISKEÄ VAIMOANI?"[/color] tarina oli kyllä surkein miesmuistiin. Ja uusin numero JMS'n Hämiksestä olisi selvästi kuulunut johonkin toiseen lehteen. Todennäköisesti tiimilehteen.

Tajuaako kukaan mitä Salaisessa Sodassa tapahtuu?

GLA on hauska mutta jotenkin surullinen. Emmä tiiä miks. Jotenki toivois että niille tyypeille kävis vähän paremmin.

Osaako kukaan kommentoida mitään?
« Viimeksi muokattu: 09.06.2005 klo 21:17:31 kirjoittanut Justen »

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
Re: Suuri spoilerithreadi (DC/Marvel)
« Vastaus #1 : 09.06.2005 klo 23:21:36 »
Excalibur sitten loppuu.

Ja melkein samanniminen sarja käynnistyy jo marraskuussa...

The New Excalibur #1

Kapteeni Amerikassa on sitten menossa se suuri tarinakokonaisuus, eli KUKA TAPPOI PUNAISEN KALLON. Okei, ilmeisesti syyllinen paljastui jo, ja se oli kyllä aika hyvä veto.

Bucky lives again! Mutta kuten lehden tämänhetkinen käsikirjoittaja Ed Brubaker on kiirehtinyt ilmoittamaan, tarina on edelleen pahasti kesken. Mielenkiintoisena yksityiskohtana todettakoon, että mikäli Marvelin aikataulut eivät olisi pettäneet, niin suuren paljastuksen sisällään pitänyt The New Captain America #6 olisi ilmestynyt täsmälleen samana päivänä kuin Batman #638!

Ilmestyykö Planetary vielä?

Kyllä tuo näyttäisi ilmestyvän edelleen, suurin piirtein joka kolmas kuukausi, seuraavan numeron pitäisi itse asiassa olla ulkona heti ensi viikolla...

Planetary #23

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Lurker

• Vieras
« Vastaus #2 : 10.06.2005 klo 08:45:28 »
Kannettavani terävällä litteällä näytöllä tuo tekstin "valkaisu" oikein korostaa sitä, mikä halutaan salata. Kvaakin tekstilaatikon tausta on sellainen siniharmaa eikä valkoinen, lainauksessa jo tummanharmaa.
Ei se tosin minua haittaa...

Teppo Holmqvist

• Jäsen
« Vastaus #3 : 10.06.2005 klo 14:49:45 »
Ja kaikki tämä johtaa suureen ÄMMÄN TALO kesäseikkailuun, jossa tapahtuu kaikkea uutta ja hulvatonta. Jotenkin on sellainen kuva että tämä sukkaa. BMB:n parhaat tarinat tuntuvat olevan takana.

Luin juuri pari päivää sitten House of M:n ensimmäisen lehden ja vaikka lehdykkää vaivaakin se, että siinä on mukana aivan liian monta hahmoa, vaikuttaa se aina tällä hetkellä paljon paremmalta Avengers Dissassembled (joka tosin on helppoa). Tällä hetkellä vain harmittaa se, että Marvelin markkinointikoneisto ei tule kirveelläkään hyväksymään minkäänlaisia oikeasti dramaattisia muutoksia Marvel Universumiin. Status quo palaa luultavasti täysin ennalleen tarinan jälkeen, mitä nyt Kapteeni Amerikalla on pinkki puku.  :-\

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 10.06.2005 klo 21:44:21 »
Ja kaikki tämä johtaa suureen ÄMMÄN TALO kesäseikkailuun, jossa tapahtuu kaikkea uutta ja hulvatonta. Jotenkin on sellainen kuva että tämä sukkaa. BMB:n parhaat tarinat tuntuvat olevan takana.

Kas, olet päätynyt samaan suomennoksen House of M:lle kuin mie.

Miuta arveluttaa lupaillut "pysyvät muutokset" Marvel-universumiin, saapa nähdä mitä niistä oikeastaan tulee. Potentiaalisesti status quo:n vavisuttaminen voisi olla hyödyllistä, vaikka kun osasyynä muutoksiin lienee DC:n samaan aikaan tapahtuvat megamuutokset, niin pelkään että nämä muutokset tulevat olemaan sitten muutoksia muutosten takia. Mutta aika näyttää.

Kapteeni Amerikassa on sitten menossa se suuri tarinakokonaisuus, eli KUKA TAPPOI PUNAISEN KALLON. Okei, ilmeisesti syyllinen paljastui jo, ja se oli kyllä aika hyvä veto. Ihmetyttää vain miten pysyi noin nuorena, vaikka oli kyborgiruumiinosia ja mitä vielä. Kenelläkään kommentteja?

Odotan kokoelmaa, sitä ennen on paha kommentoida. Tosin koska en ole jaksanut pitää päätä pensaassa, tiedän jo suuren osan juonesta. Valitettavasti.

GLA on hauska mutta jotenkin surullinen. Emmä tiiä miks. Jotenki toivois että niille tyypeille kävis vähän paremmin.

GLA yllätti miut: Odotin että se olis ollut (lähes) puhtaasti huumoria, mikä on pitänytkin paikkansa, mutta loppujen lopuksi homma tuntuu ennemmin Mr. Immortalin elämän esittämiseltä. Tarina on toiminut miusta erittäin hyvin (osissa 1-2): Millaista olisi, jos ei vain pystyisi kuolemaan? Vaikka kaikki muut kuolevat? Vaikka Mr. Immortal kuvataan tyhmähkönä junttina, kuvaus ei ole pahansuopainen, vaan pikemminkin traaginen. Toivottavasti tarina pysyy hyvänä loppuun saakka.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

• Jäsen
« Vastaus #5 : 10.06.2005 klo 23:05:02 »
Joku arveli muualla, että kaikki muutokset jotka jäävät pysyviksi ovat kadonneet kahden kuukauden sisällä, paitsi Kapteeni Amerikan uusi pinkki univormu, jota hän käyttää seuraavat kymmenen vuotta.

Mutta rehellisesti, epäilen että ne "pysyvät muutokset" ovat kronologiavirheiden poistamisisia. Joku kuollut joka pitäisi palauttaa eloon? Fixed. Hahmo jonka taustatarina oli turhan sekava? Fixed. Jotain tyyliin DC:n Zero Hour.

GLA:ssa oli hauskaa ne varoitukset mitä ekalla sivulla oli. "Älkää tehkö kuten Herra Kuolematon, varsinkaan mitä hän tekee sivulla kuusi - ette selviä hengissä."  ja lopulta "- musiikin imuttaminen netistä on laitonta." Ja paras kaikista "Friends dont let friends listen to [soundtrack jonka nimi ei pysy mielessä tähän]".

Häiritseekö ketään muuta muuten Avengers Dissassemblin jälkeinen kronologia? FF:ssä Galactuksesta hankkiudetaan eroon, ja sitten Beta-Ray Billin minissä (joka sijoittuu ajallisesti FF:n jälkeen) Galactus uhkailee toisten kotimaailmoja. Ja sitten Sentry. New Avengersissa hän on vielä vankilassa, mutta kaikissa muissa lehdissä hänellä on koti ja vaimo ja ilmeisesti lapsia. Ja jäsenyys. WTF?

Ja muuten noista DC:n kriiseistä. Onko kenelläkään muulla sitä fiilistä että tämä kaikki on vain sitä varten että Griffinin JLA:lta menee pohja pois? Sue Dibney - raiskattu ja kuollut. Ralph - masentunut. Sininen koppis - kuollut. Booster Gold - maailmasta tippunut pohja ja tarkoitus. Ja sitten Maxvell Lord...! Näin meidän kesken. En usko että Tulella ja Gardnerilla on kovin hyviä mahdollisuuksia selvitä hengissä. Tai L-Ronilla.

Aivan epistä. Mä ottaisin SuperBuddiesin minä päivänä hyvänä Ikuisuuskriisin sijaan. Itseasiassa alan hiljalleen olla aika varma että Superbuddisien Max on eri kun Ikuisuuskriisin Max. Ihan varmasti. Ikuisuuskriisin Max ei ollut kyborgi, Superbuddisien Max oli. Tietenkin tämä voi olla unohdus käsikirjoittajan taholta, mutta itse olen varma että kyseessä on todiste henkilöiden erillisestä olemassaolosta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #6 : 10.06.2005 klo 23:13:24 »
Ja muuten noista DC:n kriiseistä. Onko kenelläkään muulla sitä fiilistä että tämä kaikki on vain sitä varten että Griffinin JLA:lta menee pohja pois?
On. Täällä.
Mun mielestä Superbuddies pitäisi päästää ihan omaan todellisuuteen (vähän niinku Byrnen Generations) ja tehdä vaikka semmonen kriisi, missä siitä todellisuudesta tulisi oikea DC universumi. Marvelillahan on sen tsiljoona eri todellisuuden sankaria seikkailemassa samaan aikaan (normaaliuniversumi, Ultimatet, M2 Hämistytsy ja eikös Weapon-X ole myös vaihtoehtotulevaisuudesta (näin ainakin käsitin, kun luin just tulevasta Weapon-X minarista) ja moni sankari on muuten vaan tullu vaihtoehtotodellisuudesta, kuten Cable ja Piispa).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

JV

• Jäsen
« Vastaus #7 : 14.06.2005 klo 01:00:00 »
Joku arveli muualla, että kaikki muutokset jotka jäävät pysyviksi ovat kadonneet kahden kuukauden sisällä, paitsi Kapteeni Amerikan uusi pinkki univormu, jota hän käyttää seuraavat kymmenen vuotta.

Mutta rehellisesti, epäilen että ne "pysyvät muutokset" ovat kronologiavirheiden poistamisisia. Joku kuollut joka pitäisi palauttaa eloon? Fixed. Hahmo jonka taustatarina oli turhan sekava? Fixed. Jotain tyyliin DC:n Zero Hour.
...

Kyllähän se pitäisi tietää että Bendisillä on kovat piipussa, näkihän sen jo Avengers Disassembledissa ettei hän pelkää, tai häntä estetä, tekemästä radikaalejakin siirtoja. Se on sitten eri asia miten muut tekijät pitkässä juoksussa ottavat hänen juonensa, eli juonteensa. Voihan käydä kuin Morrisonin X-menissä, että hänen kuviot vain unohdetaan ja sivuutetaan ja palautetaan ennalleen. En minä tiedä onko se house of M:ssä kuitenkaan keskeisintä, vaan pyrkimys tehdä hyvää ja jännittävää tarinaa.

Häiritseekö ketään muuta muuten Avengers Dissassemblin jälkeinen kronologia? FF:ssä Galactuksesta hankkiudetaan eroon, ja sitten Beta-Ray Billin minissä (joka sijoittuu ajallisesti FF:n jälkeen) Galactus uhkailee toisten kotimaailmoja. Ja sitten Sentry. New Avengersissa hän on vielä vankilassa, mutta kaikissa muissa lehdissä hänellä on koti ja vaimo ja ilmeisesti lapsia. Ja jäsenyys. WTF?

Missä sitä Sentryä on näkynyt? JA miten hankkiutui eroon Galactuksesta? Siis että Galactus lähti livohkaan vai kuoli? Ja mitä se aina tänne maapallolle tulee pyörimään, kun on niitä muitakin planeettoja ja galaksejakin syötävänä...

Ja muuten noista DC:n kriiseistä. Onko kenelläkään muulla sitä fiilistä että tämä kaikki on vain sitä varten että Griffinin JLA:lta menee pohja pois? ...

Aivan epistä. Mä ottaisin SuperBuddiesin minä päivänä hyvänä Ikuisuuskriisin sijaan. Itseasiassa alan hiljalleen olla aika varma että Superbuddisien Max on eri kun Ikuisuuskriisin Max. Ihan varmasti. Ikuisuuskriisin Max ei ollut kyborgi, Superbuddisien Max oli. Tietenkin tämä voi olla unohdus käsikirjoittajan taholta, mutta itse olen varma että kyseessä on todiste henkilöiden erillisestä olemassaolosta.

On ihan totta että Kriisin Maxwell Lord on täysin epäsuhtainen hahmo suhteessa Giffenin ja kumppanien Oikeuden puolustajiin. Minusta se uusi vanha JLA, jossa on kaikki tylsät perusikonit läjässä ei ole mikään hyvä idea, eikä luo hyviä tarinaskenaarioita. Muistaakseni G. Morrison sai vapaat kädet aloittaessan tiimin uudestaan ja itse valitsi kaikki nuo vanhat juhlakalut, en kyllä tiedä miksi, sillä ne sarjikset olivat suurinta p/&%aa mitä Morrison on kuunaan tehnyt.

Kai se vaan on niin että jos hahmot eivät ota tuulta purjeisiinsa, niistä täytyy hankkiutua eroon...? Osa jää roikkumaan limboon odottamaan parempia aikoja, jotkut saavat uuden alun uusie tekijöiden käsissä, jotkut hoidetaan päiviltä suurten eventtien mausteena.

• Jäsen
« Vastaus #8 : 14.06.2005 klo 16:57:33 »
Morrisonilla oli visio JLA'sta moderneina jumalina. Tähän on palattu myöhemmin esim. Aquamanin viimeisimmän volumen ekoissa numeroissa. On todettu että Batmanilla/Teriksellä/muilla on kaikilla palvojia. Tämä on tätä "meidän ei tarvitse pelätä koska JLA (jumalat) katsoo meitä alas taivaasta ja pitää meistä huolta). Ihan toimiva visio kyllä.

Bendisillä voi olla vaikka kuinka kovat piipussa, mutta JMS ja PAD ovat kummatkin todenneet että mitään suuria muutoksia ei tule Hämiksiin. Ja Avengersin vikat numerot olivat kyllä naurettavan surkeita. Bendis ei edes vaivautunut ottamaan selvää hahmoista. Wanda menee sekaisin ja broidi ei ole paikalla? Vaikka tämä on nopea kuin mikä? Ja sitten jälkikäteen kökkö "mä olin Grölannissa lukemassa kirjoja". Haukansilmän kuolema? Kuinka vakuuttavaa SE oli? Ja mistä se Pataässä jätkä ilmesty (Vai kuka se ny olikaa joka pamahti?). Kaikki Wandan päässä?

Mutta ennenkaikkea "ei kaaosmagiaa ole olemassakaan". Siis mitä HELVETTIÄ? Kaaosmagiaan on viitattu useissa muissakin lehdissä kuin Kostajissa, eikä aina Wandan toimesta (tai tämän ollessa edes lähistöllä). Todella huonoa tekstiä.

Sentry sanoi että hänellä oli kiire vaimon luokse ainakin Bendisin kirjoittamassa New Avengersissa jossa FF ja Kostajat tutkivat jotain outoa avaruusalusta. Muistelisin myös että hahmo kommentoi perhettään myös jossain muussa sarjassa..?

Bendisin tähti on jo laskussa. Ei kestä kauaa ennenkuin "kuolleet" hahmot löytyvät jostain. Olivat varmaan suihkussa, ja kaikki oli painajaista Wandan mielessä.

Teppo Holmqvist

• Jäsen
« Vastaus #9 : 23.06.2005 klo 14:47:06 »
Bendisillä voi olla vaikka kuinka kovat piipussa, mutta JMS ja PAD ovat kummatkin todenneet että mitään suuria muutoksia ei tule Hämiksiin. Ja Avengersin vikat numerot olivat kyllä naurettavan surkeita. Bendis ei edes vaivautunut ottamaan selvää hahmoista. Wanda menee sekaisin ja broidi ei ole paikalla? Vaikka tämä on nopea kuin mikä? Ja sitten jälkikäteen kökkö "mä olin Grölannissa lukemassa kirjoja". Haukansilmän kuolema? Kuinka vakuuttavaa SE oli? Ja mistä se Pataässä jätkä ilmesty (Vai kuka se ny olikaa joka pamahti?). Kaikki Wandan päässä?

Olen suurin piirtein samaa mieltä noista ongelmista, mutta unohdit mainita vielä sen että Kostajat lopussa antavat tuosta vain Wandan maailman pahimmalle yksittäiselle mutanttiterroristille käsiin ilman minkäänlaista dialogia tai loogista syytä. Tai sen, että koko helvetin tarinan ajan satojen ja taas satojen taisteluiden karaisemat Kostajat ovat lähes koko ajan paniikissa tai täysin sekaisin, vaikka he ovat kohdanneet paljon pahempiakin skenaarioita. 

Ei kestä kauaa ennenkuin "kuolleet" hahmot löytyvät jostain. Olivat varmaan suihkussa, ja kaikki oli painajaista Wandan mielessä.

Minun jalo veikkaukseni on että House of M:än lopuksi Thor tekee suurien pyroteknisten efektien keran comebackin ja mätkii jonkin suuren uhan (luultavasti Magneton tai Wandan) muussiksi. Haukansilmä palaa takaisin luultavasti House of M:än lopputuloksena, mutta muiden epäilen pysyvän vainaina koska he sotkisivat mm. New Avengersin juonikuviot täysin.

JV

• Jäsen
« Vastaus #10 : 23.06.2005 klo 18:59:57 »

Minun jalo veikkaukseni on että House of M:än lopuksi Thor tekee suurien pyroteknisten efektien keran comebackin ja mätkii jonkin suuren uhan (luultavasti Magneton tai Wandan) muussiksi.

Missä se Thor nyt sitten o?

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 23.06.2005 klo 19:54:34 »
Missä se Thor nyt sitten o?

Thor's dead, baby, Thor's dead... Kuten suurinpiirtein koko Asgårdin jumalakuntakin, käsittääkseni. Tai pääsivät vapaaksi Niiden-Jotka-Istuvat-Ylhäällä (jotka nähtiin vuonna -88 Marvel-lehdessä) ylläpitämästä Ragnarök-kierteestä.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #12 : 24.06.2005 klo 16:27:56 »
Ennen kommenttia vielä disclaimer: EN OLE KOSKAAN OLLUT AVENGERS-FANI

Lukaisin Avengers Disassembled traden uudestaan ja edelleen toimii. Noita teidän "puutteita" en havaitse. Jos mun broidi sekoais Suomessa kun olen etelänavalla niin v*tullako minä tietäisin että jokin on vialla vaikka oisin miten nopea. Eihän Pietro sentään telepaatti ole. Haukansilmän kuolemassa en havainnut mitään outoa paitsi että miksei niitä nuolia (nehän ne oli mitkä räjähti) saanut selästä.. Herttajätkä kaivettiin kuolleista Wandan tahdosta. Tuttu kuvio viime vuosien Marveleissa, esim. Warlock vol3:ssa. Jätkä pamahti kun ei ollut panssaria (jos hahmoa yhtään tuntee niin tietää). Wandan luovuttaminen.. no, kun en tiedä miten X-menissä tapahtuu tuohon mennessä niin paha kommentoida mutta tietääkseni Magneto on tällä hetkellä sen verran voimakas että ei siinä  ole Kostajillakaan paljon vastaan sanomista. Sitäpaitsi miks ne ois edes yrittäneet; Wanda oli just teurastanut ja telonut entiset ystävänsä siihen kuntoon että voi hyvin tulla "good riddance"-fiilis. Vai että on kaaosmagiaan viitattu useissa lehdissä. No voi ei. Onko käynyt niin että uusi käsikirjoittaja on kumonnut jotain jossain joskus lausuttua? ;D

Kaiken kaikkiaan AD:n suurin ongelma on se ettei Marvelilla ole palleja hyväksyä BMB:n tekemiä muutoksia ja niitä sitten surkuhupaisasti paikkaillaan ja selitellään. En tiedä mikä on House of M, voisiko joku kertoa (spoilatkaa vapaasti)..?

EDIT: Niin mitä ovat nämä "pahemmatkin tilanteet"? Montako Kostajaa on kuollut koko 500 lehden aikana heihin kohdistuneessa, tuntemattomalta taholta tulleessa hyökkäyksessä joka pahenee pahenemistaan eikä sitä voi pysäyttää mitenkään..?
« Viimeksi muokattu: 26.06.2005 klo 00:28:38 kirjoittanut q-mies »
t.Q

JV

• Jäsen
« Vastaus #13 : 26.06.2005 klo 12:08:45 »
Thor's dead, baby, Thor's dead... Kuten suurinpiirtein koko Asgårdin jumalakuntakin, käsittääkseni. Tai pääsivät vapaaksi Niiden-Jotka-Istuvat-Ylhäällä (jotka nähtiin vuonna -88 Marvel-lehdessä) ylläpitämästä Ragnarök-kierteestä.

Tsekkasin tuon viimeisen Thor-numeron (85), ja eihän se Thor siinä kuollut. KAikki muut Asgardissa kylläkin. Ihan komea tarina, vaikka en ihan ymmärräkään logiikkaa miksi Thor antaa koko kansansa teuraalle...

JV

• Jäsen
« Vastaus #14 : 26.06.2005 klo 12:14:33 »

Minun jalo veikkaukseni on että House of M:än lopuksi Thor tekee suurien pyroteknisten efektien keran comebackin ja mätkii jonkin suuren uhan (luultavasti Magneton tai Wandan) muussiksi. Haukansilmä palaa takaisin luultavasti House of M:än lopputuloksena, mutta muiden epäilen pysyvän vainaina koska he sotkisivat mm. New Avengersin juonikuviot täysin.

Aika hyvä veikkaus. Thorin paluu on taattu ( onhan Bendis ja Oeming jo Powersin kautta liittolaisia keskenään). Minulle House of M on hiukan ollut jo pettymys, kuvitelmatodellisuudet ovat vähän rasittavia supersankarisarjiksissa, menee halvan psykoanalyysin puolelle koko homma. Mutta saa nähdä mitä tuleman pitää. Koko tuo Purppuranoidan sekoamisjuttu on minusta kyllä aika epäuskottavaa, vaikka joskus suomalaisiisa Kostajissakin Wanda sekoili ( oli kyllä riivattu)......