Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 249737 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #555 : 27.12.2011 klo 07:33:57 »
Tuntuu ettei Riihmäeltä löydy 'kunnollista'paperia. Näin on eräs paikallinen taiteilia sanonut. (Se en ole siis minä) Mutta joo, kunnollisuudesta sen verran verrattuna Hyvinkäähän näkyy varsinkin hinnoissa.Sekä Riihimäen akvarellipaperi ei ole oikeastaan akvarellipaperia. Itse en ota kantaa mutta näin olen ymmärtänyt. Kuulema Temperassa myydään kunnollista töherryspaperia. En ole tutkinut asiaa, täytynee rahapäivänä käydä Stadissa. Minusta on mukavinta osaa tuote 'oldskuul'tavalla. Eikä netistä. Yök.
Kello- viiden- tee.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #556 : 27.12.2011 klo 14:03:02 »
Ironista että ensin en halunnut nettisivuja, mutta nyt niiden lopettaminen tuntuu melkein huonolta idealta. :/ mutta eipä niillä enää juuri käyttöä ole ollut, eikä siis järkeä pitää niitä. Saahan netissä töitään esille muuallekin.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #557 : 27.12.2011 klo 14:51:01 »
Ironista että ensin en halunnut nettisivuja, mutta nyt niiden lopettaminen tuntuu melkein huonolta idealta. :/ mutta eipä niillä enää juuri käyttöä ole ollut, eikä siis järkeä pitää niitä. Saahan netissä töitään esille muuallekin.

Laita nettikauppa pystyyn, ja ala myydä originaaleja ja omakustanteita. Siihen kotisivu on ehdoton, vaikka noita kauppapalveluitakin on.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #558 : 27.12.2011 klo 15:33:45 »

Kannattaako lopettaa, sivut ovat tyylikkäät ja hyvä esittelypaikka. Ylläpito ei montaa kymppiä vuodessa ole.
Jos joskus kuitenkin taas teet nettisivut niin niitten hilaaminen uudestaan noinkin ylös kuin  nyt on (1. sivulla Googlen "kuvitus"-haulla) saattaa olla vaikeampaa. Nyt sinulla on hyvä näyteikkuna.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #559 : 27.12.2011 klo 15:50:08 »
Domainnimi menee umpeen ja se pitäisi maksaa luottokortilla jenkkeihin. Siksi aattelin että nyt olisi hyvä sauma lopettaa, tuolla pitäisi rempata rumia osioita enkä osaa, niitä ei koskaan tule päivitettyä jne. Jos tulee tarve lähettää portfolio jonnekin, mulla on sellainen Carbonmadessa.

Laita nettikauppa pystyyn, ja ala myydä originaaleja ja omakustanteita. Siihen kotisivu on ehdoton, vaikka noita kauppapalveluitakin on.
tuohan taisi uudessa utopiassa olla piirtäjälle ainoa keino ansaita rahaa. Idea on kyllä hyvä, ensin vain pitäisi keksiä jotain muutakin kiinostavaa kuin kuvapäivismerkinnät jotta saisi lukijoita.

Näillä näkymin jatkan narullaa vaikka sillä ei ehkä olekaan juuri mitään mahdollisuuksia, itseä vartenhan on tärkeintä piirtää.

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #560 : 05.01.2012 klo 20:15:22 »
Tajuan Maran murheet!

Minä teen omien sarjakuvieni( silloin HARVOIN kun olen niitä tehnyt....en ole niitä koskaan laittanut galleriaani)  puhekuplat sabluunoilla. Minulla on iso sabluuna, jossa on erikokoisia ympyröitä. Sieltä on helppo valita sopiva puhekupla, kun tiedän, kuinka paljon tekstiä ruutuun tulee.
Ja tekstaaminen on myös tärkeä elementti. Esimerkiksi Moebius on joissakin sarjakuvissaan käyttänyt samaa leikkaa liimaa tekniikkaa. Eli tekstaus liimataan erikseen puhekuplan sisään. Näpertelyähän se on!

Olen tehnyt myös sellaisia Moebius tyyppisiä juttuja, joissa puhekulpan ei tarvitse ollla niin täydellinen kuin sen pitäisi olla ;). Mutta kun teen realistista sarjakuvaa, niin silloin puhekuplan pitää olla hyvin tehty.

Tässä linkissä erinomainen esimerkki leikkaa liimaa tekniikasta puhekupliin

http://www.comicartfans.com/GalleryPiece.asp?Piece=772035&GSub=115996

Minusta Moebiuksen tekstaus on upeaa. Onkohan tuosta  tehty mitään valmista fonttia, niin voisi itsekkin saada jotain uniikkia Moebiusta omiin juttuihinsa?

Tuo Moebiuksen tekstaushan on ihan jumalaista! :D

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #561 : 05.01.2012 klo 23:40:50 »
Ainii, tännehän piti kirjoittaa murheita..

Luin tänään aamulla foorumin aiheitten otsikoita ja sielä oli semmone otsikko ku
"Vitsauksena pikselit". Kirjottajaa en muista.
No, siitä tuli mieleen että sarjakuvantekohan on nykyään tosi teknistä.
Siis tietoteknistä (toi sana tuli ekana mieleen  :D)
No eihän se haitta oo, mutta jotenki nyt on ihan eri maku piirtää sarjakuvia   ???
Kun mä olin eka-toka luokilla, ja piirtelin ihan äijänä jotai sotasarjakuvia,
jotka tyssäs aina siihen ekan sivun puoleenväliin.. Niin sillon en vielä käyttäny mitään tietokonetta apuna piirtämisessä.
Siis tottakai, oon käyttäny´tietokonetta muuten siitäasti kun oon oppinu lukeen (ja nykyään oon jo nörtti  ;D  ;D)...
Onhan siitä teille ammattilaisille varmasti hyötyä, mutta mun mielestä se vie sitä kunnon sarjakuvanteon makua siitä... Millastahan oli tehä sarjakuvia sillon kun esim Carl Barks alotteli uraansa  :)

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #562 : 05.01.2012 klo 23:51:58 »
No mutta tokihan sarjakuva on edelleen pitkälti perinteistä piirtämistä vaikka tietokoneet ovatkin tulleet mukaan. Piirtäjiltä tuskin viedään työvälineitä pois, mutta lukijakunnassa on kyllä tainnut yleistyä ajattelu että median tarvitsee olla olemassa vain digitaalisena. Samaan kai kuuluu joskus esiin pulpahtava vähän itsekäs ajattelumaailma, joka on ehkä lähtöisin digitalisoitumisesta... Mene ja tiedä.

Mut joo, aina kun haikailee liikaa aikoja ennen tietokoneita, kannattaa vertailla vanhoja vessapaperivärityksiä uusiin vastaaviin julkaisuihin. Mutta kynä ja paperi tuskin häviää ihan heti mihinkään.

judea

• Vieras
« Vastaus #563 : 06.01.2012 klo 00:24:32 »
Ainii, tännehän piti kirjoittaa murheita..

Luin tänään aamulla foorumin aiheitten otsikoita ja sielä oli semmone otsikko ku
"Vitsauksena pikselit". Kirjottajaa en muista.
No, siitä tuli mieleen että sarjakuvantekohan on nykyään tosi teknistä.
Siis tietoteknistä (toi sana tuli ekana mieleen  :D)
No eihän se haitta oo, mutta jotenki nyt on ihan eri maku piirtää sarjakuvia   ???
Kun mä olin eka-toka luokilla, ja piirtelin ihan äijänä jotai sotasarjakuvia,
jotka tyssäs aina siihen ekan sivun puoleenväliin.. Niin sillon en vielä käyttäny mitään tietokonetta apuna piirtämisessä.
Siis tottakai, oon käyttäny´tietokonetta muuten siitäasti kun oon oppinu lukeen (ja nykyään oon jo nörtti  ;D  ;D)...
Onhan siitä teille ammattilaisille varmasti hyötyä, mutta mun mielestä se vie sitä kunnon sarjakuvanteon makua siitä... Millastahan oli tehä sarjakuvia sillon kun esim Carl Barks alotteli uraansa  :)

Mä pelkään että kaikki sarjakuvat siirtyy Inklingien kautta kokonaan koneelle. Kauanhan siinä menee mutta kuitenkin.

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #564 : 06.01.2012 klo 00:51:22 »
Mä pelkään että kaikki sarjakuvat siirtyy Inklingien kautta kokonaan koneelle. Kauanhan siinä menee mutta kuitenkin.
Jep. Tätäpä mäkin.
Nautitaan vielä ku saadaan lukee sarjakuvia ihan omissa käsissä ;D
No vitsivitsi, kyllä siihen menee satoja vuosia vielä...  :)
Mutta onhan nyt jo niitä netissäluettavia ja ostettavia kirjoja. Siinähän menee maku  ;D

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
  • "I don't even believe in Jebus!"
« Vastaus #565 : 14.01.2012 klo 02:11:09 »
Ärsyttää, kun pitäisi suunnitella vaakunoita tuohon projektiin, mutta mäyrän graafiset konnonaatiot on hieman kyseenalaisia 1600-luvun ranskalaisvaakunaan.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #566 : 01.02.2012 klo 14:09:35 »
Työfiiliksiä voisi jo pitkältä ajalta kuvata sanalla "aaaargh".

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #567 : 05.02.2012 klo 17:53:17 »
Ollut kipeänä ja omat projektit jäätyneet.

OM

• Jäsen
« Vastaus #568 : 05.02.2012 klo 19:27:13 »
Tällä kertaa ahdistusta aiheuttava murheen aihe on seuraava. Kaipaan lohdutusta. Olen liittynyt GO FAT GO-haasteeseen eli kysymys on laihduttamisesta kesäksi. Läskit pois kun ylipainoa n.20 kg. Alku haasteessa meni tosi mahtavasti. Hyvät ruoka ohjeet, ihanaa tukea foorumissa muilta laihduttajilta ja muutenkin motivoivaa, kun yli 30 000 ihmistä oli samanaikaisesti mukanas haasteessa. No. AIvan mahtava fiilis ensimmäiset 5 päivää. Kävin jopa kuntosalilla nostelemassa painoja ja tekemässä vatsa, selkä-lihas liikkeitä jne. Mutta sitten iski niin paha makean nälkä, ettei se loppunut vaan sorruin 4-5 päiväksi pullaan, karkkiin ja suolaisiin pasteijoihin. Nyt Go Fat Go kuuluu minulla seuraavasti: Gome Fat Back. Kaikki hyvä fiilis tipotiessään ja aloitettava alusta ja juuri nyt ihan pian tuo haaste loppuu. Fiilis kadonnut kokonaan. Nyt palaa mielessä kaikki herkut. Tuota haastetta on nyt kestänyt 21 päivää. Kamala masennus ja itse-inho päällä. Miksi jotkut ihmiset ovat näin selkärangattomia kuin minä, ettei voi olla edes paria viikkoa ilman makeaa. Ja ainoat talvihousut rupeavat ikävästi puristamaan kun läski turpoaa ja turpoaa. Tämä on kamalaa.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012 klo 19:29:20 kirjoittanut Orjan May »

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #569 : 05.02.2012 klo 19:48:46 »
Nyt palaa mielessä kaikki herkut. Tuota haastetta on nyt kestänyt 21 päivää. Kamala masennus ja itse-inho päällä. Miksi jotkut ihmiset ovat näin selkärangattomia kuin minä, ettei voi olla edes paria viikkoa ilman makeaa. Ja ainoat talvihousut rupeavat ikävästi puristamaan kun läski turpoaa ja turpoaa. Tämä on kamalaa.

Tämä kai kuuluisi enempi yleisten murheiden osastoon, mutta monet ovat raportoineet että vihreä tee vie ainakin osan makeanhimosta pois. Jos juoma ei ole tuttu tai muistikuvat kyseisestä litkusta ovat kitkeriä, kannattaa käydä esim. Théhuoneella tai Ouncessa maistamassa. Lisäksi se laihduttaa, parantaa mielialaa, siivoaa kotisi ja tiskaa tiskit. Sitten jaksaa taas piirtääkin.