Kirjoittaja Aihe: Frank Cho ja Liberty Meadows  (Luettu 9205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kookos

• Jäsen
Frank Cho ja Liberty Meadows
« : 04.01.2004 klo 20:12:40 »
Welzu hehkutti taannoin Frank Chon piirtävän hiukset hienosti. Miehen nimi ei sanonut mulle mitään, mutta kun kävin katsomassa kuvia (nättejä tyttöjä ja söpöjä eläinhahmoja) olin heti myyty.

Stripin kotisivuilla (www.libertymeadows.com) on kivasti matskua, mutta heräsi kysymys onko strippiä ilmestynyt jossain suomalaisessa lehdessä? Entäs onko noita näkynyt esmes ihan englanniksi jossain kaupoissa?

Minusta tuli heti Chon fanipoika. Kiitti Welzu vinkistä!
Kai Saarto

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Frank Cho ja Liberty Meadows
« Vastaus #1 : 04.01.2004 klo 20:15:49 »
No olepa hyvä :D
Egmont on julkaissut muutaman kokoelman ja ainakin Aamulehdessä Turvatarhan elämää seurattiin jonkin aikaa. Nyt ei ole taas pitkään aikaan näkynytkään.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 04.01.2004 klo 21:04:32 »
Egmont on julkaissut tarkalleen ottaen kaksi albumia (Vitikon veijarit ja Talven tohinaa), joista jälkimmäinen oli vuosi sitten R-kioski -levityksessäkin. Hyvää kamaa, kannattaa etsiä divareista.

Kookos

• Jäsen
« Vastaus #3 : 04.01.2004 klo 23:45:10 »
Eksellönt! Tank juu.

Kai Saarto

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #4 : 05.01.2004 klo 08:38:55 »
Suosittelen ostamaan alpparit. Kyseinen sarjakuva toimii mielestäni paljon paremmin albumista luettuna, kuin strippikerrallaan jostakin lehdestä seurattuna...

Minun on muuten jostakin syystä tavattoman helppo samaistua kyseisen sarjakuvan miespääosaan...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 18.02.2004 klo 18:36:33 »
Molemmat Turvatarha-albumit nyt Kirjatorilla euron kappale!

JR

• Jäsen
  • -
« Vastaus #6 : 18.02.2004 klo 18:49:56 »
Jeps, Cho on aikamoinen veijari. Netissä Liberty Meadowsia voi seurata päivittäin vaikkapa comics.comin sivuilla:
http://www.comics.com/creators/liberty/index.html

Nämä comics.comin stripit ovat vanhoja, kertaalleen ympäri kierähtäneitä, koska Cho lopetti nettijulkaisun alkaessaan julkaista LibMeadowsia lehtenä.

Jos jostain vain suinkin löydätte, niin suosittelen hankkimaan Chon University2-teoksen, joka on kokoelma Chon yliopistolehteensä piirtämistä stripeistä. Kyseessä on Liberty Meadowsin esiaste, jonka huumori on yliopistotasoista eli huomattavasti Liberty Meadowsia räävittömämpää. Juoni on lyhyesti se, että koe-eläinlaitokselle osoitetut Dean, Ralph ja Frank (ankka!)  harhautuvat yliopistoon, johon kirjautuvat sitten opiskelemaan (lue: bilettämään).
« Viimeksi muokattu: 18.02.2004 klo 18:54:06 kirjoittanut JR »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re: Frank Cho ja Liberty Meadows
« Vastaus #7 : 29.09.2006 klo 02:41:28 »
Näitä turvatarhoja voisi joku suomentaa lisää!!!

8]

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #8 : 29.09.2006 klo 03:03:00 »

Ah, Frank Cho... Minä voin ylpeänä sanoa, että olen seurannut Liberty Meadowsia alusta asti. Silloin kun sarja aloitti sanomalehdissä, olisiko ollut 1997-98, siitä oli juttu lehdessä nimeltä Cartoonist PROfiles. Ilkka Heilä kommentoi minulle, että "uudessa numerossa on yksi hyvä piirtäjä, huomaat kyllä kuka".
Kuulin, että sarja alkaisi ilmestyä myös sarjakuvalehtenä, joten tiesin tilata sen Turun Alfa Antikvaan ykkösnumerosta lähtien!
Sielläkin siitä tykättiin, koska kuulin pian sen jälkeen, että lehdelle oli löytynyt muitakin vakkarilukijoita.

Cho on melkoinen materiaalin kierrättäjä, samat stripit ja kuvitukset on koottu moneen kertaan erilaisiksi kirjoiksi. Kannattaa siis hiukan katsoa, mitä sarjaa rupeaa ostamaan, ettei tule päällekkäisyyksiä.
Itse suosittelen noita sarjakuvalehtiä, jos jostain vielä löytyy, sillä niissä stripit on julkaistu upean isossa koossa, kaksi strippiä poikittain sarjakuvalehden sivulla.

Luulen, että Suomessa Turvatarha tyssäsi väärään markkinointiin. Kakkosalbumissa oli herttainen kansi, jossa eläimet tekivät lumiukkoa. K-marketin lehtihyllyssä se oli laitettu lasten värityskirjojen viereen. Chon huumorintaju ei todellakaan ole ihan tähän kategoriaan istuvaa.

Ville Hänniseltä on tulossa kirja sanomalehtisarjakuvista. Olen kirjoittanut siihen artikkelin Frank Chosta ja Liberty Meadowsista.
(Jos tutkitte tarkkaan Liberty Meadowsin nettisivut, saatte huomata minun olevan sarjan "Honorary Chimp in Finland"!  ;D)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #9 : 29.09.2006 klo 10:40:30 »
Tekeekö Cho vielä sarjaa?

Jos jotain Liberty Meadows kokoelmaa lähtisi tilaamaan, niin mikä olisi kannattava? Kokemuksia?

8]

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #10 : 29.09.2006 klo 10:43:42 »
Tekeekö Cho vielä sarjaa?

Jos jotain Liberty Meadows kokoelmaa lähtisi tilaamaan, niin mikä olisi kannattava? Kokemuksia?

8]

Tekeehän se. Tuorein lehti on aika tuore. Ilmestyi kesällä. Ihan ookoo. Kokoelmista kakkonen tai kolmonen. Ne on kyllä kaikki hyviä. Valitset vaan ihan kannen perusteella!

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #11 : 29.09.2006 klo 17:12:46 »
Netistä löysin aikoja sitten sivun jossa oli Chon sensuroituja sarjoja. En sitä tähän hätään löytänyt, mutta ei niitä tainnut noissa kokoelmissakaan olla (olen lukenut lehtinä).

Kyllä ne jenkkikokoelmat on ihan sensuroimattomia. Paljon Brandy-luonnoksia extroina vielä.

Ne nettisivujen sensuroimattomat ovat niitä strippejä, jotka eivät menneet sanomalehtiin.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #12 : 03.10.2006 klo 14:41:28 »
Liberty Meadowsia edeltänyt Chon sarja oli yliopistolehdessä ilmestynyt University 2 (siis University times two eli potenssiin kaksi niinkus suomeksi).

Tuon LMia paljon räävittömämmän sarjan pohjalta sitten Cho kehitteli LMn.

Suosittelen hankkimaan josa tämä jo vuosia loppuunmyyty tuote jossain vastaan tulee. Kustantajana oli Twelve Angry Monkeys, jossa 12 saattoi tosin olla merkattu numeroin. Varmaankin joku Chon oma viritelmä.

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #13 : 03.10.2006 klo 14:52:37 »
Suosittelen hankkimaan josa tämä jo vuosia loppuunmyyty tuote jossain vastaan tulee.

Ei tästä kauaa ole, kun kyseinen tuote vielä Good Fellowsin hyllyllä pönötti.

Onko U2 oikeasti räävittömämpi kuin tuorein ja syndikoimaton LM?

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #14 : 05.10.2006 klo 17:04:45 »
Ei tästä kauaa ole, kun kyseinen tuote vielä Good Fellowsin hyllyllä pönötti.

Onko U2 oikeasti räävittömämpi kuin tuorein ja syndikoimaton LM?
Ei ole; juksasin vaan...

Eikun on se ihan aikusten oikeesti. U2 ilmestyi yliopistolehden sivuilla ja mitä moisesta voi odottaa...

Suosittelen marssimista Fredalle ja rahojen lyömistä tiskiin. Ei sitten harmita myöhemmin!
« Viimeksi muokattu: 12.10.2006 klo 21:18:57 kirjoittanut Lönkka »