Author Topic: Helmikuun haaste 2009 - kommentit  (Read 2992 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Locheed

• Uusi jäsen
Helmikuun haaste 2009 - kommentit
« on: 03.02.2009 klo 15:33:34 »
Uutta kisaa pukkaa. Jatketaan taas aika-aiheisella -aiheella. :)

Aihe: Aikamatkustus
Kilpailu päättyy: 1.3.2009
Valmiit työt palautusketjuun

Palkintoa minulla ei valitettavasti ole nyt antaa, mutta ei anneta sen estää luovuudenpuuskia.  :)
« Last Edit: 03.02.2009 klo 15:38:01 by Locheed »

Holle

• Jäsen
Vs: Helmikuun haaste 2009 - kommentit
« Reply #1 on: 02.03.2009 klo 11:19:20 »
Vähällä taas pääsee.

Ezuli:

Perinteisiä aikamatkailun ongelmia ihan mukavasti esilletuotuina mutta tosiaan auttamattomasti liian pienenä. Keskimmäinen kuva on selkeä, muissa olisi ehkä voinut käyttää samaa tyyliä.

Tööt:
Tosielämän aitoa aikamatkaa. Mukava oivallus, tekninen toteutus ei samaa luokkaa.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Locheed

• Uusi jäsen
« Reply #2 on: 02.03.2009 klo 20:57:15 »
Hieman oli joo vähän osallistujia tähän kisaan. :( Minunkin piti laittaa oma työni näytille ja oli aihekkin päänsisällä muodostumassa, mutta työkiireiden takia en ole ehtinyt sitä edes luonnostelemaan. Ehkä myöhemmin pistän sen galleriaan sitten.  ::)

Nyt täytyy kyllä sanoa, että osallistuvat työt olivat kaikki aika BORING, kuten Holle asian on ilmaissut.  :laugh: Työt ovat kaikki lähinnä luonnostelu vaiheessa.

Ezulilla ehkä mielenkiintoisin työ ja pystyasennossa saa jotain selvääkin kuvasta. Ezuli kuitenkin on ehdottanut loogisuuden vuoksi "voittajaksi" Töötin, joten annetaan hänen keksiä aihe maaliskuulle.

Eli onnea Töötille "voittonsa" johdosta ja keksi hyvä aihe maaliskuulle.  :)

KimmoK

• Jäsen
« Reply #3 on: 03.03.2009 klo 12:17:45 »
Hollella tavallaan hyvä idea, mutta sarjakuva jossa ei todellakaan tapahdu mitään on vähän tylsän puoleinen :). Ideakaan ei välttämättä tule kunnolla esille itse sarjakuvasta, vaan vaatii Hollen kirjoittaman alustuksen.

Ezulin sarjakuvan linkki näkyy rikkoutuneen. Blogistaan löytyi kuitenkin aiempaa suurempi versio sarjakuvasta ja se jo toimiikin paremmin kun saa selvän mitä tapahtuu. J. Pekka Mäkelän romaanissa Nedut neandertalin ihmiset hävisivät aikanaan maapallolta, koska vieraat avaruudesta veivät heidät mukanaan. Jokin korkeamman teknologian hallitseva väki lienee vieraillut myös tämän aikamatkustavan luolamiehen luona. Kun sarjakuva oli pienemmässä koossa, en oikein saanut selvää kumpi matkustaa, mies takkoineen vai luolamies, mutta näemmä samassa huoneessa pysytään.

Tööt osuu asian ytimeen, näinhän se menee.

Itse myöhästyin, mutta se ei johtunut siitä, että aiheesta olisi ollut vaikea keksiä piirrettävää. Itse asiassa 'aikamatkustus' rajatumpana aiheena oli itselleni helpompi kuin viime kerran abstraktimpi 'aika', joka jäikin kokonaan toteuttamatta (lähinnä siksi että siitä tulee mieleen vain kliseitä, jotka käsittelin jo edellisellä kerran kun se oli haasteen aiheena).

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Reply #4 on: 06.03.2009 klo 00:26:26 »
Mitä pirua?!?! Minä olisin saanut keksittyä jotain aikamatkustukseen. Helposti. Missä olen taas ollut?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Sika

• Jäsen
« Reply #5 on: 06.03.2009 klo 19:16:59 »
Noh? Missä viipyy Maaliskuun haaste?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #6 on: 07.03.2009 klo 22:26:35 »
Marj, tuo oli hieno. Siinä oli paljon.