En tiedä, mutta jotenkin sitä laiskistuu kun ikää tulee lisää. Ei ole enään sallaista inspiraation paloa kuin nuorena, kun jaksoi ja jaksoi tuhertaa kynän ja paperin kanssa. Nyt sitä on suorastaan joskus pakotettava itsensä piirustuspöydän eteen ja ideoitava jotakin paperille. Pisimmillään on mennyt miltei vuosi kun ei ole vakavasti piirtänyt mitään kunnollista. En toisaalta usko siihen, että luovuus ihmiseltä katoaisi mitä enemmän ikää tulee, mutta ehkä sitä laiskistuu jotenkin.
Mutta sen olen huomannut, että pitäisi piirtää joka päivä jotakin, sillä pitkien taukojen jälkeen se vaatii taas totuttelua, että saa viivan eläväksi ja kuvituksista eläviä ja dynaamisia kokonaisuuksia.
Se minua harmittaa kovasti, että näkö alkaa pikku hiljaa rempata ja pian taitaa tarvita silmälasit kun ei näe tehdä kunnollista viivaa hieman hämärämmässä valossa
Mutta eniten minua murehduttaa tällä hetkellä motivaation puute. Siksi nyt hakusessa inspiraatiota jostakin. Minulla on onneksi joitakin puolivalmiita piirroksia laatikossa, jotka voisi viimeistellä ja saada kokea luomisen ja onnistumisen iloa jälleen pitkästä aikaa. Mutta jokaisella on omat murheensa...kait? Harmittaa kovasti se, että eräs ulkomainen kustantaja oli kiinnostunut minun sci-fi aiheisista kuvistani ja pyysi saada muutaman lisänäytteen. Tuosta saamastani sähköpostista on kulunut jo toista vuotta enkä ole vieläkään saanut mitään kunnollista aikaiseksi. Ovatkohan enään edes kiinnostuneita, kun meikäläisestä ei ole kuulunut mitään! Olisivat maksaneet tosi hyvin kansikuvista. Mutta ei auta itkeä.