Kirjoittaja Aihe: Rituaali ennen piirtämistä  (Luettu 12018 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
Vs: Rituaali ennen piirtämistä
« Vastaus #15 : 11.06.2008 klo 20:28:38 »
Siivoan huoneen ettei sekasorto tympisi ja että ajatus kulkisi. Pahimmassa tapauksessa (eli usein) siivous ei jää pelkkään tavaroiden paikoille laittamiseen vaan sitten näen kaikki koirankarvatkin nurkilla ja pölyt hyllyillä.. ja tietenkin sotkua on sitten muuallakin kuin työskentelyhuoneessani joten koko huusholli saa kyytiä.
Pitää olla siistiä ennen kuin pystyn kunnolla keskittymään. Puhtoinen ja nättinä olen mieluiten myös itse ennen kuin aloitan.

"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Kai

• Vieras
« Vastaus #16 : 11.06.2008 klo 21:07:12 »
1. Mietin mitä piirtäisin.
2. Keksin mitä piirtäisin.
3. Kuuntelen yhden hyvän biisin tietokoneeni saloista. Joka piirtokerran alkuun eri kappale. Mielellään sellainen mikä sopii sarjakuvan tunnelmaan.
4. Kaadan itselleni lasillisen jääkylmää vettä. Ehdottomasti ei alkoholia sisältävää substanssia, muutoin ideat eivät ulostu aivoistani ulos aitoina.
5. Asetan vesilasin työpöydälleni lasinalusen päälle. Lähelle pöydän vasenta reunaa, jotta se on poissa tieltä tiukan paikan tullen.
6. Kuuntelen kaksi hyvää biisiä. Mielellään kahdelta eri artistilta.
7. Etsin jostakin hyvää paperia.
8. Tartun vasemmalla kädellä lempikynääni.
9. Istun Johtajan-tuoliini ja sitten mietin mitä h-lvettiä mitä minun pitikään piirtää...

Bern_

• Jäsen
« Vastaus #17 : 05.07.2008 klo 15:17:13 »
Syötän lapset, siivoan keittiön tai jos keittiö on jo siisti niin siivoan jotain muuta ja jossain välissä olen keittänyt pannullisen kahvia josta kuppi kuumaa ja sitten kynä käteen ja piirtämään.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 16.07.2008 klo 14:34:26 »
Kuuntelen musaa ,luen inspiroivia sarjakuvia esim X-meniä sekä juon kahvia ja sitten kynä käteen ja piirtämään! yleensä inspiraatio tulee saman tien monen numeron edestä että kyllä piirrettävää riitää..
Kello- viiden- tee.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #19 : 25.07.2008 klo 14:50:15 »
:D
1. Tyhjennän mieleni (jos on jotain tyhjennettävää)
2. Otan paperin ja kynän ja kumin
3. Katson televisiota :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Emppu

• Vieras
« Vastaus #20 : 09.12.2008 klo 02:41:12 »
Oon huomannu, että on pakko pistää joku tyhjäpäinen elokuva pyörimään. Aika monta kertaa on tullut katsottua Kiss Kiss Bang Bang ja Zoolander tämän takia. :B Jotenkin tietynlainen tylsistymisen tila pitää saada, että voi piirtää, niin siksi puhkikatsotut leffat on oiva vastaus.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #21 : 09.12.2008 klo 14:59:31 »
Tosiaan, tuollainen elokuva jota ei kuitenkaan jaksa seurata antaa intoa piirtämiseen :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

K.Paju

• Uusi jäsen
« Vastaus #22 : 02.03.2009 klo 19:57:34 »
Joo, minustakin tietty tylsistyminen pitää olla päällä, että innostuu tarttumaan kynään. Jos on levotomalla päällä tai huolestunut nii ei tuu mittää.

Ite pukeudun mukavasti ennen piirtämään ryhtymistä. Villasukat on ehdoton. Telkkarit ja muut mölinät kii, mutta radion saatan jättää päälle. Selailen vanhoja luonnoksia inspiraatioksi. Maha pitää olla täynnä ettei tee mieli mennä jääkaapille, koska sinne kun kerran menee niin paluuta ei ole... :)

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #23 : 16.03.2009 klo 15:41:08 »
Mulle piirtäminen on tavallaan duuniluontoista, kun haluan saada mun projektini valmiiksi, ja joka sivuun tuntuu menevän yli 20 tuntia. Samoin jos mulla on minuuttikin luppoaikaa, otan luonnoslehtiön ja väkerrän sinne jotain randomia. Sinänsä en tartte minkäänlaista rituaalia, ainakaan nykyiseen duuniin.

Musiikki on mulle kova inspiraation lähde, ja ennen nykyistä projetkia, kun oli "lupa" tehdä yksittäisiä töitä ja sitä mitä mieleen tulee, piti noihin tunnelatausta sisältäviin duuneihin valmistautua nimenomaan musiikilla. Samoin jos tulee joku hyvä idea jonkun musiikin soidessa, pitää samaa tai samantyylistä rallatusta soida ainakin kirjoitustyön alkuvaiheessa.

Mitä sitten ei lasketa rituaaliksi, on käden lämmittely. Se on oikeasti ihan vitun toimiva juttu, ainakin jos aikoo tehdä valmiin työn luonnoksen (jotka mulla on tosi tarkkoja) tai tussata. Jos mulla on puolivalmis työ, lämmittelen roiskimalla taustavärejä tai tekemällä jotain muuta rentoa ja paljon liikettä sisältävää piirtämistä/maalaamista. Jos on pakko alkaa tekemään hyvää jälkeä heti, alotan sillä, että teen suheroita ja tajunnanvirtaluonnoksia minuutin pari. Koneella piirtäessä ei mee paperiakaan hukkaan, ja jotkut niistä luonnoksista ovat myöhemmin päässeet valmiiksi töiksikin.
Lämmittelyn tärkeyden ei huomaa niinkään lämmittelemättä toimiessa vaan siinä, kun sen on kunnolla tehty. Sillon tuntuu luonnosteleminenkin olevan paljon suoraviivaisempaa, viivat menee kohdilleen ensi yrittämällä jne. Ja tussauksessa, jos haluaa tehdä siistiä jälkeä, se on ihan ehdoton.