Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Talvisodan taistelu (10.10.2017 klo 09:28:10)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.10.2017, klo 09:33:56

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459834 viestiä 10207 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Toimintasankarit
| | |-+  Flash Gordon
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 8 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Flash Gordon  (Luettu 21541 kertaa)
Justus
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Ralf on Kuningas

« : 09.01.2006, klo 14:46:41 »

Keräileekö kukaan Flash Gordon, Iskevä Salama -lehtiä? Minä keräilen, niitä on muutama kappale kertynyt. Tietääkös kukaan, monta niitä ilmestyi? Lehtihän ilmestyi siis 70 ja 80 -lukujen vaihteessa. Ovatko ne muuten arvokkaita? Nehän ovat aika vanhoja sarjakuviksi. 30 vuotta huonekalulle on käyttöikä, mutta sarjakuvalle se tekee jo keräilyarvoa.
tallennettu
kaltsu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #1 : 09.01.2006, klo 14:58:05 »

Tän sivun mukaan lehtiä ilmestyi vain 9 kappaletta ja kappas - yks sarjakirjaki näemmä julkaistu. Miksenköhän muista moista?

Noita lehtiähän oli ainakin vielä 90-luvulla divarit väärällään. Eivät ilmeisesti löytäneet yleisöään. Tiedä sitten miten tänä päivänä löytyy. Mulla taitaa olla pari ihan hyväkuntoista kappaletta himassa. Katson mitkä numerot ja pistän sulle Justus vaik postissa tulemaan jos puuttuvat kokoelmastasi.
tallennettu

Doc Lomapäivä
Jäsen
Poissa

Geysers of Titan scifiseikkailu Aces Weeklyssä

« Vastaus #2 : 09.01.2006, klo 15:21:41 »

Jonkin verran Flash Gordonia keräilen. Raymondin piirtämät jaksot on kunkkua! Wanhat sarjat 7: Matka jään valtakuntaan (Jalava 1983) pyörii vieläkin ainakin syrjäseutujen divareissa.

FG sarjakirjaa en mäkään muista koskaan nähneeni. Kirjoja kyllä.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #3 : 09.01.2006, klo 15:26:27 »

Mulla oli muinoin nuo kaikki lehdet ja sarjakirjakin. Ei niissä kehumista ollut. 60-luvun King-sarjakuvalehdistä peräisin.

Siis King Features julkaisi tosiaan jonkin aikaa 60-luvun lopulla sarjakuvalehtiäkin. En tiedä julkaistiinko tuossa kaikkia, hahmot seikkailivat toistensakin lehdissä kakkossarjoina. Flash Gordonin lisäksi Mustanaamiota ja Taika-Jimiä.

Sen sijaan Mustanaamiossa jo aikaisemmin Salama Gordonin nimellä julkaistut sarjat olivat varsin hyviä. Dan Barry oli piirtäjä, eli Mustis-piirtäjä Sy Barryn isoveli.

Ensin nimi unohdettiin suomentaa ruotsista ja hahmo oli Blixt Gordon.

Tuo sarjakirjapokkari oli muuten sellaista mallia että siitä tuli hyvin helposti irtolehtipainos. Siksi kai sitä ei enää näy missään. Ilmeisesti saksalaisten kanssa yhteispainos.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2006, klo 15:30:32 kirjoittanut Surfin Joe » tallennettu

Justus
Jäsen
Poissa

Ralf on Kuningas

« Vastaus #4 : 09.01.2006, klo 17:33:52 »

Tän sivun mukaan lehtiä ilmestyi vain 9 kappaletta ja kappas - yks sarjakirjaki näemmä julkaistu. Miksenköhän muista moista?

Noita lehtiähän oli ainakin vielä 90-luvulla divarit väärällään. Eivät ilmeisesti löytäneet yleisöään. Tiedä sitten miten tänä päivänä löytyy. Mulla taitaa olla pari ihan hyväkuntoista kappaletta himassa. Katson mitkä numerot ja pistän sulle Justus vaik postissa tulemaan jos puuttuvat kokoelmastasi.
No, lol, ei tarvitse toki mutta taitaakin olla melkein kaikki, pari puuttuu. Onhan noita huuto.netissä ja divereissa tosiaan. En raaski vähentää mittavaa sarjakuvakokoelmaasi.

Yksi lehti on ollut varmaan 80-luvun alusta ja on sen näköinenkin. Olen varmaan ostanut uutena.
tallennettu
Mikael Mäkinen
maziwapp
Valvoja
Poissa

Ostapa kuule sarjakuvaa.

« Vastaus #5 : 09.01.2006, klo 17:40:48 »

He hei, multakin löytyy numero 1/81, jos kiinnostaa.
tallennettu

Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #6 : 09.01.2006, klo 21:00:00 »

Minä muistan tuon Flash Gordonin Sarjakirjan ja olen sen nähnytkin. Ehkä pitääkin seuraavalla kerralla ostaa pois, kun tulee vastaan.
Se tais olla alkupään Sarjakirjoja, ainakin oli vähän normaalia pienempi ja tietenkin värillinen.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #7 : 09.01.2006, klo 21:25:37 »

Normaalisti sarjakirjat olivat 100-128-sivuisia. Tuo Flash Gordon (59) oli muistaakseni peräti 164-sivuinen. Kuten myös Speedy Gonzales (65) ja Hämähäkkimies (86). Ne olivat ilmeisesti saksalaisia yhteispainatuksia. Olen nähnyt paljonkin tuonkokoisia saksalaisjulkaisuja. On näkynyt Suomenkin divareissa.

Koko sarjan koko suureni jossain tuossa Flashin paikkeilla. Muut sarjakirjat olivat yhteispainatuksia Ruotsin kanssa. Marvelit numeron 100 molemmin puolin taisivat olla ihan omia.

Naket, Väiskit, Tom & Jerry sekä Vaaleanpunaiset Pantterit erkanivat omaksi pokkarisarjakseen vuonna 1984, niitäkin tuli kait parikymmentä. Joku TV-tutut tai vastaava oli sarjan nimi.

Vielä tuon listan jälkeen ilmestyi paljon numerottomia sarjakirjoja 90-luvulle saakka. Mm. kaksi Batman-sarjakirjaa.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2006, klo 21:28:38 kirjoittanut Surfin Joe » tallennettu

Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

Varokaa metaforista deformaatiota.

« Vastaus #8 : 09.01.2006, klo 21:28:14 »

Ja sitten oli vielä "Salama Gordon" värialbumi, josta tipahtelivat sivut irti jo ensilukemisella. Lienee ollut suunnilleen 70- luvun lopun tuotantoa se.

Ihan hyvähän se sarjakirjakin on ja oli. Irtolehtipainos minullakin.

Vai että vain 9 kappaletta.
Voisi joskus tarkistaa onko hyllyssä täysi kokoelma vai puuttuuko jotain.
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #9 : 09.01.2006, klo 21:30:11 »

Ja sitten oli vielä "Salama Gordon" värialbumi, josta tipahtelivat sivut irti jo ensilukemisella. Lienee ollut suunnilleen 70- luvun lopun tuotantoa se.
Tarkoitatko sitä elokuvasovitusta, jonka piirsi Al Williamson vai jotakin toista? Tuo elokuvasovitus on ainakin hienon näköinen.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #10 : 09.01.2006, klo 21:36:19 »

Salama Gordon -albumi ilmestyi v. 1980. Siinä oli Dan Barryn sarjoja.
tallennettu

kaltsu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #11 : 09.01.2006, klo 21:42:23 »

No, lol, ei tarvitse toki mutta taitaakin olla melkein kaikki, pari puuttuu. Onhan noita huuto.netissä ja divereissa tosiaan. En raaski vähentää mittavaa sarjakuvakokoelmaasi.

No LOL, mun kokoelma on kaikkea muuta ku mittava enkä mä sarjakuvia keräile. Numerot 2/81 ja 7/81 mulla näyttäis olevan. Ihan mielelläni mä noista postikulujen hinnalla luovun jos sattuu uupumaan.

Ja Williamsonin leffa-alppari vuonna 1981. Nämäkin tuolla linkkaamallani sivulla luetellaan Roll Eyes
tallennettu

Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #12 : 09.01.2006, klo 21:44:16 »

Mun sarjakirjassa on pysyneet sivut kiinni. Painettu Italiassa, vaikka voihan siinä silti olla saksalainenkin kustantaja mukana. Myös ne 9 lehteä löytyy sekä elokuva-albumi.

Aika hyvin noita kaikkia julkaisuja divareissa näkee. Hinnatkaan eivät yleensä kovin korkeiksi nouse.
tallennettu

q-mies
Jäsen
Poissa

Muso Shinden Ryu

« Vastaus #13 : 10.01.2006, klo 10:37:16 »

Numerot 2/81 ja 7/81 mulla näyttäis olevan. Ihan mielelläni mä noista postikulujen hinnalla luovun jos sattuu uupumaan.

Sain divarissa kerran nostalgia-kohtauksen kun lapsuuden Flash Gordon-lehti tuli vastaan ja ostin kaikki mitä löytyi. Mulla saattaa puuttua toinen noista, pitää tarkistaa kotona, jos tarjous on yhä voimassa..

EDIT: Noi oli hyllyssä.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2006, klo 11:16:59 kirjoittanut q-mies » tallennettu

t.Q
Justus
Jäsen
Poissa

Ralf on Kuningas

« Vastaus #14 : 15.01.2006, klo 22:37:36 »

Tämä vai? http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25629073  Onpa halpa, 0 euroa ja vuodelta 81.

Wanhoissa Sarjoissakin on muuten ilmestynyt yksi Flesh Gondom-albumi, ja tämä on jo aika vanha: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25833018 Sarjakuvalehti vuodelta 62. Hinta 50 markkaa, taitavat olla vanhoja. Pitäisiköhän huutaa? Tuota tuskin  Kaltsulla on? Sarjakuvalehteä on kyllä myynnissä aika lailla ettei tuo nyt niin outo ole.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: