Kirjoittaja Aihe: Flash Gordon  (Luettu 41013 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
Flash Gordon
« : 09.01.2006 klo 14:46:41 »
Keräileekö kukaan Flash Gordon, Iskevä Salama -lehtiä? Minä keräilen, niitä on muutama kappale kertynyt. Tietääkös kukaan, monta niitä ilmestyi? Lehtihän ilmestyi siis 70 ja 80 -lukujen vaihteessa. Ovatko ne muuten arvokkaita? Nehän ovat aika vanhoja sarjakuviksi. 30 vuotta huonekalulle on käyttöikä, mutta sarjakuvalle se tekee jo keräilyarvoa.

kaltsu

• Jäsen
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #1 : 09.01.2006 klo 14:58:05 »
Tän sivun mukaan lehtiä ilmestyi vain 9 kappaletta ja kappas - yks sarjakirjaki näemmä julkaistu. Miksenköhän muista moista?

Noita lehtiähän oli ainakin vielä 90-luvulla divarit väärällään. Eivät ilmeisesti löytäneet yleisöään. Tiedä sitten miten tänä päivänä löytyy. Mulla taitaa olla pari ihan hyväkuntoista kappaletta himassa. Katson mitkä numerot ja pistän sulle Justus vaik postissa tulemaan jos puuttuvat kokoelmastasi.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #2 : 09.01.2006 klo 15:21:41 »
Jonkin verran Flash Gordonia keräilen. Raymondin piirtämät jaksot on kunkkua! Wanhat sarjat 7: Matka jään valtakuntaan (Jalava 1983) pyörii vieläkin ainakin syrjäseutujen divareissa.

FG sarjakirjaa en mäkään muista koskaan nähneeni. Kirjoja kyllä.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #3 : 09.01.2006 klo 17:33:52 »
Tän sivun mukaan lehtiä ilmestyi vain 9 kappaletta ja kappas - yks sarjakirjaki näemmä julkaistu. Miksenköhän muista moista?

Noita lehtiähän oli ainakin vielä 90-luvulla divarit väärällään. Eivät ilmeisesti löytäneet yleisöään. Tiedä sitten miten tänä päivänä löytyy. Mulla taitaa olla pari ihan hyväkuntoista kappaletta himassa. Katson mitkä numerot ja pistän sulle Justus vaik postissa tulemaan jos puuttuvat kokoelmastasi.
No, lol, ei tarvitse toki mutta taitaakin olla melkein kaikki, pari puuttuu. Onhan noita huuto.netissä ja divereissa tosiaan. En raaski vähentää mittavaa sarjakuvakokoelmaasi.

Yksi lehti on ollut varmaan 80-luvun alusta ja on sen näköinenkin. Olen varmaan ostanut uutena.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #4 : 09.01.2006 klo 17:40:48 »
He hei, multakin löytyy numero 1/81, jos kiinnostaa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #5 : 09.01.2006 klo 21:00:00 »
Minä muistan tuon Flash Gordonin Sarjakirjan ja olen sen nähnytkin. Ehkä pitääkin seuraavalla kerralla ostaa pois, kun tulee vastaan.
Se tais olla alkupään Sarjakirjoja, ainakin oli vähän normaalia pienempi ja tietenkin värillinen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #6 : 09.01.2006 klo 21:28:14 »
Ja sitten oli vielä "Salama Gordon" värialbumi, josta tipahtelivat sivut irti jo ensilukemisella. Lienee ollut suunnilleen 70- luvun lopun tuotantoa se.

Ihan hyvähän se sarjakirjakin on ja oli. Irtolehtipainos minullakin.

Vai että vain 9 kappaletta.
Voisi joskus tarkistaa onko hyllyssä täysi kokoelma vai puuttuuko jotain.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #7 : 09.01.2006 klo 21:30:11 »
Ja sitten oli vielä "Salama Gordon" värialbumi, josta tipahtelivat sivut irti jo ensilukemisella. Lienee ollut suunnilleen 70- luvun lopun tuotantoa se.
Tarkoitatko sitä elokuvasovitusta, jonka piirsi Al Williamson vai jotakin toista? Tuo elokuvasovitus on ainakin hienon näköinen.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #8 : 09.01.2006 klo 21:42:23 »
No, lol, ei tarvitse toki mutta taitaakin olla melkein kaikki, pari puuttuu. Onhan noita huuto.netissä ja divereissa tosiaan. En raaski vähentää mittavaa sarjakuvakokoelmaasi.

No LOL, mun kokoelma on kaikkea muuta ku mittava enkä mä sarjakuvia keräile. Numerot 2/81 ja 7/81 mulla näyttäis olevan. Ihan mielelläni mä noista postikulujen hinnalla luovun jos sattuu uupumaan.

Salama Gordon -albumi ilmestyi v. 1980. Siinä oli Dan Barryn sarjoja.

Ja Williamsonin leffa-alppari vuonna 1981. Nämäkin tuolla linkkaamallani sivulla luetellaan ::)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 09.01.2006 klo 21:44:16 »
Mun sarjakirjassa on pysyneet sivut kiinni. Painettu Italiassa, vaikka voihan siinä silti olla saksalainenkin kustantaja mukana. Myös ne 9 lehteä löytyy sekä elokuva-albumi.

Aika hyvin noita kaikkia julkaisuja divareissa näkee. Hinnatkaan eivät yleensä kovin korkeiksi nouse.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #10 : 10.01.2006 klo 10:37:16 »
Numerot 2/81 ja 7/81 mulla näyttäis olevan. Ihan mielelläni mä noista postikulujen hinnalla luovun jos sattuu uupumaan.

Sain divarissa kerran nostalgia-kohtauksen kun lapsuuden Flash Gordon-lehti tuli vastaan ja ostin kaikki mitä löytyi. Mulla saattaa puuttua toinen noista, pitää tarkistaa kotona, jos tarjous on yhä voimassa..

EDIT: Noi oli hyllyssä.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2006 klo 11:16:59 kirjoittanut q-mies »
t.Q

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #11 : 15.01.2006 klo 22:37:36 »
Salama Gordon -albumi ilmestyi v. 1980. Siinä oli Dan Barryn sarjoja.

Tämä vai? http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25629073  Onpa halpa, 0 euroa ja vuodelta 81.

Wanhoissa Sarjoissakin on muuten ilmestynyt yksi Flesh Gondom-albumi, ja tämä on jo aika vanha: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25833018 Sarjakuvalehti vuodelta 62. Hinta 50 markkaa, taitavat olla vanhoja. Pitäisiköhän huutaa? Tuota tuskin  Kaltsulla on? Sarjakuvalehteä on kyllä myynnissä aika lailla ettei tuo nyt niin outo ole.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #12 : 15.01.2006 klo 22:38:40 »
Tämä vai? http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25629073  Onpa halpa, 0 euroa ja vuodelta 81.
Ei kun tuo on se elokuvasovitus. Piirtäjänä Al Williamson. Oikein hienoa jälkeä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #13 : 16.01.2006 klo 02:03:25 »
Ei kun tuo on se elokuvasovitus. Piirtäjänä Al Williamson. Oikein hienoa jälkeä.

Allekirjoitan. Tarina on kyllä huttua, mutta komeita kuvia katselee mieluusti. Kannattaa ostaa.

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #14 : 02.03.2007 klo 13:45:58 »
Sarjakuvan ystäville informoitakoon että Farscapen sarjan takapiru Robert Halmi jr tekee uuden tv-sarjan Iskevän salaman seikkailuista.
22 osaa.

Saa nähdä tuodaanko Alex Raymondin ja kumppanien luomuksille uutta post 9/11-sisältöä á la Galactica et al....

Toivotaan että herättää sarjiksenkin henkiin.