Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Läskimooses, suomalainen sarjakuvalehti (03.05.2012 klo 18:02:10)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 22:42:13

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355622 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Strippi- ja sanomalehtisarjakuvat
| | |-+  Frank Cho ja Liberty Meadows
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Frank Cho ja Liberty Meadows  (Luettu 5810 kertaa)
Kookos
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 04.01.2004, klo 21:12:40 »

Welzu hehkutti taannoin Frank Chon piirtävän hiukset hienosti. Miehen nimi ei sanonut mulle mitään, mutta kun kävin katsomassa kuvia (nättejä tyttöjä ja söpöjä eläinhahmoja) olin heti myyty.

Stripin kotisivuilla (www.libertymeadows.com) on kivasti matskua, mutta heräsi kysymys onko strippiä ilmestynyt jossain suomalaisessa lehdessä? Entäs onko noita näkynyt esmes ihan englanniksi jossain kaupoissa?

Minusta tuli heti Chon fanipoika. Kiitti Welzu vinkistä!
tallennettu

Kai Saarto
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #1 : 04.01.2004, klo 21:15:49 »

No olepa hyvä Cheesy
Egmont on julkaissut muutaman kokoelman ja ainakin Aamulehdessä Turvatarhan elämää seurattiin jonkin aikaa. Nyt ei ole taas pitkään aikaan näkynytkään.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Petteri Oja
Juudas itselleen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #2 : 04.01.2004, klo 22:04:32 »

Egmont on julkaissut tarkalleen ottaen kaksi albumia (Vitikon veijarit ja Talven tohinaa), joista jälkimmäinen oli vuosi sitten R-kioski -levityksessäkin. Hyvää kamaa, kannattaa etsiä divareista.
tallennettu

Kookos
Jäsen
Poissa

« Vastaus #3 : 05.01.2004, klo 00:45:10 »

Eksellönt! Tank juu.

tallennettu

Kai Saarto
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #4 : 05.01.2004, klo 09:38:55 »

Suosittelen ostamaan alpparit. Kyseinen sarjakuva toimii mielestäni paljon paremmin albumista luettuna, kuin strippikerrallaan jostakin lehdestä seurattuna...

Minun on muuten jostakin syystä tavattoman helppo samaistua kyseisen sarjakuvan miespääosaan...
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
Petteri Oja
Juudas itselleen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #5 : 18.02.2004, klo 19:36:33 »

Molemmat Turvatarha-albumit nyt Kirjatorilla euron kappale!
tallennettu

JR
Jäsen
Poissa

-

« Vastaus #6 : 18.02.2004, klo 19:49:56 »

Jeps, Cho on aikamoinen veijari. Netissä Liberty Meadowsia voi seurata päivittäin vaikkapa comics.comin sivuilla:
http://www.comics.com/creators/liberty/index.html

Nämä comics.comin stripit ovat vanhoja, kertaalleen ympäri kierähtäneitä, koska Cho lopetti nettijulkaisun alkaessaan julkaista LibMeadowsia lehtenä.

Jos jostain vain suinkin löydätte, niin suosittelen hankkimaan Chon University2-teoksen, joka on kokoelma Chon yliopistolehteensä piirtämistä stripeistä. Kyseessä on Liberty Meadowsin esiaste, jonka huumori on yliopistotasoista eli huomattavasti Liberty Meadowsia räävittömämpää. Juoni on lyhyesti se, että koe-eläinlaitokselle osoitetut Dean, Ralph ja Frank (ankka!)  harhautuvat yliopistoon, johon kirjautuvat sitten opiskelemaan (lue: bilettämään).
« Viimeksi muokattu: 18.02.2004, klo 19:54:06 kirjoittanut JR » tallennettu
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #7 : 29.09.2006, klo 02:41:28 »

Näitä turvatarhoja voisi joku suomentaa lisää!!!

Cool
tallennettu

Jyrki Vainio
Mielikuvittelija
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #8 : 29.09.2006, klo 03:03:00 »

Ah, Frank Cho... Minä voin ylpeänä sanoa, että olen seurannut Liberty Meadowsia alusta asti. Silloin kun sarja aloitti sanomalehdissä, olisiko ollut 1997-98, siitä oli juttu lehdessä nimeltä Cartoonist PROfiles. Ilkka Heilä kommentoi minulle, että "uudessa numerossa on yksi hyvä piirtäjä, huomaat kyllä kuka".
Kuulin, että sarja alkaisi ilmestyä myös sarjakuvalehtenä, joten tiesin tilata sen Turun Alfa Antikvaan ykkösnumerosta lähtien!
Sielläkin siitä tykättiin, koska kuulin pian sen jälkeen, että lehdelle oli löytynyt muitakin vakkarilukijoita.

Cho on melkoinen materiaalin kierrättäjä, samat stripit ja kuvitukset on koottu moneen kertaan erilaisiksi kirjoiksi. Kannattaa siis hiukan katsoa, mitä sarjaa rupeaa ostamaan, ettei tule päällekkäisyyksiä.
Itse suosittelen noita sarjakuvalehtiä, jos jostain vielä löytyy, sillä niissä stripit on julkaistu upean isossa koossa, kaksi strippiä poikittain sarjakuvalehden sivulla.

Luulen, että Suomessa Turvatarha tyssäsi väärään markkinointiin. Kakkosalbumissa oli herttainen kansi, jossa eläimet tekivät lumiukkoa. K-marketin lehtihyllyssä se oli laitettu lasten värityskirjojen viereen. Chon huumorintaju ei todellakaan ole ihan tähän kategoriaan istuvaa.

Ville Hänniseltä on tulossa kirja sanomalehtisarjakuvista. Olen kirjoittanut siihen artikkelin Frank Chosta ja Liberty Meadowsista.
(Jos tutkitte tarkkaan Liberty Meadowsin nettisivut, saatte huomata minun olevan sarjan "Honorary Chimp in Finland"!  Grin)
tallennettu

"Comic strips are like a public utility, they're supposed to be there 365 days a year" - G. B. Trudeau
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #9 : 29.09.2006, klo 10:40:30 »

Tekeekö Cho vielä sarjaa?

Jos jotain Liberty Meadows kokoelmaa lähtisi tilaamaan, niin mikä olisi kannattava? Kokemuksia?

Cool
tallennettu

J. Suominen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #10 : 29.09.2006, klo 10:43:42 »

Tekeekö Cho vielä sarjaa?

Jos jotain Liberty Meadows kokoelmaa lähtisi tilaamaan, niin mikä olisi kannattava? Kokemuksia?

Cool

Tekeehän se. Tuorein lehti on aika tuore. Ilmestyi kesällä. Ihan ookoo. Kokoelmista kakkonen tai kolmonen. Ne on kyllä kaikki hyviä. Valitset vaan ihan kannen perusteella!
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #11 : 29.09.2006, klo 15:57:26 »

Parhaat sarjat olisivat suomennettuna olleet vasta tulossa, joten kannattaa jatkaa englanninkielisillä, jos tuo iskee. Kakkosesta vaikka just ja siitä etiäppäin.

Netistä löysin aikoja sitten sivun jossa oli Chon sensuroituja sarjoja. En sitä tähän hätään löytänyt, mutta ei niitä tainnut noissa kokoelmissakaan olla (olen lukenut lehtinä).
« Viimeksi muokattu: 29.09.2006, klo 15:59:00 kirjoittanut Surfin Joe » tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
J. Suominen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #12 : 29.09.2006, klo 17:12:46 »

Netistä löysin aikoja sitten sivun jossa oli Chon sensuroituja sarjoja. En sitä tähän hätään löytänyt, mutta ei niitä tainnut noissa kokoelmissakaan olla (olen lukenut lehtinä).

Kyllä ne jenkkikokoelmat on ihan sensuroimattomia. Paljon Brandy-luonnoksia extroina vielä.

Ne nettisivujen sensuroimattomat ovat niitä strippejä, jotka eivät menneet sanomalehtiin.
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #13 : 29.09.2006, klo 17:48:40 »

Mä aattelinkin että noissa lehdissäkin oli pari aika härskiä. Dean saa sydärin kun Jen pyllistää.

Ja sitten Mega-Marveliin Chon Shanna-sarjis.
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Lönkka
Jäsen
Poissa

Babtized in ignorance and chloroform

« Vastaus #14 : 03.10.2006, klo 14:41:28 »

Liberty Meadowsia edeltänyt Chon sarja oli yliopistolehdessä ilmestynyt University 2 (siis University times two eli potenssiin kaksi niinkus suomeksi).

Tuon LMia paljon räävittömämmän sarjan pohjalta sitten Cho kehitteli LMn.

Suosittelen hankkimaan josa tämä jo vuosia loppuunmyyty tuote jossain vastaan tulee. Kustantajana oli Twelve Angry Monkeys, jossa 12 saattoi tosin olla merkattu numeroin. Varmaankin joku Chon oma viritelmä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: