Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Rodolfo Ciminon kosminen oikeus (06.04.2012 klo 04:30:32)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 20:00:38

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355613 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Välineet ja oppaat
| | |-+  Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 43 44 45 46 47 [48] 49 50 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 123014 kertaa)
nowatar
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #705 : 25.11.2011, klo 16:59:17 »

Kuulostaa ihan hyvältä siis Smiley Lähinnä tuo hinta miellyttää, sillä tämän hetken opiskelijan budjetistani ei hirveästi kaavita tuohta kokoon! Ihan mitään leivänpaahdinta ei viitsisi hankkia :'D
tallennettu

Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

The Comics be with us...always!

« Vastaus #706 : 11.02.2012, klo 20:08:55 »

Olen vähän miettinyt ostaa jossain vaiheessa tommosta piirtopöytää. Kattelin netistä noita hintoja ja piirtopöytien kokoja.
Tommonen sattui silmään kuin Aiptek Medium Tablet 14000U. Siinä olisi A4 koko, mutta olen kuullut, että nää on aika huonosti toimivia.
Se kynän pattereiden kuluminen ei musta ole niin hirveetä, joten siihen ei kannata vedota.
Mikä on oikea totuus asiasta. Täällä on varmaan paljon ihmisiä, joille nää piirtopöydät on tuttuja.
Tiedän, että Wacom olisi kaikista paras vaihtoehto, mutta hinnat on aika korkeet ja haluisin tommosen A4-kokoisen piirtopöydän.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #707 : 11.02.2012, klo 20:20:32 »

ei ole Aiptekin piirtopöydästä kokemusta, muista kyllä mutta ovat kuulemma petranneetkin.

kysypä tarvitsetko A4 koon? Oikeasti?
Joillain liikkeet ja kaaret vaativat sen A4n mutta yllättävän monelle A5 on riittävä.
Tärkeämpää  mielestäni on paineentunnistustasot ja styluksen(sen digikynän) kärkien kestävyys.

Piirtopöydän koko ja itse työn koko ovat kaksi eri asiaa.

Itse sohlaan molemmilla perinteisellä ja digillä ja kovasti harvoin on A4n pituista yhtä viivaa kummassakaan.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #708 : 11.02.2012, klo 20:29:28 »

ei ole Aiptekin piirtopöydästä kokemusta, muista kyllä mutta ovat kuulemma petranneetkin.

kysypä tarvitsetko A4 koon? Oikeasti?
Joillain liikkeet ja kaaret vaativat sen A4n mutta yllättävän monelle A5 on riittävä.
Tärkeämpää  mielestäni on paineentunnistustasot ja styluksen(sen digikynän) kärkien kestävyys.

Piirtopöydän koko ja itse työn koko ovat kaksi eri asiaa.

Itse sohlaan molemmilla perinteisellä ja digillä ja kovasti harvoin on A4n pituista yhtä viivaa kummassakaan.
No esim. Wacom Intuos4 M A5 Wide hinta on tällä hetkellä verkkokauppa.com:ssa 356,90 € ja toi Aiptek on pikkasen yli 100€. Pikkasenko on hinnassa eroa?
En tiedä sit kuinka paljon parempi toi Wacom on!
Kyllä kai se A5 käy!
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #709 : 11.02.2012, klo 20:47:07 »

kyse on kyllä käytöstäkin. Wacom on Se Merkki.
Jos puhuttaisiin autoista hämmästyisitkö että aika jännä saman kokoluokan Mersu on noin paljon kalliimpi kuin Skoda?
Skodassa ole mitään vikaa, se ajaa samalla tavoin ja varaosat saattaa olla myös paljon halvemmat.
Mihin käyttöön haet? CAD, vektorit, sarjakuvanpiirto, vaatekaavoitus vai design?
Jos et ole ennen käyttänyt aloita halvemmalla että onko koko laite mitä haet muistaen että on se halvin, ei paras, mitä tarjota on.
Tabletti itsessään kun ei kaikille vaan sovi, sama kuin vesivärit, tussi jne jne.

Näissäkin pätee että jos ostaa halpaa ja hyvää ostaa useimmiten kaksi asiaa, ei yhtä.
Wacomilta löytyy kyllä niitä halvempia karvalakkiversioita ja kauppojenkin välillä on hintaeroja.

tallennettu
Ossi Hiekkala
Archipictor
Galleriataiteilija
Poissa

archipictor.com

« Vastaus #710 : 11.02.2012, klo 20:54:19 »

Oman Wacomini (Intuous 3 A4) ostin joskus vuonna 2004. Edelleen lähes päivittäisessä käytössä. Tosin pari-kolme ensimmäistä vuotta se oli tyhjän panttina, kun en oikein löytänyt tuntumaa digitaaliseen kuvittamiseen. Wacom on ollut omalla kohdallani satsausta paitsi laatuun myös pitkäikäisyyteen. Teriä tosin kannattaa hankkia kerralla enemmän.
tallennettu

Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #711 : 11.02.2012, klo 20:56:43 »

Teriä tosin kannattaa hankkia kerralla enemmän.

olisikos sinulla tästä taloudellemme vinkkiä hyvän ostopaikan suhteen muuten?
nimimerkillä ei raskaat tassut meillä ei
tallennettu
Ossi Hiekkala
Archipictor
Galleriataiteilija
Poissa

archipictor.com

« Vastaus #712 : 11.02.2012, klo 21:00:12 »

olisikos sinulla tästä taloudellemme vinkkiä hyvän ostopaikan suhteen muuten?
nimimerkillä ei raskaat tassut meillä ei

Huono henkilö minä kysymykseen vastaamaan. Itse löysin vain Amazon.uk:sta. Samassa kasassa tuli jotain tauhkaa. En kyllä tiedä ovatko esim. Intuous 4:sen terät yhteensopivia kolmosen kanssa.
tallennettu

Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #713 : 11.02.2012, klo 21:02:58 »

kyse on kyllä käytöstäkin. Wacom on Se Merkki.
Jos puhuttaisiin autoista hämmästyisitkö että aika jännä saman kokoluokan Mersu on noin paljon kalliimpi kuin Skoda?
Skodassa ole mitään vikaa, se ajaa samalla tavoin ja varaosat saattaa olla myös paljon halvemmat.
Mihin käyttöön haet? CAD, vektorit, sarjakuvanpiirto, vaatekaavoitus vai design?
Jos et ole ennen käyttänyt aloita halvemmalla että onko koko laite mitä haet muistaen että on se halvin, ei paras, mitä tarjota on.
Tabletti itsessään kun ei kaikille vaan sovi, sama kuin vesivärit, tussi jne jne.

Näissäkin pätee että jos ostaa halpaa ja hyvää ostaa useimmiten kaksi asiaa, ei yhtä.
Wacomilta löytyy kyllä niitä halvempia karvalakkiversioita ja kauppojenkin välillä on hintaeroja.

Niin käyttötarkoitus olisi AutoCad-piirustelu...lähinnä talonrakennus tai jotain elektroniikka-juttuja. Harrastan myös valokuvausta ja siihen voisi saada uuden ulottuvuuden.
Kyllähän tota sarjakuvapiirtämistäkin vois kokeilla...ideoita kyllä löytyisi...itse piirtäminen kai on se vaikein osuus. Kyllä mä osaan piirtää, mutta lähinnä rakennuksia ja pilakuvia.
Ehkä aluksi kannattais ostaa halvempi vempele ja kattoo kuinka sillä sujuu ja sitten, jos homma kiinostaa niin ostais tommosen kunnollisen Wacomin.
tallennettu

Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #714 : 11.02.2012, klo 21:08:41 »

Huono henkilö minä kysymykseen vastaamaan. Itse löysin vain Amazon.uk:sta. Samassa kasassa tuli jotain tauhkaa. En kyllä tiedä ovatko esim. Intuous 4:sen terät yhteensopivia kolmosen kanssa.

tack i alla fall amatsooneja ei oltu tajuttukaan kysyä.
kärkien kuluvuutta kun kukaan ei yleensä tajua mainita.

Ehkä aluksi kannattais ostaa halvempi vempele ja kattoo kuinka sillä sujuu ja sitten, jos homma kiinostaa niin ostais tommosen kunnollisen Wacomin.

Halvemmallakin pystyy kaikkeen luettemaasi joten suosittelisin tuota ratkaisua.

Tärkeintä on välineurheilun sijaan itse tekijä, taitava(=valmis opettelemaan) tekee perinteellisella tai digillä, kumpikaan ei tee automaagisesti upeaa jälkeä.
se tekijä tekee jos tekee.

tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #715 : 11.02.2012, klo 21:17:15 »

Tärkeintä on välineurheilun sijaan itse tekijä, taitava(=valmis opettelemaan) tekee perinteellisella tai digillä, kumpikaan ei tee automaagisesti upeaa jälkeä.
se tekijä tekee jos tekee.

Niin eikös harjoitus tee mestarin, paitsi jos on liian vanha ja käsi rupee tärisemään tai silmät alkaa katsoo kieroon.
tallennettu

Holle
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #716 : 11.02.2012, klo 21:35:38 »

Edellisellä sivulla on Markon mietteitä Aiptekista ja Macfoorumilla hieman enemmän ja erilaisia kokemuksia.

tallennettu

Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #717 : 11.02.2012, klo 21:45:51 »

Edellisellä sivulla on Markon mietteitä Aiptekista ja Macfoorumilla hieman enemmän ja erilaisia kokemuksia.
No voi helv...ti! Pitäisköhän sittenkin ostaa Wacom. Ei saanut hirveen hyvää kaanatusta ainakaan Mac-käyttäjien puolella noi Aiptekit. Mietin vielä tätä...voi kun sais kokeilla 30 päivää.
tallennettu

Holle
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #718 : 11.02.2012, klo 22:14:08 »

Huomaa että tuollakin osa kommentoi laitteen ominaisuuksia vaikkei koskaan ole edes kokeillut, mikä aina jaksaa ihmetyttää. Olihan siellä sitten myös ihan asiallinen arvostelu.
Wacomin saa edullisesti (käytetty mutta takuu mukana) firman omasta verkkokaupasta.
Esim. Bamboo Pen 41,90
tallennettu

Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com
Jukka Koivusaari
Galleriataiteilija
Poissa

Nythän on kesäloma

« Vastaus #719 : 11.02.2012, klo 22:36:38 »

Niin käyttötarkoitus olisi AutoCad-piirustelu...lähinnä talonrakennus tai jotain elektroniikka-juttuja.

Suoritin koneenpiirrustuksen CAD-harjoitukset Otaniemessä vuonna 1990.
Siilloin käytössä ollut piirtopöytä oli siihen tarkoitukseen ihan riittävän hyvä.
 En muista merkkiä . Mutta ei ne opetusvempeleet tainneet olla edes ihan viimeistä huutoa silloinkaan.

Rakennuspiirrosten kanssa isosta A4-laudasta voi olla apua. Resoluutiolla ei ole niin väliä.
tallennettu

"Ei hätää! Kun ankalta menee järki
sen voi hakea kuusta pullossa"
----   http://www.kolumbus.fi/jik
Sivuja: 1 ... 43 44 45 46 47 [48] 49 50 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: