Mitenhän WSOY on onnistunut uusien lanseeraustensa kanssa? Siellähän on DupuyBerberianin ja Trondheimin lisäksi myös jotain fantasiajuttuja (en tunne tarkemmin, kun se aihepiiri ei mua niin kiinnosta). Vaikka oonhan mä jotain kuullutkin...
Markkinointi on aika olennaista. Silti ei kai edes Hesarin kokosivun mainokset aina pelasta (maksetut tai maksamattomat). Levityskin tökkii... ainakin isoimpien kaupunkien ulkopuolella, kuten on moneen otteeseen todettu.
Kutin pointti on osaltaan juuri tuo: mainoksilla rahoitettu ilmaisjakelulehti, jolla tehdään sitä omaa estetiikkaa tunnetuksi. Nyt-liite on tuntunut toimivan sekin myyntimenestysten tuottajana... ja luulen, ettei Kiroileva siili jää viimeiseksi blogeista nousseeksi menestyjäksi. Eikö joku kustantaja nyt jo kohta tartu siihen Jupuun?
Ja julkkikset, ne Suomessa tekee tv. Ei pelkkä julkisuus elätä, mutta jos joku keksisi miten päästä teeveeseen esittelemään omaa sarjakuvaansa säännöllisesti, kyllä se varmaan näkyisi myyntiluvuissa, jollei juttu muuten olisi ihan sysipaska tai liian vaikea.