Kirjoittaja Aihe: "Kuukauden klassikko" (AATK&RS)  (Luettu 21431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: "Kuukauden klassikko" (AATK&RS)
« Vastaus #60 : 23.01.2009 klo 22:32:44 »
Olen PurPurin kanssa pitkälti smaa mieleti siitä, että heillä kaikilla on oma tunnistettava tyylinsä. Mutta olen nyt selaillut ja lukenut juuri noita vanhempia taskareita ja monissa on pelkästään 60-luvun juttuja (katsokaa vaikka taskaria 102). Tekijöiden nimiä ei ole mainittu, mutta olen luntannut ne inducksista. Ja monta kertaa olen suorastaan hämmästynyt siitä, kuinka väärässä luulossa olen piirtäjän suhteen ollut. Ja tämä pätee siis lähinnä 60-luvun alun ja puolivälin tarinoihin. 1970-luvun tarinoissa ei ole tunnistamisen suhteen ollut juurikaan ongelmia.
"Tex-tieteen yli-morisco"

ilmari

• Jäsen
Vs: Casty
« Vastaus #61 : 03.02.2009 klo 16:20:02 »
Ei edes klassikkoa.
Mihin ne klassikot on nyt hävinny? Onko tammikuun taskarissa classicia, minulla ei ole sitäkään taskaria vielä.Pitänee ostaa...

Meni nyt vähän aiheen (Casty) vierestä.  ::)

Niin meni. Siirretään oikeaan ketjuun. -YP-

ppe

• Jäsen
« Vastaus #62 : 18.06.2010 klo 23:19:43 »
Jospa Sanoma Oy aloittaisi taskukirjojen uusintapainokset alkaen numerosta 1 (Mikki kiipelissä). Silloin olisi melkein joka tarina kirjassa klassikko.

Nythän se ykkönen näkyi olevan uusittu, ja mainostettiin olevan kokonaan väreissä. Mietin, josko noita alkaisi kerätä kummipojalle jo jemmaan, mutta into latistui kun kirjaa avatessa heti ensimmäinen vastaantullut aukeama oli mustavalkoinen. Tarkemmin selatessa noita mustavalkoisia sivuja löytyi sieltä sun täältä. Ne onnistuneesti väritetyt sivutkaan ei mitenkään erikoisen laadukkailta näyttäneet. Onkohan nuo aikaisemmatkin jälkikäteen kokonaan väritetyt taskukirjat olleet samalla tavalla viallisia? Ainakin yhdestä divarissa selaamastani teemanumerosta löytyi myös mustavalkoisia aukeamia. Siinä ei tosin taidettu väittääkään kirjan olevan kokonaan väreissä.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #63 : 19.06.2010 klo 00:39:28 »
Ei se viallinen ole. Varsinaiset tarinat on digitalisoitu ja uudelleen väritetty. Jos homma on tehty hyvin, niin jälki on hyvää. Ei tuossa ykkösosassa hirveästi valittamista ole sen suhteen. Esi- ja välinäytöksiä ei ole digitalisoitu emämaa Italiassa, joten ne sivut ovat kuten ennenkin eli joka toinen aukeama mustavalkoinen. Minusta tuo ykköstaskari on onnistunut. Kakkosta odotan jo kovasti, mutta tulee vissiin, jos tulee, tuplana kolmostaskarin kanssa.
"Tex-tieteen yli-morisco"